Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Mini_me1
Kvinna ·
12 okt, 2019
Anonym användare
12 okt, 2019
bumble_bee
Kvinna ·
14 okt, 2019
Anonym användare
14 okt, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
15 okt, 2019
carolineadam
Kvinna ·
15 okt, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
15 okt, 2019
Hur svullen blir man på tagställena? Kan man använda sina vanliga jeans t.ex?
carolineadam
Kvinna ·
15 okt, 2019
Hur svullen blir man på tagställena? Kan man använda sina vanliga jeans t.ex?
Jag tycker jag ser ut som innan, men jag har heller inte testat jeans än, bara mjukisar ovanpå kompressionsbyxorna. Så eftersom jag ser ut som innan så antar jag att det är svullnad som kommer att gå ned fortfarande. Men känner mig inte svullen, mer "har han glömt att fettsuga..." ^^
Mini_me1
Kvinna ·
15 okt, 2019
Hehe ”har man glömt att fettsuga” :D Men det var bra beskrivet då har jag mer en bild av vad man kan förvänta sig. Ska boka konsultation för bröstförstoring men velat mellan implantat eller fettransplantation.
carolineadam
Kvinna ·
15 okt, 2019
Hehe ”har man glömt att fettsuga” :D Men det var bra beskrivet då har jag mer en bild av vad man kan förvänta sig. Ska boka konsultation för bröstförstoring men velat mellan implantat eller fettransplantation.
Den du bokar konsultation med kan säkert guida till vad som blir bäst för dig! Implantat ger ju en större ökning, men jag ville absolut inte ha de riskerna som det kommer med. Vem eller vilken klinik funderar du på?
Anonym användare
15 okt, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
15 okt, 2019
Patrik på NK sa att en bra förväntan är runt 1-2 kupstorlekar större. En kupstorlek räknar man som cirka 125 cc. Så får jag 250cc per bröst så blir jag väldigt nöjd. Vill man sen ha mer får man lägga i mer. Det bästa sättet att få större utan att ta för mycket fett (som är problem för min del som är petite i kroppen) är att börja lägga i 200-300 i varje och sen göra det igen isf. För ju högre du lägger in, ju mer sjunker procenten för att fettet ska fastna. Men då blir det två ingrepp, alltså dyrare än implantat. Men är villig att ta det för att slippa göra om det. Räknar man bytet eller uttaget så kommer det kosta lika mycket typ.
Anonym användare
15 okt, 2019
Patrik på NK sa att en bra förväntan är runt 1-2 kupstorlekar större. En kupstorlek räknar man som cirka 125 cc. Så får jag 250cc per bröst så blir jag väldigt nöjd. Vill man sen ha mer får man lägga i mer. Det bästa sättet att få större utan att ta för mycket fett (som är problem för min del som är petite i kroppen) är att börja lägga i 200-300 i varje och sen göra det igen isf. För ju högre du lägger in, ju mer sjunker procenten för att fettet ska fastna. Men då blir det två ingrepp, alltså dyrare än implantat. Men är villig att ta det för att slippa göra om det. Räknar man bytet eller uttaget så kommer det kosta lika mycket typ.
Om slutresultatet blir 2 storlekar större så blir jag grymt glad! Nu vet jag inte när jag ska på återbesök till Magnus än, men funderar på att be om en till 3D då, så man får svart på vitt hur mycket större brösten har blivit :) ska fråga på återbesöket hos sjuksköterskan, som jag har nästa tisdag, när man ska tillbaka igen. Just nu är jag ju supernöjd med storleken! (men jag vet ju att det tyvärr inte kommer att stanna..)
Mini_me1
Kvinna ·
15 okt, 2019
Ja okej. Är det två storlekar större nu då eller? Hör av dig när du varit på återbesöket. Brukar det vara 1-2 veckor efter eller? :-) frågade jag förresten hur mycket Magnus fick in i varje?
SUN12
Kvinna ·
17 okt, 2019
Anonym användare
17 okt, 2019
SUN12
Kvinna ·
18 okt, 2019
Anonym användare
19 okt, 2019
Hej Smulan88!
Jag har redan varit på konsultation hos Patrik och jag hade ingen aning om då att man kunde förstora med sitt eget fett, blir mer och mer påläst om olika metoder och storlekar ju mer jag sätter mig in i ämnet! Vad jag har läst mig till så verkar Mattias på NK vara mer omtalad i detta sammanhang. Jag har BMI 20,3 så är inte så stor, men lite extra finns nog att ta av.
Jag känner mer och mer att Demi-profilen kommer att bli för stort. Jag vill inte gå upp mer än 1-1,5strl, en fyllig b-kupa räcker gott. Då tänker jag att alternativet är att gå ner till mini eller fundera på en annan lösning. Tycker också att det känns lockande att slippa själva implantatet som ett ”främmande föremål” i min kropp, med fettransplantationen är det ju en del av mig som flyttas runt bara :) men priset avskräcker såklart.. Har du varit på någon konsultation än?
adele96
Kvinna ·
19 okt, 2019
Anonym användare
19 okt, 2019
Jag har också förstått att Mattias är mest erfaren inom dessa ingrepp. Var på konsultation till honom då jag ville ta ut mina implantat + göra fett transplantation samtidigt, men då sa han att man behövde vänta ca. 6 mån efter uttag för att se hur huden "drar ihop sig" och att det läker ordentligt vilket ju är förståeligt. Fick ett helt okej intryck av honom, även om jag valde en annan att göra uttag hos! Önskar det fanns mer bilder på fett transplantationer, har sett väldigt få förutom på real self men det är ju oftast amerikanska kirurger. Dr Bednar i USA är riktigt grym, men det kostar lite också...
Håller med! Min sambo sa också att det är riskfyllt att göra det utomlands om det blir komplikationer. Då får man ju ta sig dit igen och annars hitta någon som fixar problemen här hemma men då betala själv för det. Känns sådär.
Skönt att han fick i mer än beräknat. Sa han att man annars får göra det igen om det inte blir tillräckligt stort? Sa han något om framtida mammografi, om det kan ställa till problem? Eller om det blir klumpar från fettet?
Men då kan du rekommendera nordiska kliniken? Gjorde du konsultation ett tag innan då? :)