Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Eehn

Kvinna ·

18 jan, 2020

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn, skulle du vilja fråga Mattias när du är på plats, innan operationen, vad han säger om tryck? När är det "fritt fram" och att ett ev. tryck inte längre påverkar/inte längre dödar fettcellerna. Vore superbra om du ville göra det. För jag kan ta lite obehag om jag vet att det inte dödar de små fettcellerna :) men om de fortfarande riskerar att dö så är det hands off!

Jag ska försöka komma ihåg :)

Toppen! :)

Jag frågade Mattias och han sa att efter en vecka har dom som klarat sig blivit kvar men att dom inte mår så bra till en början. Men att dom oftast tar sig månader efter. Så det var viktigt att de inte var något tryck första veckan.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

18 jan, 2020

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn, skulle du vilja fråga Mattias när du är på plats, innan operationen, vad han säger om tryck? När är det "fritt fram" och att ett ev. tryck inte längre påverkar/inte längre dödar fettcellerna. Vore superbra om du ville göra det. För jag kan ta lite obehag om jag vet att det inte dödar de små fettcellerna :) men om de fortfarande riskerar att dö så är det hands off!

Jag frågade Mattias och han sa att efter en vecka har dom som klarat sig blivit kvar men att dom inte mår så bra till en början. Men att dom oftast tar sig månader efter. Så det var viktigt att de inte var något tryck första veckan.

Hm, endast första veckan. Ja, vi får nog fortsätta vara lite förvirrade, men tack för att du frågade! Hur mår du nu efteråt? Jag sprang för första gången på pricken 14 veckor efter op, och det kändes bra :D men är det någon annan som också har fått otroligt lätt att få utslag på brösten nu efteråt? Tycker det är ofta som de kliar otroligt mycket. Extra mycket efter springturen av någon anledning, om det var den sporttoppen eller vad det kan ha varit. Nyfiken123, hoppas du blir nöjd nu efter denna operation. Har läst att det är en rätt jobbig återhämtning i början om man lägger bakom muskeln, men du slipper å andra sidan fettsugningen denna gång!
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 jan, 2020

Jag skulle också just fråga dig Eehn hur operationen gått? Var blev tagställena nu igen? Sa Mattias hur mkt han lagt in? Mm ...
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ehn och hur har du sovit efteråt? Har det gått skapligt? Nyfiken på allt ?
Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Knasen skrev:

Jag skulle också just fråga dig Eehn hur operationen gått?
Var blev tagställena nu igen?
Sa Mattias hur mkt han lagt in? Mm ...

Nu ska ni få höra.. :) Den har gått över förväntan, hade ställt in mig på de värsta. Han tog från insida lår 1600 och la in 550 i varje. Är lite blåslagen på dåda ställena. Tog en morfintablett i bilen hem samma kväll annars har jag inte behövt ta några. Känner mig rörligare för varje dag. Nätterna går bra, jag öva på att sova på ryggen innan.
Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:
Mini_me1 skrev:

Hm, endast första veckan. Ja, vi får nog fortsätta vara lite förvirrade, men tack för att du frågade!
Hur mår du nu efteråt?

Jag sprang för första gången på pricken 14 veckor efter op, och det kändes bra :D men är det någon annan som också har fått otroligt lätt att få utslag på brösten nu efteråt? Tycker det är ofta som de kliar otroligt mycket. Extra mycket efter springturen av någon anledning, om det var den sporttoppen eller vad det kan ha varit.

Nyfiken123, hoppas du blir nöjd nu efter denna operation. Har läst att det är en rätt jobbig återhämtning i början om man lägger bakom muskeln, men du slipper å andra sidan fettsugningen denna gång!

Konstigt att de kliar? Hmm.. Över förväntan, blir rörligare och rörligare för varje dag som går. Hur ofta tog ni av er från tagställena och luftade/duscha ? Stod att man skulle göra de redan dagen efter men inte hur ofta sen.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

19 jan, 2020

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:
Mini_me1 skrev:

Hm, endast första veckan. Ja, vi får nog fortsätta vara lite förvirrade, men tack för att du frågade!
Hur mår du nu efteråt?

Jag sprang för första gången på pricken 14 veckor efter op, och det kändes bra :D men är det någon annan som också har fått otroligt lätt att få utslag på brösten nu efteråt? Tycker det är ofta som de kliar otroligt mycket. Extra mycket efter springturen av någon anledning, om det var den sporttoppen eller vad det kan ha varit.

Nyfiken123, hoppas du blir nöjd nu efter denna operation. Har läst att det är en rätt jobbig återhämtning i början om man lägger bakom muskeln, men du slipper å andra sidan fettsugningen denna gång!

Jag har inte upplevt något kli. Däremot har jag haft små röda plitor. Inte jättesnyggt precis. Nu verkar de dock ha försvunnit. Min mens har också strulat (vilket den inte brukar) men jag gissar att båda är bieffekter av operationen? Att kroppen fått en chock och är lite i obalans.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

19 jan, 2020

Åh så skönt att allt gått bra Eehn. Och 550 i varje, wow. ? En vecka bara. Oj. Två har jag hört innan. Att värme och inget tryck är viktigast i 2 veckor och att de som lever då är kvar. Sen är det mest svullnad och vätska som försvinner. Och det kan ju ta 2-3 månader. Men som sagt, vi kommer nog aldrig bli riktigt kloka på det här... Jag fick inte duscha på 3 dagar. Sen efter det duschade jag varje dag som vanligt. Gördeln tog jag bara av när jag skulle duscha. Grattis iaf. Nu håller vi tummarna för att så mycket som möjligt stannat kvar. ?
Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Loppan80 skrev:

Åh så skönt att allt gått bra Eehn. Och 550 i varje, wow. ?
En vecka bara. Oj. Två har jag hört innan. Att värme och inget tryck är viktigast i 2 veckor och att de som lever då är kvar. Sen är det mest svullnad och vätska som försvinner. Och det kan ju ta 2-3 månader. Men som sagt, vi kommer nog aldrig bli riktigt kloka på det här...

Grattis iaf. Nu håller vi tummarna för att så mycket som möjligt stannat kvar.

Ja, trodde inte man kunde få in så mycket, men eftersom jag är rätt lång och har rätt breda bröst. Så sa jag till han att de är han som ser vad som blir proportionerligt och litar då på han. Efter återbesöket borde de vara rätt grönt om dom kommer klämma på dom då.. men tänker vara lugn.. Fick klippa upp bh:n när jag kom hem för att jag tyckte de tryckte lite väl mycket så blev lite nojig..
Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Loppan80 skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:
Eehn skrev:
Mini_me1 skrev:

Hur mår du nu efteråt?

Jag har inte upplevt något kli. Däremot har jag haft små röda plitor. Inte jättesnyggt precis. Nu verkar de dock ha försvunnit. Min mens har också strulat (vilket den inte brukar) men jag gissar att båda är bieffekter av operationen? Att kroppen fått en chock och är lite i obalans.

Ja det kan det ju vara
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 jan, 2020

Måste fråga även dig Ehn.. Vilken metod använde han? Body jet el annan? Kostnad?
Gilla

Nyfiken123

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ja, vi får se hur det är efter den magiska 3-månadersgränsen. Varit lite orolig men just nu känns det bra, första veckan var lik fettransplationen i känsla. Svårt att gå upp sängen, stel osv. Bara att denna gången är allt från brösten å neråt ok iaf ? . Eksemen sprider sig inte med ngn gördel utan har bara varit lite vid tejpen. Så skönt! Har inte fått bilderna från Raja än, hon skrev att hon mailat men jag har inte fått dem, inte i skräpposten heller. quote=Mini_me1]

Eehn skrev:

Mini_me1 skrev:

Eehn skrev:
Mini_me1 skrev:

Hur mår du nu efteråt?

Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Knasen skrev:

Måste fråga även dig Ehn..
Vilken metod använde han? Body jet el annan?
Kostnad?

Lipo och jag hade ett tagställe och fick betala 55
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ok Lipo o du känner dig ok..har fått för mig att man får ondare av den än body jet.. När har du återbesök? Verkar som de har ändrst sug nu då ang hur mkt man sätter in.. Nu är ni ju 2st här som har fått mer än max gränsen 250 per bröst...vore kan8n om det funkar o man ej behöver göra igen..
Gilla

Nyfiken123

Kvinna ·

19 jan, 2020

Hos mig la de in 300 i varje. Å 150 ca stannar kan man räkna med sa de då.
Knasen skrev:

Ok Lipo o du känner dig ok..har fått för mig att man får ondare av den än body jet..
När har du återbesök?
Verkar som de har ändrst sug nu då ang hur mkt man sätter in..
Nu är ni ju 2st här som har fått mer än max gränsen 250 per bröst...vore kan8n om det funkar o man ej behöver göra igen..

Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Knasen skrev:

Ok Lipo o du känner dig ok..har fått för mig att man får ondare av den än body jet..
När har du återbesök?
Nu är ni ju 2st här som har fått mer än max gränsen 250 per bröst...vore kan8n om det funkar o man ej behöver göra igen..

Svårt att veta, i huden nu känns de lite som när foten har somnat och börjar vakna, ett pirrande om du förstår. Och lite öm. Har haft mest besvär med att få upp kompritionsbyxan tillräckligt långt så insidan av ljumsken inte sticker ut. Har fått ett rejält blåmärke där. Men väntar på ett par större byxor som dom har skickat så jag slipper rätta till de bara jag rör mig. Jag ska tillbaka 12dagar efter 28:e.
Gilla

Eehn

Kvinna ·

19 jan, 2020

Nyfiken123 skrev:

Hos mig la de in 300 i varje. Å 150 ca stannar kan man räkna med sa de då.

Knasen skrev:

När har du återbesök?

Mattias räknade med att mellan 250 och 350 skulle stanna på mig men det återstår att se.. vet inte hur mycket jag hade i mig själv innan.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 jan, 2020

Nyfiken 123...hur mkt uppskattar du att stannade kvar i brösten? Det försvinner väl inte mer efter flera år utan det är väl bara första veckorna som krisar?
Gilla

Nyfiken123

Kvinna ·

19 jan, 2020

Svårt att säga eftersom det eg inte är så stor skillnad, går jag upp ett par kilo blir de lite fylligare, går jag ner ett par kilo försvinner brösten först. Men jag tror nog inte det har minskat så sett, däremot har brösten hängt till sig mer dessa 2 år. Så då ser de ju oxå mindre ut... Nej, jag kan inte svara på det tror jag! ? Vi får vänta på bilderna, då ser vi innan, sen 8 å 10 månader efter sen har jag bild nu 2 1/2 år senare.
Knasen skrev:

Nyfiken 123...hur mkt uppskattar du att stannade kvar i brösten? Det försvinner väl inte mer efter flera år utan det är väl bara första veckorna som krisar?

Gilla

Camilla

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ni som har fettsugit magen här, var ni väldigt svullna efteråt? Jag fgjorde de för drygt en vecka sen och det känns som magen svullnar mer och mer?!??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem