Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Osiris75

Kvinna ·

14 aug, 2021

Snart 10 veckor sedan min justering/påfyllning av fettransplantation till brösten och det verkar som fettet fastnat denna gång! Har inte märkt någon skillnad sedan svullnaden försvann ? Hoppas det fortsätter så!
Gilla

Marina

Kvinna ·

16 aug, 2021

Det beror jättemycket på hur man är skapt. Jag hade högre BMI än så, ca 60 kg till 64 cm, men de fick knappt ut nåt ändå och jag fick äta upp mig mellan varven. Precis som du är inne på, så underlättar det ju om man har EN bra depå, så man inte måste skrapa ihop fett överallt.
Gilla

pebbles

Kvinna ·

01 sep, 2021

Hur mycket la ni in och hur mycket verkar ha stannat?
Gilla

Penny79

Kvinna ·

29 okt, 2021

Nyfiken på om någon fler varit på konsultation och nu går och funderar på operation. Känns som om många blir nöjda i början och sedan mindre nöjda när mkt försvinner… Hm. Svårt att veta. Men främmande grejer i brösten är nog tyvärr inte något jag vill ha. Hellre eget fett.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

31 okt, 2021

Penny 79.tänker precis som du...
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

02 nov, 2021

Jag var på konsultation i våras och ska på en till nu på torsdag, eftersom det var så längesen. Har sedan min operation bokad den 17 november ; ) Smått nervös men mest taggad ! : )
Gilla

Knasen

Kvinna ·

02 nov, 2021

Nyfiken91.Förstår att du är nervös. Misstänker det ej går att undvika ;) Hoppas du vill uppdatera senare hur allt gått.. Vet du vilken metod de kommer använda för att ta ut fetteröt?
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

04 nov, 2021

Blev ingen konsultation idag då läkaren är sjuk. Ska dit nästa fredag. Då ska jag fråga om metoden.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

04 nov, 2021

Nyfiken91. Trist, när msn är inställd på något vill man ju få det gjort när man tänkt..men sjuka kan ju alla bli. Så då får du uppdatera oss senare. Jag såg du har inbokat op redan...innan konsultation gjord,?
Gilla

Trebarnsenare

Kvinna ·

04 nov, 2021

Jag tar också gärna emot uppdateringar för hur det gått för er som nyligen gjort sina op! Hade konsultation bokad på Art Clinic i GBG men fegade ur och avbokade.. Hade jag bara hört och sett om typ 10 personer som gjort på samma ställe och blivit nöjd hade jag bokat mig där direkt. Men finns så lite info? :(
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

04 nov, 2021

Knasen Jag var på riktiga konsultationen i april. Denna är en extra bara för att det gått så lång tid. Tänkte ju operera mig före sommaren men bestämde mig för att ta det i höst. Ska absolut uppdatera här ; ) Känns som det borde finnas berättelser om AC Gbg? Annars verkar AC Uppsala populärt va? Sthlm finns det inte heller så mkt om, men SKB fick förtroende för läkaren på första mötet och kontakten med de har varit bra
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

12 nov, 2021

*SKB = ska vara ”jag” här ovan Har precis varit på min andra konsultation nu. Inför operationen på onsdag. Kändes så bra! Igen! Metoden som han kommer använda är MicroAire. Ska vara smidigare än bodyjet, som används vid t ex lipödem Fick gå till labb och ta blodprov också. Inte alls trevligt men nödvändigt, då han ville veta några saker, så som salter och koaguleringsförmåga. Ska skriva packlista över vad jag ska ta med mig och ha på mig. Ska sova kvar eftersom det blir en större fettsugning och då kan tjejer lätt vara lite svaga efteråt. Eftersom vi normalt har lägre blodtryck och det inte direkt blir högre av detta ingrepp. Har ankomsttid kl 9:00 på onsdag
Gilla

Knasen

Kvinna ·

15 nov, 2021

Nyfiken91. Skönt för dig att din upplevelse på klinik ff är bra! Det är ju snart dags för dig, Hoppas du uppdaterar oss sen om dina upplevelser av allt. Det att inte få sova på sidan som jag läst här, tycker jag känns jobbigt.. Får man bh på klinik el får man köpa där?
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

16 nov, 2021

Knasen Ja, det känns väldigt bra. Både med läkaren o h med operationskoordinatorn. Blev flyttad till 7:15 från 9:00 så jag är först ut imorrn bitti. Fastan blev två timmar kortare då, skönt det hehe Sova på rygg är inga problem för mig iaf, så det kommer gå bra. Även om det förstås är mysigt att somna sked med sambon 0:-) Jag frågade. Jag trodde jag skulle få köpa ett kit med gördel osv men han sa att nej det ingår. Man får prova ut det med en sköterska innan. Och sen kan man skaffa en annan bh efter ett tag, från kliniken eller själv.
Gilla

Nyfiken91

Kvinna ·

17 nov, 2021

Nu är jag klar och har fått komma från uppvak till ett eget rum. Det har gått bra! Är inpackad i byxgördel med ben ned till knäna och en långärmad tröja då vi tog överarmarna också La mig på operationsbänken runt 8. Kom till uppvak 12:30 ca Vaknade 13:15 tror jag Frukostbricka vid 15 ungefär Fick komma till eget rum 16:30 Åt mat vid 17 och har nyss beställt te Mår bra! :) Öm såklart men inget mer än så. Var blek som ett lakan efter första kissningen när vi skulle dra upp gördeln och knäppa. Men hanterbart. Och nyss gick samma procedur bra utan yrsel! Såå goa och hjälpsamma sköterskor : )
Gilla

Trebarnsenare

Kvinna ·

17 nov, 2021

Vad härligt att höra att allt gått bra! Hoppas du vill uppdatera oss lite längre fram med resultat
Gilla

Knasen

Kvinna ·

29 nov, 2021

Nyfiken91. Skönt ha allt klart. Hur känns det nu med smärta och allt?
Gilla

Annagberg

Kvinna ·

30 nov, 2021

Jag ska operera mig på måndag, omgång två av fettransplantation till brösten. Fick ”bara” ut 115 ml till varje bröst förra gången och nu har jag gått upp ca 5 kilo så jag hoppas på att få ut minst lika mycket denna gång. Var inte intresserad av att få så mycket större bröst, men fylla ut det tomma och det blev skillnad redan efter första, men valde att göra en till eftersom jag får reducerat pris och vill försäkra mig om att tillräckligt mycket stannar kvar.
Gilla

Trebarnsenare

Kvinna ·

04 dec, 2021

Spännande! Så du var ändå nöjd efter första? Var någonstans ska du operera dig? Lycka till :)
Gilla

Annagberg

Kvinna ·

05 dec, 2021

Ja jag var ändå nöjd efter första, hade jag inte fått det till halva priset nu andra gången så hade jag nog varit för snål för att göra det igen ? men nu känns det mer värt det och eftersom jag gått upp lite sen sist så tar vi från utsida lår och höfterna denna gång, förra gången blev det mage, insida lår och kärlekshandtagen. Nu känns det mer som att jag gör det för fettsugningens skull och brösten blir en bonus, förra gången resonerade jag tvärtom ? jag har också ammat tre barn och kände att jag mest ville få tillbaka de brösten jag hade innan barnen, ingen drastisk förändring. Jag gör det på Plastikakademin i Linköping.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem