Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Mini_me1
Kvinna ·
21 aug, 2019
Raja
Kvinna ·
22 aug, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
22 aug, 2019
Mini_me1
Jag ställde frågor till Nordiska kliniken om de trodde min kropp kan funka för fettransplantation och de föreslog konsultation hos honom. När jag kollade deras hemsida så verkade det vara han och Mattias Elmér som gör med fett. Jag frågade då vem som var bäst och mest erfaren eftersom jag tror jag är en krånglig patient (jag har så lite fett).
De svarade då bara att jag kunde vara trygg med båda, och en glad smiley.
Så jag har bara kollat runt här i trådarna, kollat Instagram (utan framgång), läst om dem på Nordiskas sida...och så kändes Magnus Kjelsberg plötsligt bäst. Bara en känsla. Inga fakta.
Tyvärr. Jag hade velat hitta den som är perfekt för just MIG.
Jag har bara bokat konsultation, har absolut inte bestämt mig.
Raja
Kvinna ·
23 aug, 2019
Karolina78
Kvinna ·
25 aug, 2019
adele96
Kvinna ·
26 aug, 2019
Raja
Kvinna ·
27 aug, 2019
2040
Kvinna ·
28 aug, 2019
Raja! Jag ser att du är ungefär lika tunn som mig. Vill inte vara negativ eg men har svårt att tro att kirurgen kommer få ut tillräckligt med fett från din kropp för att en förstoring öh ska synas. Du kommer att bli besviken. Jag har själv implantat och hade ett litet veck som syntes på ena bröstet. Jag bad kirurgen lägga fetta över så det inte skulle synas (2 år sedan).. han sa då att det inte var aktuellt att få ut så mkt fett att det räckte till båda brösten. Nu har jag iaf, på en annan klinik, bokat in en fettransplantation till brösten för att förfina implantaten. Kirurgen sa att han trodde att han kunde få ut ca 1,5-2dl. Sen kanske hälften stannar. Ska också försöka gå upp 1-2 kg innan. Men om du vill ha ett resultat med bröst som bli större än minimal förändring tycker jag du ska ta implantat. Den senaste kirurgen sa också att vi har en chans på oss, dvs. Kommer inte kunna göra flera gånger pga brist på fett.. om du väl unnar dig en bröstförstoring vill du ju få ett resultat som du blir nöjd med. Men lycka till iaf!
Mommyof3babys
Kvinna ·
28 aug, 2019
Mommyof3babys
Kvinna ·
28 aug, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
28 aug, 2019
Karolina78
Kvinna ·
29 aug, 2019
Mommyof3babys
Kvinna ·
03 sep, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
05 sep, 2019
Precis klar med min op idag.
19-09-03 kl 12.10
Kom till kliniken.
Fick byta om till nattrock,strumpor, tossar och morgonrock. Fick o kissade.
Fick ligga i en säng o vänta lite.
Sen kom dom ,satte nål fick dropp. Sen kom Per och ritade på mig,tog kort.
Väntade nog sammanlagt 1.5 timme innan det var min tur. Kissade 2 ggr till innan jag gick in op salen. Droppet gör är jag ville kissa hela tiden.
Väl inne på sal. Av med trosor. Koppla ekg, sätta på blodtryckmanchett,en extra mössa, kolla så jag låg ordentligt skönt, fick lite lullull insprutat i nålen.
Alla på salen var underbara!
Efter jag vaknat. Tid? 15:30?
Då hade jag ONT! I låren, ryggen,magen och brösten. Dom drog på mig ett par tighta byxor med öppning i grenen.
Fick tablett. Hjälpte inte.
Fick något insprutat i nålen.
Efter 15.minuter mycket bättre!
Dr Per kom och berättade att han sugit ut 1000ml. Och sprutat in 400 i varje bröst. Allt hade gått bra.
Var tvungen att kissa. Droppet gör ju att det rinner rakt igenom kroppen. Lite smått full på vägen dit. En sjuksköterska gick med mig dit.
Fick god fika.
Kände mig piggare o piggare.
Nu är kl 17.00. Vill hem.
Hoppas jag kan stoppa eventuella smärt toppar innan dom kommer!
För jag känner att jag lever.
Men är så glad nu för nu vet jag hur smärtan känns. Alltid skönt att veta.
Gubben hämtade hem mig vid 18. Jag mår prima!
Mommyof3babys
Kvinna ·
05 sep, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
05 sep, 2019
Mommyof3babys
Kvinna ·
05 sep, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
05 sep, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
05 sep, 2019
Vad fick du för instruktioner efteråt för att få fettet att stanna? Kom det mycket vätska där de fettsög, ifall du behövde något underlägg till sängen?
Jag ska ha på mig bh till återbesöket nästa vecka. Då ska jag ha en annan special bh.
Fettvadd på för att hålla värmen.
Spec bh 8 v totalt. 4 veckor dygnet runt. Sen 4 veckor dagtid.
Har en byxgördel med öppning i grenen. Ska ha den i 8 veckor oxå.
På ett sug ställe har det läckt en del mer men inte nu. Inget i sängen.
Mini_me1
Kvinna ·
05 sep, 2019
Spännande ! 3 mån har passerat för mig nu och det verkar sitta där det sitter. Ska man börja våga träna lite hårdare cardio nu kanske ? Livrädd för att bränna fett....
Jag ska på konsultation i början av september hos Magnus Kjelsberg på Nordiska Kliniken.