Fia1981
Kvinna ·
22 jun, 2015
Bröstlyft och 650 ml implantat (500 ml egen vävnad)
Andra bröstoperationerUndrar om det är någon här som haft relativt stora bröst och gjort bröstlyft + implantat?
Jag har ca 500 i egen vävnad och skall göra lyft+implantat på 650 ml. Jag är 174 cm och väger ca 85 kg, hade varit intressant att se och prata med någon som gjort liknade, även om vi alla ser olika ut i kroppen.
Sortera efter
Anonym användare
22 jun, 2015
Gilla
Fia1981
Kvinna ·
22 jun, 2015
Tack för era svar. Ja vi pratade om vad jag ville uppnå och det ör pigga, fasta bröst. Inga "porr-boobs", har ju ändå tre barn som man skall bada med och vill se anständig ut!
Vill gärna ha put upptill och fin klyfta. Kansle hade varit en bra idee att åka på en konsultation till och prata lm storleken.
Min egen vävnad är relativt fast, inget enormt häng. De räknar med 10% bortfall vid lyftet.
Gilla
Fia1981
Kvinna ·
22 jun, 2015
Bynn, kan inte se dina bilder? För att jag loggat in med mobilen kanske.
Gilla
Jag tänker att det kommer bli väldigt stora bröst som förmodligen kommer att börja hänga igen ganska snart om du tar så stora implantat. Det vore en annan sak om du inte skulle ha någon egen vävnad eller väldigt fast egen vävnad, men eftersom du ska göra lyft antar jag att den är mjuk/slapp? Ska du ta bort någon egen vävnad?
Min kirurg sa att jag inte skulle ta över 400 cc då resultatet inte skulle hålla lika länge (dvs brösten skulle börja hänga igen efter ett tag). Vet inte helt hur mycket egen vävnad jag hade men tror att det var runt 350-400 gram. Men om din kirurg tror att det blir bra så lita på honom.