Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Mini_me1

Kvinna ·

21 aug, 2019

Raja skrev:

Jag ska på konsultation i början av september hos Magnus Kjelsberg på Nordiska Kliniken.

Spännande, funderar också på honom! Skulle vilja se lite bilder på op som han redan har gjort bara.. Väljer du mellan flera eller har du redan valt honom?
Gilla

Raja

Kvinna ·

22 aug, 2019

Mini_me1 Jag ställde frågor till Nordiska kliniken om de trodde min kropp kan funka för fettransplantation och de föreslog konsultation hos honom. När jag kollade deras hemsida så verkade det vara han och Mattias Elmér som gör med fett. Jag frågade då vem som var bäst och mest erfaren eftersom jag tror jag är en krånglig patient (jag har så lite fett). De svarade då bara att jag kunde vara trygg med båda, och en glad smiley. Så jag har bara kollat runt här i trådarna, kollat Instagram (utan framgång), läst om dem på Nordiskas sida...och så kändes Magnus Kjelsberg plötsligt bäst. Bara en känsla. Inga fakta. Tyvärr. Jag hade velat hitta den som är perfekt för just MIG. Jag har bara bokat konsultation, har absolut inte bestämt mig.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

22 aug, 2019

Raja skrev:

Mini_me1
Jag ställde frågor till Nordiska kliniken om de trodde min kropp kan funka för fettransplantation och de föreslog konsultation hos honom. När jag kollade deras hemsida så verkade det vara han och Mattias Elmér som gör med fett. Jag frågade då vem som var bäst och mest erfaren eftersom jag tror jag är en krånglig patient (jag har så lite fett).
De svarade då bara att jag kunde vara trygg med båda, och en glad smiley.
Så jag har bara kollat runt här i trådarna, kollat Instagram (utan framgång), läst om dem på Nordiskas sida...och så kändes Magnus Kjelsberg plötsligt bäst. Bara en känsla. Inga fakta.
Tyvärr. Jag hade velat hitta den som är perfekt för just MIG.

Jag har bara bokat konsultation, har absolut inte bestämt mig.

Jag förstår, och det är svårt att veta vem av dom som är bäst. Vad är det som kommer att avgöra om du gör op eller inte?
Gilla

Raja

Kvinna ·

23 aug, 2019

Först vill jag tala med kirurgen och höra vad han säger om min kropps förutsättningar, både om mina bröst har möjligheten att bli som jag vill och om det finns tillräckligt med fett att ta. Sedan...ja då måste jag smälta det och tänka. Jag har ju jobbat på att tycka om mina små bröst i trettio år (jag vill inte ha implantat) och operation/förändra kroppen är en så ny tanke. För bra för att vara sann samtidigt som den är läskig. Och så är det dyrt!
Gilla

Karolina78

Kvinna ·

25 aug, 2019

Raja! Jag ser att du är ungefär lika tunn som mig. Vill inte vara negativ eg men har svårt att tro att kirurgen kommer få ut tillräckligt med fett från din kropp för att en förstoring öh ska synas. Du kommer att bli besviken. Jag har själv implantat och hade ett litet veck som syntes på ena bröstet. Jag bad kirurgen lägga fetta över så det inte skulle synas (2 år sedan).. han sa då att det inte var aktuellt att få ut så mkt fett att det räckte till båda brösten. Nu har jag iaf, på en annan klinik, bokat in en fettransplantation till brösten för att förfina implantaten. Kirurgen sa att han trodde att han kunde få ut ca 1,5-2dl. Sen kanske hälften stannar. Ska också försöka gå upp 1-2 kg innan. Men om du vill ha ett resultat med bröst som bli större än minimal förändring tycker jag du ska ta implantat. Den senaste kirurgen sa också att vi har en chans på oss, dvs. Kommer inte kunna göra flera gånger pga brist på fett.. om du väl unnar dig en bröstförstoring vill du ju få ett resultat som du blir nöjd med. Men lycka till iaf!
Gilla

adele96

Kvinna ·

26 aug, 2019

Tjejer, jag har upptäckt en ny grej! Kolla real self och sök på Dr Bednar. Helt fantastiska resultat på till och med de tunnaste patienterna, han lyckas alltid få en storleksökning. Finns även en fb grupp "Dr Bednars fat transfer patients" Lite sugen på att åka till USA och göra det här nu... men kostar så jäkla mycket bara.
Gilla

Raja

Kvinna ·

27 aug, 2019

Karolina78 Ja jag tror knappt det kommer att funka men vill ändå att en kirurg ska kolla så jag vet och isf kan släppa detta. Tänker att det inte bara beror på BMI utan också hur fettet är fördelat, ålder, bröstens storlek, utseende och ens önskemål. Jag vill inte ha implantat! Jag skulle vara nöjd med 100 ml per bröst som resultat men då behöver de ju kanske få ut typ 500 ml eftersom inte allt går att använda och upp till häften försvinner.
Gilla

2040

Kvinna ·

28 aug, 2019

Karolina78 skrev:

Raja! Jag ser att du är ungefär lika tunn som mig. Vill inte vara negativ eg men har svårt att tro att kirurgen kommer få ut tillräckligt med fett från din kropp för att en förstoring öh ska synas. Du kommer att bli besviken. Jag har själv implantat och hade ett litet veck som syntes på ena bröstet. Jag bad kirurgen lägga fetta över så det inte skulle synas (2 år sedan).. han sa då att det inte var aktuellt att få ut så mkt fett att det räckte till båda brösten. Nu har jag iaf, på en annan klinik, bokat in en fettransplantation till brösten för att förfina implantaten. Kirurgen sa att han trodde att han kunde få ut ca 1,5-2dl. Sen kanske hälften stannar. Ska också försöka gå upp 1-2 kg innan. Men om du vill ha ett resultat med bröst som bli större än minimal förändring tycker jag du ska ta implantat. Den senaste kirurgen sa också att vi har en chans på oss, dvs. Kommer inte kunna göra flera gånger pga brist på fett.. om du väl unnar dig en bröstförstoring vill du ju få ett resultat som du blir nöjd med. Men lycka till iaf!

Du skriver att du ska se till att gå upp 2 kg, men hur tänker du kring om du återtar din normala vikt igen? Då lär väl fettet försvinna, eller? Rätta mig om jag har fel.
Gilla

Mommyof3babys

Kvinna ·

28 aug, 2019

Hej på er. Jag ska göra operationen på tisdag 3 sept. Art clinic. Per Windh. Göteborg Jag ska ta fett ifrån mage, flanker och insida lår. Är nervös över resultatet. Jag var tydligen en perfekt patient för ingreppet sa han på konsultationen. Jag har en B cupa nu. Han sa att ca hälften av fettet försvinner efter 6-8 veckor. Då kan man börja se slutresultat. Han sa att fettcellerna som man sprutar in inte får kontakt med ens egna dör. De som får kontakt med ens egna fäster... typ. Är orolig över hur smärtan där man fettsugits ska kännas. Har ett hyfsat tungt jobb. Kanske behöver vara hemma mer än 1 vecka?
Gilla

Mommyof3babys

Kvinna ·

28 aug, 2019

Jag har oxå hört att om man går när i vikt så försvinner fettet.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

28 aug, 2019

Min historia kan vara värd att berätta. Jag gick upp 7 kg på ett år 2018. Mina bröst blev så stora och jag beslutade mig för explant i juni 2019. FÖRE det gick jag ner 7 kg på 7 veckor i april /maj 2019 och återgick därmed till min gamla vikt. Vid operation i juni fick PK ut 1000 ml fett. 250 cc transplanterades till varje bröst. Enligt kirurgen var fettet av mycket god kvalitet. ”Färg och små fettceller var perfekta”. När jag lade mig på bordet sa en av sköterskorna ”oj vad ska vi ta av här? Det finns inte mycket fett att ta av här”. Jag ser ut att vara smal, men tydligen fanns det att ta av på flanker och övre buk. Fast forward till efterförloppet: när den initiala svullnaden gått ned efter 2 veckor har inte storleken ändrats nämnvärt. Jag har nu 75D efter 11 veckor. Kan inte fatta att implantaten är borta faktiskt. Så fulla känns brösten, men helt mjuka och naturliga. Efter fettsugningen har jag gått ned ytterligare 2 kg. För att besvara andra frågor i tråden: jag hade lite problem med ärren första 4 veckorna som gav smärta. Jag har inte haft ont av tagarställena. Jag var ledig torsdag till söndag.
Gilla

Karolina78

Kvinna ·

29 aug, 2019

En bra reflektion : ). Jag tänkte som så att om de får ut mer fett än de hade fått om jag inte går upp i vikt och hälften försvinner så kanske åtm den månde de fått ut från början stannar kvar..resten antar jag att man typ kissar ut eller ngt. Då har man iaf förflyttat de fettceller man hade på flanker och insida lår till brösten: ). Kan ju inte skada att försöka iaf..
Gilla

Mommyof3babys

Kvinna ·

03 sep, 2019

Precis klar med min op idag. 19-09-03 kl 12.10 Kom till kliniken. Fick byta om till nattrock,strumpor, tossar och morgonrock. Fick o kissade. Fick ligga i en säng o vänta lite. Sen kom dom ,satte nål fick dropp. Sen kom Per och ritade på mig,tog kort. Väntade nog sammanlagt 1.5 timme innan det var min tur. Kissade 2 ggr till innan jag gick in op salen. Droppet gör är jag ville kissa hela tiden. Väl inne på sal. Av med trosor. Koppla ekg, sätta på blodtryckmanchett,en extra mössa, kolla så jag låg ordentligt skönt, fick lite lullull insprutat i nålen. Alla på salen var underbara! Efter jag vaknat. Tid? 15:30? Då hade jag ONT! I låren, ryggen,magen och brösten. Dom drog på mig ett par tighta byxor med öppning i grenen. Fick tablett. Hjälpte inte. Fick något insprutat i nålen. Efter 15.minuter mycket bättre! Dr Per kom och berättade att han sugit ut 1000ml. Och sprutat in 400 i varje bröst. Allt hade gått bra. Var tvungen att kissa. Droppet gör ju att det rinner rakt igenom kroppen. Lite smått full på vägen dit. En sjuksköterska gick med mig dit. Fick god fika. Kände mig piggare o piggare. Nu är kl 17.00. Vill hem. Hoppas jag kan stoppa eventuella smärt toppar innan dom kommer! För jag känner att jag lever. Men är så glad nu för nu vet jag hur smärtan känns. Alltid skönt att veta. Gubben hämtade hem mig vid 18. Jag mår prima!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

05 sep, 2019

Mommyof3babys skrev:

Precis klar med min op idag.

19-09-03 kl 12.10
Kom till kliniken.
Fick byta om till nattrock,strumpor, tossar och morgonrock. Fick o kissade.
Fick ligga i en säng o vänta lite.
Sen kom dom ,satte nål fick dropp. Sen kom Per och ritade på mig,tog kort.
Väntade nog sammanlagt 1.5 timme innan det var min tur. Kissade 2 ggr till innan jag gick in op salen. Droppet gör är jag ville kissa hela tiden.
Väl inne på sal. Av med trosor. Koppla ekg, sätta på blodtryckmanchett,en extra mössa, kolla så jag låg ordentligt skönt, fick lite lullull insprutat i nålen.
Alla på salen var underbara!

Efter jag vaknat. Tid? 15:30?
Då hade jag ONT! I låren, ryggen,magen och brösten. Dom drog på mig ett par tighta byxor med öppning i grenen.
Fick tablett. Hjälpte inte.
Fick något insprutat i nålen.
Efter 15.minuter mycket bättre!

Dr Per kom och berättade att han sugit ut 1000ml. Och sprutat in 400 i varje bröst. Allt hade gått bra.

Var tvungen att kissa. Droppet gör ju att det rinner rakt igenom kroppen. Lite smått full på vägen dit. En sjuksköterska gick med mig dit.

Fick god fika.
Kände mig piggare o piggare.
Nu är kl 17.00. Vill hem.
Hoppas jag kan stoppa eventuella smärt toppar innan dom kommer!
För jag känner att jag lever.
Men är så glad nu för nu vet jag hur smärtan känns. Alltid skönt att veta.

Gubben hämtade hem mig vid 18. Jag mår prima!

Hur mår du nu?? Vad fick du för instruktioner efteråt för att få fettet att stanna? Kom det mycket vätska där de fettsög, ifall du behövde något underlägg till sängen?
Gilla

Mommyof3babys

Kvinna ·

05 sep, 2019

Vad fick du för instruktioner efteråt för att få fettet att stanna? Kom det mycket vätska där de fettsög, ifall du behövde något underlägg till sängen? Jag ska ha på mig bh till återbesöket nästa vecka. Då ska jag ha en annan special bh. Fettvadd på för att hålla värmen. Spec bh 8 v totalt. 4 veckor dygnet runt. Sen 4 veckor dagtid. Har en byxgördel med öppning i grenen. Ska ha den i 8 veckor oxå. På ett sug ställe har det läckt en del mer men inte nu. Inget i sängen.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

05 sep, 2019

Spännande ! 3 mån har passerat för mig nu och det verkar sitta där det sitter. Ska man börja våga träna lite hårdare cardio nu kanske ? Livrädd för att bränna fett....
Gilla

Mommyof3babys

Kvinna ·

05 sep, 2019

Hur är det med svullnaden där fettsugningen var? Hur lång tid var det svullet?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

05 sep, 2019

Jag tog ut 1000 som dig. Det var svullet i en vecka. Blå var jag i fem veckor. Smärtan tonade bort efter en vecka. Har inte haft så ont. Det har varit värre med ärren som spottar suturer. Det har gjort ont. Men jag är så nöjd. Faktiskt nöjdare än jag var med implantat.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

05 sep, 2019

Mommyof3babys skrev:

Vad fick du för instruktioner efteråt för att få fettet att stanna? Kom det mycket vätska där de fettsög, ifall du behövde något underlägg till sängen?

Jag ska ha på mig bh till återbesöket nästa vecka. Då ska jag ha en annan special bh.
Fettvadd på för att hålla värmen.
Spec bh 8 v totalt. 4 veckor dygnet runt. Sen 4 veckor dagtid.
Har en byxgördel med öppning i grenen. Ska ha den i 8 veckor oxå.
På ett sug ställe har det läckt en del mer men inte nu. Inget i sängen.

Intressant hur alla får lite olika instruktioner. Tror jag läst att de på Nordiska har haft en sorts bh. Skönt att höra att det kanske inte läcker så mycket ändå, jag var beredd att sova i svart soppåse ^^
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

05 sep, 2019

Lillajagigen skrev:

Spännande ! 3 mån har passerat för mig nu och det verkar sitta där det sitter. Ska man börja våga träna lite hårdare cardio nu kanske ? Livrädd för att bränna fett....

3 månader verkar vara den magiska gränsen för att köra för fullt igen! Hur mycket uppskattar du att du har fått behålla nu? Kul att du är så nöjd, gör att jag ser fram emot det här ännu mer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem