Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Raja

Kvinna ·

02 dec, 2019

Venize skrev:

Raja skrev:

Venize
Jag förstår! Det är ju en väldigt stor skillnad att plötsligt ha nästan normalstora bröst då i början när de är svullna mot att alltid ha haft väldigt små.
Du vande dig fort alltså? Känner du dig helt bekväm i dem nu? Är du glad?

Ja, nå føles de ut som mine egne og det er rart at de liksom kan bli mindre. Jeg liker de veldig godt, og de ser ut som naturlige, fyldige bryst til en dame på 37 som har født to barn og det var det jeg ønsket meg. Så blir det spennende å se hvor mye jeg får beholde.

Det låter underbart!
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

03 dec, 2019

Jag har bytt ut mina bilder nu (22 dagar efter op). De har ju minskat mycket sen svullnaden la sig, men man ser fortfarande en tydlig skillnad. Det är jobbigt att se minskningen men jag är fortfarande nöjd. De känns mer naturliga nu än de två första veckorna. Tagställena är fortfarande svullna men ingen smärta. Lite stramt på morgonen bara. Ärren syns knappt.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

03 dec, 2019

Spännande att det är betalt och klart nu Smulan88. ?
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Jag har bytt ut mina bilder nu (22 dagar efter op). De har ju minskat mycket sen svullnaden la sig, men man ser fortfarande en tydlig skillnad. Det är jobbigt att se minskningen men jag är fortfarande nöjd. De känns mer naturliga nu än de två första veckorna. Tagställena är fortfarande svullna men ingen smärta. Lite stramt på morgonen bara. Ärren syns knappt.

Kul! Tack för du delar med dig. Alltid kul att följa med bilder. Ja man ser ju absolut en skillnad. Men kan förstå att det är tortyr att se dom gå ner varje vecka. Jag har ju som sagt redan tänkt en påfyllning. Även för om jag ska ta utsida lår samt kärlekshandtag nu så känns det bäst att ta lite på insidan också samt insida knä. Så benen blir snyggare som resultat. Vet inte om det kan se ojämnt ut om man bara tar insida eller utsida annars? Vet ni när man får göra påfyllning? Efter 3 mån? 6 mån?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

03 dec, 2019

Min kirurg rekommenderade en ev påfyllning efter 3-4 månader då brösten var mer mottagliga då. Men det går ju senare med. Och då har de ju avstannat så jag ser det ungefärliga slutresultatet. Om jag gör det så blir det låren. Oavsett hur mycket jag tränar så kan jag visst inte få smalare lår. Men vill ju ha kvar rumpan. Och en skillnad mellan lår och rumpa. Det jag funderar på är ev häng... jag har ju aldrig behövt oroa mig för hängbröst eftersom mina är så små, men vad händer om jag fyller på en gång till? Riskerar de att bli hängiga då? Jag tror inte att resultatet blir ojämnt om man bara tar in- eller utsida av låren. Min kirurg pratade om utsida och ev insida. Jag skulle gärna minska insidan lite men tror att huden där har svårare att dra ihop sig så att resultatet lättare blir ojämnt. Men kirurgerna är ju skickliga och vet hur mycket de kan ta.
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Okej! Har för mig Patrik också sa 3 månader. Så för min del blir det ju i mars eller april då. Lagom innan sommaren så hinner allt läka innan man börjar gå barbent och i bikinis. Inte så kul att ha blåmärken och annat då ?. Ja det är ju det dumma om det avstannat innan och sen har man bokat och betalt och sen är man nöjd med storleken. Men jag tänker som dig. Mina är inte hängiga nu men liksom efter amning blir dom ju mer ”platta” så att säga. Så man får ju se vilken form dom tar efter första gången. Dina är ju långtifrån hängiga så tror verkligen inte det. Men man för ju kolla med sin kirurg helt enkelt. Men då kanske 120 stannat av dina 175 eller vad tror du? Jag vill verkligen också minst få in 175 men helst av allt mellan 2-3. Men man får ju inte lägga sina förväntningar för högt upp. Har du märkt skillnad på dina vårtgårdar? Jag tänker att mina är lite skrynkliga nu efter amningen och allt så hoppas dom ska bli mer utsträckta. Patrik ska ju samtidigt fixa min navel piercing och mina bröstvårtor så hoppas allt blir bra och att jag inte förlorar känsel. Det är viktigt för mig. Kände samma som dig med utsida lår så därför jag bokade insida nu men har ju ångrat mig. Min sambo säger med att insida är det ju härligt med lite mer fett men utsidan är ju en depå på varje sida som hade blivit bra att ta bort. Och jag tänker att är man runt 20-40 så borde huden ändå vara töjbar så det återställs fint. Men visst. Blir det något så syns det mer på utsidan men Patrik trodde inte det. Men går det isf behandla det med något om det blir ojämnheter eller mer celluliter?
Gilla

