Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Radd123

Kvinna ·

27 nov, 2019

Hej Jag skulle också vilja göra detta men då i kombo med att ta ut mina VÄLDIGT gamla koksaltimplantat. Någon som vet om det går att kombinera? Rädd att jag annars kommer att få två helt tomma skinlappar då ajg verkligeninte hade några bröst alls när jag satte in dem. Var akn man göra detta? och tänk om de tycker att ajg har för lite fett på kroppen till brösten? kan de ta från fler ställen för att liksom skrapa ihop lite bröst, jag vill verkligen inte ha stora, bara ngt liksom.. SÅ följs gärna åt här. Inte kommit så långt i processen som du märker. Var bor du och har du tankar på ställe?
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2019

Vem menar du radd? Tankar på tagställe eller klinik?
Gilla

Radd123

Kvinna ·

27 nov, 2019

sorry ny här, trodde att det bara fanns ett inlägg men ser nu att det är en låång tråd.. Också läst ikapp och det verkar som att maninte kan transplantera direkt efter ett uttag av implantat
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2019

Ja det är en väldigt lång tråd nu haha. Typ 600 inlägg snart. Sjukt. :-). Men jag tror det går göra det samtidigt men det är väl vanligast i usa tror jag. Här vill dom att det ska läka först..
Gilla

Venize

Kvinna ·

27 nov, 2019

Lillajagigen tok ut implantater og satt inn fett i samme operasjon, mener jeg? Hun fikk iallefall et kjempefint resultat ☺️
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

27 nov, 2019

Radd123 skrev:

sorry ny här, trodde att det bara fanns ett inlägg men ser nu att det är en låång tråd.. Också läst ikapp och det verkar som att maninte kan transplantera direkt efter ett uttag av implantat

Vi är flera :) vissa har redan hunnit göra det (som jag), andra har bokat op, och sen några som funderar. Så bara att joina! Lillajagigen gjorde explant och fyllde med eget fett på samma gång! Så henne kan du nog fråga :)
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2019

Jag har lagt upp två bilder nu på min kropp för att ni ska se lite mer vad jag menar. Ni som är mer insatta i träning och kost får gärna hjälpa mig. Jag vill ju ha mer tonad och fit kropp framöver och är rädd för att brösten ska försvinna om jag går ner massa i fettprocent. Vad tror ni jag behöver gå ner isf? Vill ju ha lite mer tonade muskler (inget överdrivet) men bara känna mig mer fit och så helt enkelt. Ska göra kroppsanalys imorgon så kommer veta lite mer då vart jag ligger i fett osv. Vissa säger att jag borde vänta med ingreppet tills efter jag kommit dit jag vill men finns det ens fett att ta från då tänker jag? Vill som sagt inte behöva välja mellan att vara platt och hängig vid brösten eller otränad och slapp.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

28 nov, 2019

Smulan88 skrev:

Jag har lagt upp två bilder nu på min kropp för att ni ska se lite mer vad jag menar. Ni som är mer insatta i träning och kost får gärna hjälpa mig. Jag vill ju ha mer tonad och fit kropp framöver och är rädd för att brösten ska försvinna om jag går ner massa i fettprocent. Vad tror ni jag behöver gå ner isf? Vill ju ha lite mer tonade muskler (inget överdrivet) men bara känna mig mer fit och så helt enkelt. Ska göra kroppsanalys imorgon så kommer veta lite mer då vart jag ligger i fett osv.

Vissa säger att jag borde vänta med ingreppet tills efter jag kommit dit jag vill men finns det ens fett att ta från då tänker jag? Vill som sagt inte behöva välja mellan att vara platt och hängig vid brösten eller otränad och slapp.

Jag är verkligen ingen expert, men om du deffar (går ner i vikt) så kommer ju brösten vanligtvis att följa med ner och bli mindre. Oavsett om du gör det innan eller efter op. Sen kan man ju bygga muskler istället för att gå ner i vikt, och det kommer ju göra att dina muskler syns mer - för att de är större. För du är ju redan väldigt smal (snygg kropp!). Så egentligen behöver du inte gå ner utan kanske kan fokusera mer på att bygga muskler? Tona/deffa brukar man vilja göra om man har en del underhudsfett som döljer musklerna, men det ser inte ut som att du har så mycket underhudsfett? Så det kanske bara är mer muskler som behövs? Om jag hade sett ut som du så hade jag nog 1. behållit vikten fram till op och låta kirurgen ta det fett som behövs till operationen. 2. Börja styrketräna mer med fokus på att bygga muskler - inte gå ner i vikt.
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Mini me. Tack för ditt långa utförliga svar. Uppskattar det. Och tack för komplimangen. Jag gillar min kropp och har aldrig tänkt fettsuga den men eftersom brösten betyder mycket för mig så kan jag gå mer på att ta bort depåer som ändå är lite störiga så som insida lår och kärlekshandtag och sen nästa gång då om det blir, utsida lår och typ överarmar eller vader. Vet inte om jag klassas in för att göra på magen. Men jag tänker som dig. Ska oavsett vad göra en kroppsanalys imorgon för att se vad min fettprocent ligger på och få ett utlåtande av en personlig tränare som ändå är insatt och vet vad jag behöver göra för att få mer tonad kropp. Men jag har ju haft som mål att bli mer kurvig fitness lite som Linn löwes om ni vet vem hon är. Så jag är inte mycket för att bli super-rippad. Dessutom svårt med två små barn att hinna med den typen av träning, iaf för mig. Tror ni det blir bra med insida lår samt kärlekshandtag? Syns inte så väl på bilden bakifrån men irl så finns det en handfull per sida.
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Dessutom - kommer det synas mycket på insida lår tror ni? Tror han tänker ta så han får in 200-300 per bröst så antar då en total på runt 900-1000 ml fett eftersom allt går ju inte använda. Kommer det bli FÖR stor skillnad så hela låret skalas av?
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

28 nov, 2019

Jag hade som fokus att få bort fett på insida lår/knän. Tror han lyckades få ut 700 totalt så inte helt säker på hur mycket han fick från varje ben. Men jag har väldigt mycket större lår än vad du har så att du ska få ut 900-1000ml blir kanske svårt. På bilden syns det inte att det går att ta på kärlekshandtagen men om du känner fett där så borde man ju kunna ta det. Hittills ser jag alltså ingen skillnad på låren och har samma byxor, så jag förväntar mig större skillnad framöver. Just nu ser jag typ inte att han har tagit bort något och OM det inte skulle förändras så kommer jag kräva en korrigering - att han gör om det ^^
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Jag förstår. Nej men 700-900 både med insida lår och kärlekshandtag menar jag då. Jag för ändå tag på en hel hand om jag tar tag. Låren är ju lite mer och speciellt insida. Vill bara inte det ska bli ett konstigt ben efteråt som ser konstigt eller oproportionerligt ut. Men då kanske inte skillnaden blir så stor? Både Magnus och Patrik sa att kärlekshandtagen var iaf en dl vardera sida och låren vet jag inte riktigt vad dom sa. Men han uppskattade att han kunde få in mellan 200-300 i varje och att det blir minst 100 som stannar så en kupa större.
Gilla

Venize

Kvinna ·

28 nov, 2019

Så flott kropp du har Smulan88! Jeg tenker vel også at jeg ville brukt det fettet du har til nye bryster. Jeg tenker også at du ikke har så mye fett og må bruke av det de får ut. Min klinikk skriver at om du slanker deg er kroppen i ubalanse som er negativt før operasjon. Har du booket op dato? Evt når?
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Tack snälla! Känner att jag kanske borde vara glad för den kropp jag har och inte leta fel men som sagt brösten är viktiga för mig och efter Amning är det inte detsamma tyvärr. Ja jag ska försöka hålla mig där jag är. Bara äta mer hälsosamt och röra lite mer på mig. Jag har en tid satt 20 december så måste betala in imorgon för det. Därför jag är så frågvis nu.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

28 nov, 2019

Smulan 88 Tänker som de andra du HAR jättefin kropp men förstår ditt dilemma..du vill ju ej ha implantat och inte jag heller. Däremot är jag övertygad jag har mer än dig att ta av fast jag också är smal. Däremot fick jag mailsvar att förstoringen ej ens ger en kupa större utan bara mer fyllighet? ...en kupa räknar man väl ändå med :( Man känner sig smått besviken från ha varit glad över hittat detta...
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Knasen, tack så mycket. Jag är nöjd men som sagt så är brösten ett stort problem för mig så kommer nog ändå försöka med detta ingreppet och hoppas det blir snyggt på insida lår och rygg. Min fettprocent ligger runt 25 så hade ju gärna velat ha ner den innan men är då osäker om det finns tillräckligt med fett att ta av till brösten? Vad tror ni? Isf är det om jag skjuter upp ingreppet till typ senare i vår (april kanske) eller kör efter sommaren när jag är nöjd med min kropp och träningen gett mig en mer ”tonad” och muskulös yta. Vad hade ni gjort? Men finns det verkligen fett då är ju frågan? Risken är ju om man lägger i och fyller brösten så dom blir fylliga eller en kupa större och sen tränar man 3 ggr i veckan kondition och vikter och så blir brösten märkbart mycket mindre men då å andra sidan är dom ju fortfarande fasta och fina. Jag är sååå kluven ??
Gilla

Knasen

Kvinna ·

28 nov, 2019

Ja Smulan..jsg har tyvärr inget råd att ge, känner mig ju också kluven.. Har glömt..hur mkt skulle du få betala på mordiska?
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2019

Jag förstår! Vad tror ni andra? Jag får ge 45 per gång. Men denna gången fixar jag också lite på min bröstvårta och syr igen mitt gamla piercingärr i naveln och det kostar ju annars typ 10 ihop så får ju mycket för pengarna som jag ser det. Mattias tar väl runt 60 tror jag. Magnus med.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

28 nov, 2019

Ok du har bokat på art clinik alltså? akademiska tar 67 :(
Gilla

Knasen

Kvinna ·

28 nov, 2019

Smulan88, Jag tror att jag skulle göra det den 20e om jag vore dig. Och Absolut inte gå ner något mer innan! Och du har fått kanonerbjudande pris också!, Vill du ff göra detta så kör nu, Tycker jag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem