Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sofiachris
Kvinna ·
19 jan, 2026
Bröstlyft utan inplantant
Bröstlyft utan implantatHej,
När jag var på konsultation hos Daniel Saiepour så tyckte han att jag inte behövde lägga in implantat då jag har ca 500-600 cc i egen bröst vävnad. Så nu undrar jag om det finns någon som gjort endast lyft hos Daniel och har bilder att visa. Är du nöjd? Ångrar du att du inte la in implantat eller blev det tillräckligt fylligt ändå med egen bröstvävnad?
Sortera efter
Marina
Kvinna ·
21 jan, 2026
Det finns en faktor till, utöver resultatet , tycker jag, som du kan vilja väga in och det är att det finns vissa risker för komplikationer med implantat som du helt kan undvika genom att bara lyfta.
Och du kan aldrig i framtiden komma i ett läge där du blir tvungen att operera om dig för att det bara ser för galet ut, implantaten har gått sönder eller du får en infektion. Det kan vara värt att tänka på. :) Plus att brösten alltid kommer att vara helt dina egna, bete sig naturligt jämt och aldrig vara betydligt kallare p g a att kroppen inte förmår värma upp silikonet till 37 grader...
Gilla