Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Raja

Kvinna ·

14 nov, 2019

Venize Jag känner precis som du om implantat. Just att det här blir naturligt och...ja, en del av mig, ingen inlagd konstgjord bit utan det är MINA bröst. Jag har bara möblerat om lite. Min kirurg pratade också om implantat+fett, jag tror det är för att han inte kan fatta hur jag inte kan vilja ha stooora bröst, ”det vill väl alla” liksom. Men jag vill ju fortfarande ha ganska små efteråt, det är ju det som passar på mig. Jag tänker på riktigt, fast jag är en person som brukar prata öppet om det mesta, att jag tänker ljuga folk rakt i ansiktet och förklara fylligheten med klimakteriet, bra bh, gått upp i vikt. Ingen skulle ändå komma på tanken att jag opererat brösten, just eftersom det är så otänkbart i mina kretsar. Fint att höra att du är i en liknande sits. Det är skönt att inte vara ensam. Jag känner också så väl igen den där känslan av att vara platt. Det är så svårt. Jag har planerat så att jag är hos min man (vi bor inte ihop) i två dagar efter op och sedan kommer jag hem och kan förhoppningsvis bete mig ganska normalt bland barnen, de är ganska stora. Jag är också lite orolig att det ska kännas bortkastat ifall skillnaden inte blir så stor. Men jag tror att den risken är liten för mig eftersom jag har så väldigt små bröst (kanske 100 ml egen vävnad) så kommer även en förstoring på bara 100 ml synas och kännas ordentligt. Stort lycka till imorgon! Åh, vad spännande!
Gilla

Raja

Kvinna ·

14 nov, 2019

Knasen Du kan ju kolla bilder på andra ställen! På t ex Realself finns massor av före- och efterbilder, och man kan välja kategori ”fettransplantation” och även välja om man bara vill se en viss ålder på kvinnor. Men det krävs inte mycket för att bli silvermedlem här heller. Du är nog redan uppe i tillräckligt många inlägg men du måste starta några trådar också tror jag men det såg jag nu att du gjort. Vet inte om du också behöver lägga in bilder på dig själv, men det är ju lätt gjort. En presentation (texten som visas under varje inlägg) tror jag är krav också, kanske är det bara det som saknas för silvermedlemskap?
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Knasen skrev:

Venice!
Jag är också mest rädd att man kanskr betalar så mycket i onödan..
Men har ni hört någon här som blivit besviken o ångrat body jet i efterhand?
Jag vill göra mitt snart så det är gjort men jsg har ju ej tillgång till bilder så jag vet ju ej hur det blir...tråkigt !!

Gå in på real self och kolla där på fat transfer så ser du direkt. Om du går in på kategori bröst. Visserligen gjorda i usa men man kan se precis hur mycket fett som tagits in i varje och bilder från sidan och allt. Där säger många att det är värt det. Och där har jag även hittat någorlunda lika bilder som jag ser ut idag ”före” och då får man ju en uppskattning om hur det kan bli sen.
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Du har rätt raja. Jag la inte in bild dock men det andra stämmer. Presentation, bio och sån signatur under allt man skriver. Sen måste man starta några trådar. Såg inte ditt tips om real self heller innan jag citerade och skrev. :-) Känner precis som dig. Har själv typ 65-100 ml själv. Eller nja. Kanske inte 100 men däromkring. Lite mindre. Så tror om man får in så lite som 100 så kommer det kännas som en stor skillnad. Och för mig är det viktigast med fylligheten och inte just att dom blir stora. Även om jag gärna hade velat ha 200-300 i varje efter allt är klart. Men är som sagt inställd på att göra det två gånger för att få det resultatet.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

14 nov, 2019

Ok, tack, men kostar det att gå in för och kolla? Orkar ej engagera mig i engelskan.. Utan vill sllt ska ske smidigt.. Kollade snabbt o komm in på bröst men ej transfer någonstans. Såg också typ att kostar...?
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Man går in så trycker man på breasts och sen explore procedures typ. Sen skrollar man ner tills man kommer till fat transfer. Väldigt enkelt och kostar inget att kolla där.
Gilla

Raja

Kvinna ·

14 nov, 2019

Smulan88 Hur var dina bröst innan du fick barn? (Förlåt om jag frågat förut, minns inte.)
Gilla

skorpsmulan

Kvinna ·

14 nov, 2019

Lillajagigen: Hur mycket fick du betala i Uppsala totalt inklusive explant? Gjordes allt under samma operation eller hur långt innan tog du bort implantaten? Jag tror jag har breast implant illness och vill ta bort mina implantat men samtidigt vill jag inte operera in fett direkt för om alla mina symptom nu inte beror på silikon så kommer jag vilja operera in det igen tror jag. Jag var helt platt innan operationen så orolig att jag ej blir nöjd med fettimplantat eftersom jag önskar ha D-kupa minst då det passar bäst till min kropp som är platt men bred.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

14 nov, 2019

Tack. Verkar för krångligt med login o allt. Orkar ej m fler inlogg komihåg.. Men då vet jag man kan se dä :)
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

14 nov, 2019

Skorpsmulan, Jag gjorde allt i samma svep. Fettet las i genom det öppna snittet. Jag har alltså inga stickhål. Totalen blev 70’. Jag hade också skumma symptom, BII eller ej? Jag mår iaf mycket bättre. I USA verkar flera kirurger vilja göra det i två steg.
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Raja skrev:

Smulan88
Hur var dina bröst innan du fick barn? (Förlåt om jag frågat förut, minns inte.)

Dom var som en stor A eller liten B. Små men fastna så att säga. Alltid drömt om stora bröst. Typ stor b liten c. Men ändå varit nöjd
Gilla

Raja

Kvinna ·

14 nov, 2019

Smulan88 skrev:

Raja skrev:

Smulan88
Hur var dina bröst innan du fick barn? (Förlåt om jag frågat förut, minns inte.)

Dom var som en stor A eller liten B. Små men fastna så att säga. Alltid drömt om stora bröst.
Typ stor b liten c. Men ändå varit nöjd

Jag förstår. Det var svårt tycker jag, den där förändringen som kom efter amningen. Jag minns den våren då jag slutade amma mitt sistan barn och precis samtidigt blev det varmt väder. Så jag gick från B-kupa (enda gången i mitt liv jag haft det) i kofta till inte ens a-kupa i linne på några veckor. Usch det var hemskt. Mitt sista barn åt annorlunda mot sina syskon: syskonen småsög hela tiden och brösten var liksom jämt halvfulla, den minsta sög tomt på en kvart och sov i tre timmar osv, så brösten blev (i mina ögon) GIGANTISKA, typ B-kupa, och så tomma, GIGANTISKA, tomma, vilket gjorde att de blev rätt sladdriga när vi var färdiga. Saknar mina små pigga fasta.
Gilla

Raja

Kvinna ·

14 nov, 2019

Knasen Det är inte svårt. Klicka här: https://www.realself./photos/breast-fat-transfer# Och klicka på det blundande ögat uppe till höger. Sedan väljer du hur du vill logga in: med facebook, googlekonto eller din mejladress. Välj facebook exempelvis och så är du inne! Inget konstigt kommer att hända. Och där finns MASSOR av bilder!
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Ja jag håller med. Hade dom inte blivit så förändrade efter amning så hade jag nog kunnat leva med dom även om jag verkligen tycker om större bröst. Avundas andra som har stora och fylliga bröst då jag tycker det är så kvinnligt. Men alla tänker ju olika. Så jag ser verkligen framemot min konsultation nu, eller ja. Det blir två stycken efter varann. Och sen att få göra ingreppet. Kommer förmodligen göra det två gånger också för att få det resultatet jag vill ha. Tycker pengarna är värt det om det blir som jag vill ha det. Hoppas bara läkningen och allt går bra.
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

Längtar verkligen såååå mycket!
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

14 nov, 2019

Lycka till imorgon Venize. ?
Gilla

2040

Kvinna ·

14 nov, 2019

Lillajagigen skrev:

Skorpsmulan,
Jag gjorde allt i samma svep. Fettet las i genom det öppna snittet. Jag har alltså inga stickhål. Totalen blev 70’.
Jag hade också skumma symptom, BII eller ej? Jag mår iaf mycket bättre.
I USA verkar flera kirurger vilja göra det i två steg.

Varför?
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

2040 skrev:

Lillajagigen skrev:

Skorpsmulan,
Jag gjorde allt i samma svep. Fettet las i genom det öppna snittet. Jag har alltså inga stickhål. Totalen blev 70’.
Jag hade också skumma symptom, BII eller ej? Jag mår iaf mycket bättre.
I USA verkar flera kirurger vilja göra det i två steg.

Varför?

70 vad? :) Angående att göra det två gånger så sägs det att fettet fäster bättre andra gången. Dessutom om man inte har så mycket fett så tar dom hellre lite åt gången eftersom ju mer man lägger in desto större risk att inte så mycket stannar.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

14 nov, 2019

Jag är också fortfarande inställd på att jag ev kommer att få göra en påfyllning i vinter. Och som Smulan88 skriver så brukar det ge mer effekt andra gången. Min kirurg har dock sagt att jag inte kan använda samma tagställen nästa gång. Har ni med hört det? Det är iofs inte aktuellt med samma tagställen i mitt fall vid en ev påfyllning ändå. :)
Gilla

Venize

Kvinna ·

14 nov, 2019

Loppan80 skrev:

Lycka till imorgon Venize. ?

Tusen takk! Jeg er dusjet og klar, skal inn tidlig i morgen ? oppdaterer når jeg er ferdig ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem