Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Anonym användare
29 nov, 2019
Knasen
Kvinna ·
30 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
30 nov, 2019
bumble_bee
Kvinna ·
30 nov, 2019
Varför jag tvekar?
För att jag sedan jag fick mina små bröst för 30 år sedan har ansträngt mig och jobbat för att tycka om dem och acceptera att det är såhär jag ser ut. Jag är liten och tunn och mina bröst passar väl bra på min kropp men efter totalt fyra års amning är de ännu lite mindre och även lite tomma. Jag har alltid haft svårt att känna mig kvinnlig, jag har så lite former. Jag blir ofta ledsen över att det ser ynkligt och platt ut framtill, ofta avundsjuk.
Men eftersom jag inte vill ha implantat och fram till i somras inte visste om fettransplantation så har ju enda alternativet varit att acceptera dem. Jag har lagt mycket kraft och engagemang på att våga låta bli att dölja eller puffa upp brösten, att gå utan bh och i kläder där det verkligen syns hur små de är. Jag fyller numer inte en a-kupa. Jag är väldigt starkt identifierad med att vara småbröstad. Känner mig som en småbröstsaktivist typ.?
Samtidigt är det ofta sorgligt. Många kläder är jag ful i. Många kläder vill jag bara ha med vadderad bh. I bikini känner jag mig väldigt utsatt.
Ja, det här alternativet med en plastikoperation är både så himla långt från mig (kände mig som ett träsktroll när jag promenerade in på Nordiska för konsultation) och en sådan lockelse: att bara få släppa taget och pusta ut, sluta anstränga mig, bara få vara som en vanlig kvinna och ha bröst. Det skulle vara så underbart.
Men det tar ändå emot. Min omgivning består av lurviga gamla hippies och naturliga kvinnor utan bh med håriga armhålor...en plastikoperation finns inte på kartan här. Jag kan liksom inte stå för det. Vill inte berätta det för NÅGON. Bara min man. Och en väninna pratade jag just med.
Och lite så att jag känner att jag ger upp, kastar bort allt jobb jag lagt ner, går med på ett kvinnoideal som jag på naturlig väg inte passar in i, om jag väljer att operera om min kropp för att passa in i ett ideal.
Svårt.
Även praktiskt som att det är dyrt och det är jobbigt med återhämtningen och det kan bli fel (för stort, för litet, fult, jag kanske kommer på att jag ändå trivs bäst med mina pyttebröst, komplikationer...).
Men just nu lutar jag åt att bara följa min lust och göra det.
Raja
Kvinna ·
30 nov, 2019
Varför jag tvekar?
För att jag sedan jag fick mina små bröst för 30 år sedan har ansträngt mig och jobbat för att tycka om dem och acceptera att det är såhär jag ser ut. Jag är liten och tunn och mina bröst passar väl bra på min kropp men efter totalt fyra års amning är de ännu lite mindre och även lite tomma. Jag har alltid haft svårt att känna mig kvinnlig, jag har så lite former. Jag blir ofta ledsen över att det ser ynkligt och platt ut framtill, ofta avundsjuk.
Men eftersom jag inte vill ha implantat och fram till i somras inte visste om fettransplantation så har ju enda alternativet varit att acceptera dem. Jag har lagt mycket kraft och engagemang på att våga låta bli att dölja eller puffa upp brösten, att gå utan bh och i kläder där det verkligen syns hur små de är. Jag fyller numer inte en a-kupa. Jag är väldigt starkt identifierad med att vara småbröstad. Känner mig som en småbröstsaktivist typ.?
Samtidigt är det ofta sorgligt. Många kläder är jag ful i. Många kläder vill jag bara ha med vadderad bh. I bikini känner jag mig väldigt utsatt.
Ja, det här alternativet med en plastikoperation är både så himla långt från mig (kände mig som ett träsktroll när jag promenerade in på Nordiska för konsultation) och en sådan lockelse: att bara få släppa taget och pusta ut, sluta anstränga mig, bara få vara som en vanlig kvinna och ha bröst. Det skulle vara så underbart.
Men det tar ändå emot. Min omgivning består av lurviga gamla hippies och naturliga kvinnor utan bh med håriga armhålor...en plastikoperation finns inte på kartan här. Jag kan liksom inte stå för det. Vill inte berätta det för NÅGON. Bara min man. Och en väninna pratade jag just med.
Och lite så att jag känner att jag ger upp, kastar bort allt jobb jag lagt ner, går med på ett kvinnoideal som jag på naturlig väg inte passar in i, om jag väljer att operera om min kropp för att passa in i ett ideal.
Svårt.
Även praktiskt som att det är dyrt och det är jobbigt med återhämtningen och det kan bli fel (för stort, för litet, fult, jag kanske kommer på att jag ändå trivs bäst med mina pyttebröst, komplikationer...).
Men just nu lutar jag åt att bara följa min lust och göra det.
Känner så igen mig i ambivalensen! Hade op bokad 23/12, var inne på att byta från implantat till fettransplantation... Men allt har slutat med attjag avbokade allt.
Det stack så i pris. Kändes som en stor risk för mig, min inkomst är beroende av att jag kan utföra fysiskt arbete, min hälsa är beroende av att jag kan få träna och ha en aktiv livsstil...
Jag har arbetat så med att försöka acceptera den JAG är. Klär mig i det som passar min kropp och min stil. Tänker lite att om jag hade haft jättekorta ben så hade maxiklänningar kanske inte varit ett alternativ för mig.
Och å andra sidan är det ju så fint med en klyfta, kunna fylla ut en snygg bh eller urringning (på andra?).
I och med att det finns flera kvinnor som har små bröst, eller som får det av amning -då borde det ju egentligen vara väldigt kvinnlig att ha små bröst också :3
Anonym användare
30 nov, 2019
Har ej instagram så kan ej se tyvärr.
Men visst finns bara denna metod, body jet fettförstoring,?
Ingen annan med annat namn? Magnus var ju förvirrande när ha sa att de brukar används annan metod. Jag hörde aldrig namnet på den fast fråga flera ggr.
Anonym användare
30 nov, 2019
Camilla
Kvinna ·
30 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
30 nov, 2019
Förresten, om man tar kärlekshandtagen, blir det så det går typ inåt? Och om jag går upp sen, kommer man få värsta magen som syns och går ut och sen helt platt i ryggen? Kommer ju typ se gravid ut då eller? ?
Mini_me1
Kvinna ·
30 nov, 2019
Hej på er!
Jag gjorde en förstoring med eget fett men sen la jag även in implantat kort efter :)
Nu funderar jag på att fylla på överpolen något mer eget fett i samband med en fettsugning.
Men lite orolig för att det kan bli ojämnt, att tex mer stannar i ena bröstet? Ngt råd där? Är egentligen nöjd nu men vore kul med lite mer överpol bara:)
Villrådig , alla tankar tips är uppskattade!
Camilla
Kvinna ·
30 nov, 2019
Hej på er!
Jag gjorde en förstoring med eget fett men sen la jag även in implantat kort efter :)
Nu funderar jag på att fylla på överpolen något mer eget fett i samband med en fettsugning.
Men lite orolig för att det kan bli ojämnt, att tex mer stannar i ena bröstet? Ngt råd där? Är egentligen nöjd nu men vore kul med lite mer överpol bara:)
Villrådig , alla tankar tips är uppskattade!
De svar jag har fått är att det försvinner jämnt mellan brösten. Jag gjorde 3D innan så om det på återbesöket efter 6 månader visar sig att det inte är så, så får de fixa det ^^ det är nog lite så jag har tänkt om hela ingreppet, blir det inte bra så fixar de det :)
Anonym användare
30 nov, 2019
Camilla
Kvinna ·
30 nov, 2019
Förstår precis vad du menar Camilla. Jag är för övrigt nöjd med min kropp men brösten är något som betyder mycket för mig så hade blivit gladast om områdena dom fettsuger blir fint och brösten får sig lite fyllning och storlek. :) men jag tänker att fettsugningen är ju ”grundoperationen” och sen är brösten bara plus så om något ska bli perfektion så är det ju fettsugningen. Dom tackar ju inte ja till sånt dom inte tror på.
Anonym användare
30 nov, 2019
Anonym användare
01 dec, 2019
Camilla
Kvinna ·
01 dec, 2019
Camilla, jaså okej. Blev det inte så stor skillnad på fetttransplantationen som du ville? Hur många cc fick dom in? :)
Anonym användare
01 dec, 2019
Camilla, jaså okej. Blev det inte så stor skillnad på fetttransplantationen som du ville? Hur många cc fick dom in? :)
Jag blev först väldigt nöjd med storleken men sen kändes det som om jag ville ha lite större. Visste ju att en del skulle försvinna och det skulle kännas för litet då insåg jag..men glad att jag fyllde ut runtom med fett ändå:)
Venize
Kvinna ·
01 dec, 2019
Anonym användare
01 dec, 2019
Så spennende Smulan88, når har du operasjonsdato? Gleder meg til å følge deg. Nå har jeg tatt bort gørdelen på natten, deilig å sove uten. Mini_me1 når syntes du brystene stabiliserte seg og sluttet å minske?
Loppan80
Kvinna ·
01 dec, 2019
Så spennende Smulan88, når har du operasjonsdato? Gleder meg til å følge deg. Nå har jeg tatt bort gørdelen på natten, deilig å sove uten. Mini_me1 når syntes du brystene stabiliserte seg og sluttet å minske?
Så spännande. Den 20 december. Så det är mindre än 3 veckor kvar. Ser så fram emot det. :) och hoppas att jag kommer märka skillnad. Kommer du köra omgång två venize?
Patrik skrev att man får bh och gördel där. Ni som gjort det på nordiska. Har deras bh och gördel varit bra efteråt? Ska man ta större storlek eller hur gjorde ni?