Raja

Kvinna ·

03 dec, 2019

Loppan80 Jättefina! Fin skillnad! Sådär skulle jag vilja ha. Smulan88 Vad ska du göra med bröstvårtorna? (Om du vill berätta.) Jag tänker bara göra en gång. Tror inte jag kan få ut fett en gång till. Har också tänkt lite på häng. Det har ju aldrig varit ett problem för mig för det finns ju liksom inget material som KAN hänga. Så det kan ju bli en förändring, att det ändå hänger lite mer när de blir lite större. Jag är ju ändå en bit över 40. Kirurgen lät nöjd med ickehänget i alla fall. Han frågade när han såg nytagna fotot av mig; "Är det där som du ser ut nu? De är inte hängigare?".
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Raja, jag har skrivit det innan men du kanske missat. Min ena bröstvårta är ”klyvd” på mitten så att säga så den är liksom lite delad. Inte så det är två utan mer som ett ”snitt” mitt på. Patrik sa att han enkelt kunde åtgärda det genom att skära upp den och sy igen. Låter avancerat men han är ju duktig på mikrokirurgi så antar det är a piece of cake för honom. Men då sa han iaf att han skulle fixa båda så dom blir likadana. Den ena är det inget ”fel” på men man vill ju ha dom lika. Får fråga mer på operationsdagen. Min sambo var iaf tydlig med att jag skulle fråga om det kan göra så känseln försvinnner. Det är ändå min grej att vara känslig när man tar på brösten och det vill jag inte missta
Gilla

Venize

Kvinna ·

03 dec, 2019

Så fint Loppan80, tydelig forskjell! Føler du at de minsker mye nå?
Gilla

Raja

Kvinna ·

03 dec, 2019

Aha Smulan88, så var det ja. Ursäkta. Ja, lite läskigt vid bröstvårtorna, jag är också väldigt rädd om känseln där.
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Ja det är ju det. Jag frågade Patrik och han sa att han aldrig varit med om att någon beklagat sig om känselpåverkan i efterhand. Så tror ju inte det..
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

03 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Okej! Har för mig Patrik också sa 3 månader. Så för min del blir det ju i mars eller april då. Lagom innan sommaren så hinner allt läka innan man börjar gå barbent och i bikinis. Inte så kul att ha blåmärken och annat då ?.

Ja det är ju det dumma om det avstannat innan och sen har man bokat och betalt och sen är man nöjd med storleken. Men jag tänker som dig. Mina är inte hängiga nu men liksom efter amning blir dom ju mer ”platta” så att säga. Så man får ju se vilken form dom tar efter första gången. Dina är ju långtifrån hängiga så tror verkligen inte det.
Men man för ju kolla med sin kirurg helt enkelt. Men då kanske 120 stannat av dina 175 eller vad tror du? Jag vill verkligen också minst få in 175 men helst av allt mellan 2-3. Men man får ju inte lägga sina förväntningar för högt upp.
Har du märkt skillnad på dina vårtgårdar? Jag tänker att mina är lite skrynkliga nu efter amningen och allt så hoppas dom ska bli mer utsträckta. Patrik ska ju samtidigt fixa min navel piercing och mina bröstvårtor så hoppas allt blir bra och att jag inte förlorar känsel. Det är viktigt för mig.

Kände samma som dig med utsida lår så därför jag bokade insida nu men har ju ångrat mig. Min sambo säger med att insida är det ju härligt med lite mer fett men utsidan är ju en depå på varje sida som hade blivit bra att ta bort. Och jag tänker att är man runt 20-40 så borde huden ändå vara töjbar så det återställs fint. Men visst. Blir det något så syns det mer på utsidan men Patrik trodde inte det.

Men går det isf behandla det med något om det blir ojämnheter eller mer celluliter?

Mina blåmärken är i stort sett borta redan. Lite gulnade på sidan och ett blåmärke under ena bröstvårtan. Så blåmärkena försvinner fort, svullnaden är kvar längre men det är ju mest att tagställena är lika stora som innan. Nej mina är ju inte hängiga. Det har liksom inte funnits nåt som kan hänga... får kolla med Karl vad han tror. Menar du mig när du skrev 175? Jag tror det var Venize... jag fick in mer än 300. Och jag tror ändå att 200-250 finns kvar än så länge. Men en hel del i överdelen och i ”gropen” där det var urammat. Så svårt att se. Fett flyter ju ut med. Men om jag lutar mig framåt så har jag ”riktiga” fylliga bröst som hänger ner, istället för de halvtomma toppar som jag hade innan. (Om du förstår hur jag menar) Och då är de minst dubbelt så stora som innan när jag hade runt 200. Ang vårtgårdarna så kändes de under första veckan enorma. Allt var ju svullet och så klart även de. Blev nästan lite orolig. Nu har de dragit ihop sig lite. Men precis som resten av brösten har de ju töjts ut, men det ser mer proportionerligt ut. Så jag tror att dina kommer bli mindre skrynkliga. Jag vill ju helst ha smalare insida lår, det underlättar vid löpning. Men han får gärna ta av ridbyxlåren med. Massage mm hjälper väl mot ojämnheter men jag vet inte hur mycket? Sen tror jag inte att du behöver oroa dig, du ska ju inte ta bort några mängder fett. Ju mer man tar desto större är väl risken för ojämnheter.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

03 dec, 2019

Tack Raja och Venize. ? Jag tror att minskningen har stannat av lite men svårt att säga. De minskar fortfarande men inte lika mycket som de första veckorna. Raja jag tror inte att det är någon fara med bröstvårtornas känsel. Mina har varit extra känsliga sen jag gjorde min operation. Men det kommer nog att bli som vanligt snart igen.
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Loppan, ja jag misstog nog på dig och venize. Skönt att så mycket stannat ändå. Säkert 70 procent då ju vilket är toppen. Ja jag känner med att om jag böjer mig fram så är det katastrof. Känns sådär sexigt ? så längtar efter fylligheten också. Sen var det jag som undrade om bröstvårtornas känsel. Jag nojar mig men hoppas allt ska gå bra. Han är trots allt en duktig kirurg och det borde ju gå vägen :) nu är det snart bara 2 veckor kvar. Känns lite skumt.
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Läste precis i min folder jag fick med mig från konsultationen. det står att man ska äta mer protein och vätska och mindre fett och kolhydrater efter ingreppet. Har ni med fått den infon?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

03 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Läste precis i min folder jag fick med mig från konsultationen. det står att man ska äta mer protein och vätska och mindre fett och kolhydrater efter ingreppet. Har ni med fått den infon?

Ja, fick den infon vid fettsugning + ett par ingrepp till. Körde proteindrycker som tillskott och höll koll med Lifesum inställd på Proteinrikt. Men vet inte om man måste vara så noga:)
Gilla

Camilla

Kvinna ·

03 dec, 2019

Har ni fått info om sjukskrivning? Jag ska inte bli det efter enbart fettsugning (+ ev bodyjet)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

03 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Vilket fint resultat! Jag förstår precis vad du menar med att man helst hade kunnat skippat minskningen och bara få se slutresultatet direkt, men då är bilderna bra för här kan du se att det ändå är stor skillnad :)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

03 dec, 2019

Camilla skrev:

Har ni fått info om sjukskrivning? Jag ska inte bli det efter enbart fettsugning (+ ev bodyjet)

Jag fick papper för sjukskrivning på 4 veckor tror jag. Behövde inte använda det, jobbade hemifrån i 2-3 dagar och sen tillbaka, men hade kunnat gå till jobbet på måndagen också. Tänkte mer att eftersom jag ändå kunde vara hemma och jobba så gjorde jag det. Jag gjorde op en fredag.
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2019

Camilla skrev:

Smulan88 skrev:

Ja, fick den infon vid fettsugning + ett par ingrepp till. Körde proteindrycker som tillskott och höll koll med Lifesum inställd på Proteinrikt. Men vet inte om man måste vara så noga:)

Jaha. Trodde det handlade mer om kolhydrat och fettrik kost för att fett skapar fett ?. Har ni andra hört det också? Hur funkar lifesum? Ska också ladda ner den då. Och proteinshakes var ju smart. Några tips?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem