Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lyftet profilbild

Lyftet

Kvinna ·

30 sep, 2018

Bröstlyft och förstoring 185 cc för lite?!

Bröstförstoring

Hej! Har preliminärbokat operation i december för bröstlyft med mindre implantat. Mitt syfte med operationen är att få fastare bröst då jag efter viktföröndringar och amning har en hängig byst. Har tidigare haft en ganska stor byst (C-D)för min längd på 156 cm. Nu tror många att jag har gjort en bröstförminskning och visst kan jag har tappat lite i vävnad men med ordentlig push up ser de ändå inte små ut. Jag trivs inte med en för stor byst och trivdes inte i urringat tidigare. Nu när jag vill lyfta brösten läste jag att resultatet dock blir bättre med ett implantat då dels lite av storleken försvinner med lyftet och det blir ett snyggare fastare resultat. Via Mailkonsultation har jag blivit rekommenderad lyft, flytta upp bröstvårtan samt motiva ergonomix mini 185 ml. Nu sitter jag och tänker om jag ska passa på att lägga i lite mer milliliter när jag ändå genomgår och betalar för förstoring också?!? Blir velig! Vill inte ha jättevinsten men fylliga fasta bröst! Ver inte om någon orkar läsa denna långa text men om du har gjort så vad tänker du?

6

Sortera efter

Aimanda

Kvinna ·

30 sep, 2018

Jag tror också på att lägga i inplantat om man gör en förminskning plus lyft och inte vill förlora allt för mycket av den storleken man har. Alltså en konsultation där man får träffa kirurgen och prova inplantat osv är guld. Jag förklarade hur jag ville ha, och fick prova olika storlekar och känna efter. Sen rekomenderade han storlek och förklarade att det var den ultimata för min kroppsform osv. Och jag är sååå nöjd! Hade jag gjort som jag tänkt innan så hade det nog inte alls blivit lika bra, tänkte lagt in mindre. Men är glad att jag lyssnade på kirurgens råd.
Gilla

sarahviktoria

Kvinna ·

30 sep, 2018

Jag ville ha fin form och fylla ut upptill och valde därför att även lägga in silikon. Jag hade C/D kupa innan lyftet och har haft ännu större innan det. Är därmed van att ha stora bröst och tycker det är fint på mig så var rädd att de skulle bli för små om jag inte stoppade in. Nu i efterhand är jag jätteglad över mitt val (även om det bara gått typ 3 dagar haha) läkaren tog bort över 100 ml per bröst och ca 50 försvinner bakom muskeln så mina kommer va ungefär lika stora som tidigare. Jag tycker att du ska ta med bilder på bröst du tycker är fina på konsultation. Stirra dig inte blind på cc, det är så olika från person till person :) så avgör de hur mycket du ska ha. Lycka till :D
Gilla

Lyftet

Kvinna ·

11 okt, 2018

Vad skönt att du är nöjd! Jag bor en bra bit från kliniken så har därför endast gjort en konsultation via Mail. Fubderar på att lägga in demi 230ml istället försatt få lite fylligare resultat. Vill dock inte att det ska synas att jag lagt in något....
Gilla

Lyftet

Kvinna ·

11 okt, 2018

Hur mår divergerar operationen? Hur mycket la du in? Du har inga bronsbilder? :-)
Gilla

Lyftet

Kvinna ·

17 okt, 2018

Har bestämt mig för att ändra till demi 230 ml istället. Skulle ändå bli en diskret förändring men finare form sa läkaren.
Gilla

Anonym användare

07 nov, 2018

Jag ska också göra lyft och förstoring 18 december och har liknande funderingar. Jag har också haft C/D kupa tidigare men de har blivit mindre och hängiga efter amning och viktnedgång. Samma här att de ser helt okej ut i push up bh så jag vill egentligen inte ha så mycket större men fylligare och lite rundare. Så jag har blivit rekommenderad Motiva ergonomix 310cc mini, det minsta som passar min bröstbredd 12,5. Jag har funderat lite på 380cc demi också, fast jag vill inte att det ska bli för stor synlig skillnad mot idag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem