Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sanjal profilbild

Sanjal

Kvinna ·

30 jun, 2024

Bröstförstoring höst 2024

Bröstförstoring

Hej alla! Jag har bestämt mig för att förstora mina bröst och har precis bokat in en konsultation i augusti. Allting är väldigt nytt och har inte bestämt mig än för vilken klinik eller doktor jag vill operera mig hos. Vore kul att följas åt om det är fler som ska operera sig i höst/vinter :)

42

Sortera efter

Malin24

Kvinna ·

06 aug, 2024

Är så rädd att hamna i just det, att 300cc kommer bli för litet (när man läser om alla andras känslor efteråt)... är platt idag, så egentligen kommer allt kännas "stort" men man vill ju helst att operationen ska vara värt det liksom....
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

06 aug, 2024

Ja jag håller med om att det ofta blir mindre än man tänkt, jag har ju 480cc nu bakom muskeln hade typ inga bröst själv och nu väntar ny operation i dec till runda 755cc. Låter galet stort kanske men skillnaden mellan mina och de nya är endast 1,5cm i bredd och 0,6 utåt sett(djup) Patrik sa att för att man ens ska kunna se skillnad måste man upp till minst 650.
Gilla

Melly

Kvinna ·

07 aug, 2024

Hello! Var på konsultation hos Fredrik Gewalli på Carlanderska i Göteborg den 16/5, har op bokad 24/9. Är SÅ galet nervös!
Gilla

Vilda14

Kvinna ·

08 aug, 2024

Åhh spännande! Det är ju snart!? Har du valt storlek/profil/placering? Hur kom du fram till det du valde?
Melly skrev:

Hello!
Var på konsultation hos Fredrik Gewalli på Carlanderska i Göteborg den 16/5, har op bokad 24/9. Är SÅ galet nervös!

Gilla

Lunita

Kvinna ·

10 aug, 2024

Mitt första inlägg här på forumet. Har tänkt på lyft och färstoring i så många år men känner att nu är det dags. Hade tänkt i höst/vinter men har dragit mig lite för att "start". Känns som att det är såååå mycket man vill kolla upp innan. Finns ju så mycket info så man nästan druknar, tycker det är svårt att sålla. Vill verkligen göra dett nu men känner mig lite nervös.
Gilla

Sanjal

Kvinna ·

07 sep, 2024

Marinara skrev:

Konsultationen var hos patrik, han gav ett proffsigt intryck! Men lär gå till baka för en till, för jag var nog inte så tydlig med vad jag ville ha. Man får ju se simulerade bilder av hur det kommer se ut med implantat i, och kände mig väl lite besviken tbh.

Känner du i efterhand att du hade velat köra en bröstoperation innan barnen eller är du nöjd med att ha väntat?

Jag är nog faktiskt nöjd med att ha väntat till efter barnen. Brösten förändras så mycket efter graviditet och amning. Har bokat operation nu den 29 september och kommer lägga in 500cc. Hur går det för dig och har du valt storlek än?
Gilla

Sanjal

Kvinna ·

07 sep, 2024

Malin24 skrev:

Är så rädd att hamna i just det, att 300cc kommer bli för litet (när man läser om alla andras känslor efteråt)... är platt idag, så egentligen kommer allt kännas "stort" men man vill ju helst att operationen ska vara värt det liksom....

Jag var på konsultation med en annan kirurg först och då blev jag rekommenderad 300cc men han förstod inte riktigt vad jag var ute efter och nu på min andra konsultation blev jag rekommenderad 450/500cc
Gilla

Gumsan82

Kvinna ·

07 sep, 2024

Hej Ny här, skönt att ha hittat till detta forum. Varit på konsultation och har tid för operation 9/9. Är sjukt nervös men väldigt förväntansfull. ?? Det som varit svårast är storleken, det jag funderar på är om 350 blir större om man har lite större bröst innan än om man lägger in 350 och en lite mindre bröst?
Gilla

Sanjal

Kvinna ·

08 sep, 2024

Gumsan82 skrev:

Hej

Ny här, skönt att ha hittat till detta forum. Varit på konsultation och har tid för operation 9/9. Är sjukt nervös men väldigt förväntansfull. ??

Det som varit svårast är storleken, det jag funderar på är om 350 blir större om man har lite större bröst innan än om man lägger in 350 och en lite mindre bröst?

Spännande! Vad har du valt för implantat och storlek? Bra fråga, men det låter logiskt iaf ?
Gilla

Gumsan82

Kvinna ·

09 sep, 2024

Motiva Round 470cc lutar det åt ?
Gilla

Jousi

Kvinna ·

09 sep, 2024

Kul tråd att följa :) jag har också äntligen bestämt mig och har inbokad op i november. Så nervös och vänder upp och ner på bilder, trådar och funderar ständigt på val av cc och projektion haha. Blir man någonsin helt säker och tillfreds med sitt val tro??
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

10 sep, 2024

Jousi skrev:

Kul tråd att följa :) jag har också äntligen bestämt mig och har inbokad op i november. Så nervös och vänder upp och ner på bilder, trådar och funderar ständigt på val av cc och projektion haha. Blir man någonsin helt säker och tillfreds med sitt val tro??

Men så kul med tid bokad??Nej man blir nog aldrig helt säker, jag som många andra gör ju en andra operation för att de inte blev så stora som man trodde de skulle bli?
Gilla

Jousi

Kvinna ·

10 sep, 2024

Det är ju det haha, jag kan inte bestämma om jag ska ta i och köra på full 425/450cc eller Demi 360/380. Många verkar som sagt önskat större? vad har du idag och vad vill du du gå upp till? Jag vill ju ha fylligare bröst med klyfta och lite överpool men är samtidigt rädd att full ska bli enorma, onaturliga och det ser ut som en konstant push up. Kan full bli ”naturliga” tro?? jag hoppas ju på lite droppform med round fast med överpool.
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

13 sep, 2024

Jousi skrev:

Det är ju det haha, jag kan inte bestämma om jag ska ta i och köra på full 425/450cc eller Demi 360/380. Många verkar som sagt önskat större? vad har du idag och vad vill du du gå upp till? Jag vill ju ha fylligare bröst med klyfta och lite överpool men är samtidigt rädd att full ska bli enorma, onaturliga och det ser ut som en konstant push up. Kan full bli ”naturliga” tro?? jag hoppas ju på lite droppform med round fast med överpool.

Jag hade typ samma tänk som du men med mina 480 dropp jag har nu saknar jag överpool så ska byta till round 725 el 825 med bionät( inbyggd bh) älskar att gå just utan bh och väljer då nät för hållbart resultat och inte tungt. Du kan se bilder på min sida.
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

13 sep, 2024

Hej, Hoppar in i tråden här. :) Jag har bokat ny tid för OP implantat byte 30/9. Jag har nu 335 cc cpg 311 (low moderate profile) och ska ev byta till 555 cc (medium high profile) jag har breda korta bröst med lite häng och ville fylla ut brösten men vågade inte gå för stort för jag ville att det skulle se naturliga ut. Men mycket försvann på mig då jag la bakom muskeln och det fyllde liksom inte ut bröstet. Därför blir det byte till större. Ville behålla bredden så jag har kvar klyftan (enligt kirurgen så får man mer klyfta av bredare implantat och självklart är det efter ens egna mått) För att få fyllnaden så får jag gå upp i cc. Ångrar lite i efterhand att jag inte valde "större" från början. Sedan blir man lätt storleksblind :D Som många i forumet säger att dem skulle valt större storlek men det är inte lätt att veta förrän man gjort dem. ♥️
Gilla

Jousi

Kvinna ·

13 sep, 2024

Dina är ju snygga! Har funderat på ergonomix men som du säger är jag orolig att överpoolen försvinner där också. Ser att du varit hos Patrik. Var du nöjd med honom? Velat mellan Patrik och Said men jag bokade tillslut op hos Said. Börjar dock vela igen…
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

14 sep, 2024

Jousi skrev:

Dina är ju snygga! Har funderat på ergonomix men som du säger är jag orolig att överpoolen försvinner där också. Ser att du varit hos Patrik. Var du nöjd med honom? Velat mellan Patrik och Said men jag bokade tillslut op hos Said. Börjar dock vela igen…

Ja jag är nöjd med Patrik och kommer gå mkt på vilken storlek han tycker när det väl är op dagen?jättenöjd med extra high profil är jättefina från sidan men dropp inte lika fina/stora framifrån så längtar efter round nu och mer fyllighet.
Gilla

Boobmom

Kvinna ·

14 sep, 2024

Hej jag hoppar också gärna in här! Jag har op 25/9 så börjar bli nervös. Hade sista konsultationen i fredags och nu är det bestämt att det blir mentor High profile 350 framför bröstmuskeln. Har så svårt att sluta tänka på om jag verkligen har valt rätt storlek… Känns som att man inte kan veta det förrän de sitter på plats.
Gilla

Soon

Kvinna ·

15 sep, 2024

Hejsan, hoppar in i tråden då jag också ska operera mig i oktober. Har valt mentor High profile 450cc framför bröstmuskeln. Vid konsultationen sa läkaren att jag skulle behöva 600cc om jag ville fylla ut mina utarmade bröst efter 2 graviditeter. Men hon påpekade även att det kunde bli svårare att hitta kläder som passar och att jag ska klara av vikten i sig. Jag har fortfarande 80B och innan barn 80D. Jag blev dock rädd när jag fick känna vikten på inläggen. Men inser nu att jag kanske kommer ångra mig.
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

15 sep, 2024

Soon skrev:

Hejsan, hoppar in i tråden då jag också ska operera mig i oktober. Har valt mentor High profile 450cc framför bröstmuskeln. Vid konsultationen sa läkaren att jag skulle behöva 600cc om jag ville fylla ut mina utarmade bröst efter 2 graviditeter. Men hon påpekade även att det kunde bli svårare att hitta kläder som passar och att jag ska klara av vikten i sig. Jag har fortfarande 80B och innan barn 80D. Jag blev dock rädd när jag fick känna vikten på inläggen. Men inser nu att jag kanske kommer ångra mig.

Jag tycker vikten när man provar på kliniken är missvisande. När väl inläggen är på plats ser de inte lika stora ut eller har den tyngden som när de lägger in i bhn på konsultationen. Min kompis sa samma sak på hennes konsultation såg 425 galet stora ut på operationsdagen blev det 480 och de ser istället små ut?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem