Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

10 sep, 2021

Bukplastik december 2021

Bukplastik

Har tagit beslutet att tacka nej till att göra bukplastiken hos landstinget då jag känner mig väldigt osäker på slutresultat. Har istället bokat in konsultation och operation på Nordiska kliniken hos bästa Mattias Elmér!!! Bara ca 100 dagar kvar till operationen MEN jag står även på återbudslistan så det kan bli tidigare, vilket jag hoppas.... Banklånet är klart och allt ordnat på jobbet! Operationen blir stor bukplastik, ev fettsugning och sydda muskler (OM det behövs), korrigering av bröstveck och ärret under hakan. Nu undrar jag vad ni tyckte var jobbigast efter bukplastiken? Förutom smärtan, den lär jag klara av :-) Hur länge gick ni i 90 grader med överkroppen? Fick ni ont i ryggen? När kunde ni börja med kortare promenader?

Sortera efter

Belle profilbild

Belle

Kvinna ·

11 sep, 2021

Jag är inbokad hos samma kirurg 2/11 så följer gärna tråden då jag har liknande frågor och funderingar. Jag ska göra en stor bukplastik med fettsugning och även lyfta brösten samtidigt. Om två veckor gör jag första steget med en fettsugning och ryggplastik så är lite nervös nu men ser fram emot resultatet mer än någonsin. Den operation som kommer betyda mest är bukplastiken så tiden får gärna gå snabbt.
Gilla
123malin profilbild

123malin

Kvinna ·

11 sep, 2021

Spännande!! Jag ska göra min bukplastik med fettsugning och bröstlyft den 21a September på Diamond i Örebro. Börjar bli skapligt nervös nu! Sitter just nu i Grekland och laddar upp mig ??
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

11 sep, 2021

Belle skrev:

Jag är inbokad hos samma kirurg 2/11 så följer gärna tråden då jag har liknande frågor och funderingar. Jag ska göra en stor bukplastik med fettsugning och även lyfta brösten samtidigt. Om två veckor gör jag första steget med en fettsugning och ryggplastik så är lite nervös nu men ser fram emot resultatet mer än någonsin. Den operation som kommer betyda mest är bukplastiken så tiden får gärna gå snabbt.

Vad spännande! Jag har också redan gjort fettsugning och bröstlyft (samt fettransplantation). Kommer du sätta in implantat eller bara göra bröstlyft?
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

11 sep, 2021

123malin skrev:

Spännande!!
Jag ska göra min bukplastik med fettsugning och bröstlyft den 21a September på Diamond i Örebro.
Börjar bli skapligt nervös nu! Sitter just nu i Grekland och laddar upp mig ??

Härligt uppladdning - att få njuta i Grekland! :-) Avis....
Gilla
Mzama profilbild

Mzama

Kvinna ·

11 sep, 2021

Vilka områden ska du fettsuga? Jag funderar på det men bara kommit en bit på vägen. Är det första fettsugningen du gör?
Gilla
fsn80 profilbild

fsn80

Kvinna ·

11 sep, 2021

Hej! Ska göra en full bukplastik och sy mina magmuskler samma datum som du, 21 december :) Vore roligt att kunna följas åt :) Jag ska opereras av Tuve Mårtensson på Reformkliniken i Malmö! Har en hel del häng och överskottshud efter tre graviditeter och en gastric sleeve där jag gått ner 40 kg ( 164 cm och väger 65kg idag) Min stor lycka vore att få en mage utan häng så man kan ha lite snygga kläder på sig utan att behöva tänka på att dölja magen..
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

11 sep, 2021

Osiris stort grattis till dit val du gjorde helt rätt får man fråga vad du kommer få betala? Jag är inne på min tredje vecka och går fortfarande lite som en ostbåge och har tagit korta promenader sen jag kom hem å de har gått jättebra hoppas verkligen nu att min jävla put mage försvinner men de känns inte så min kropp är inte gjord för operation ?
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

12 sep, 2021

Mzama skrev:

Vilka områden ska du fettsuga?

Jag funderar på det men bara kommit en bit på vägen. Är det första fettsugningen du gör?

Jag har fettsugit mage, under brösten, sidorna, ryggen och venusberget. Har väldigt mycket fett kvar men det mesta är nu i nedre delen av buken som kommer tas bort vi bukplastiken I december.
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

12 sep, 2021

fsn80 skrev:

Hej!

Ska göra en full bukplastik och sy mina magmuskler samma datum som du, 21 december :)
Vore roligt att kunna följas åt :)
Jag ska opereras av Tuve Mårtensson på Reformkliniken i Malmö!
Har en hel del häng och överskottshud efter tre graviditeter och en gastric sleeve där jag gått ner 40 kg ( 164 cm och väger 65kg idag)
Min stor lycka vore att få en mage utan häng så man kan ha lite snygga kläder på sig utan att behöva tänka på att dölja magen..

Spännande! Har också gått ner massor i vikt, totalt 50 kg. Varav 30 kg tack vare gastric sleeve. Har en stor "fettkorv" (lös hus och fett) kvar vid hänget i nedre delen av buken, beräknad att väga ca 2 kg.... Den opereras bort vid bukplastiken. Har varken försvunnit med kost, träning eller när jag vägde ännu mindre... Går ju inte att punktförbränna... Blir spännande att följas åt!
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

12 sep, 2021

Vonkan skrev:

Osiris stort grattis till dit val du gjorde helt rätt får man fråga vad du kommer få betala? Jag är inne på min tredje vecka och går fortfarande lite som en ostbåge och har tagit korta promenader sen jag kom hem å de har gått jättebra hoppas verkligen nu att min jävla put mage försvinner men de känns inte så min kropp är inte gjord för operation ?

Hej, Jag fick en väldigt bra rabatt så det går inte att jämföra priser riktigt med varandra men betalar 60 000 kr för bukplastiken. Oftast ger ju kirurgen rabatt om man gjort tidigare operationer och beroende på vilken sorts op... Vonkan, gällande din så kallade putmage så ser allas kroppar olika ut - t ex kommer du och jag aldrig att få likadant resultat då vi är olika i kroppen. Du ÄR fin som du är och när 6 mån - 1 år gått och om du fortfarande har din putmage så är det okej, för det är så du ser ut. Vi är alla unika! Jag ser inte samma putmage som du säger dig ha utan tycker att ditt resultat ser bra ut ? Mitt råd till dig är att istället för att fortsätta lägga pengar på plastikkirurgi så lägg de pengarna på en psykolog/kurator eller liknande så att du får hjälp med att acceptera den du är och hur du ser ut. Jag tror du hamnat i ett läge då du aldrig kommer bli nöjd via plastikkirurgi...
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

12 sep, 2021

Osiris jag har skrivit pm till dig☺️ Jo jag vet att vi alla är olika men när man blir lovad av sin kirurg att för att få bort putet så är det stor bukplastik som jag ska göra då blir man ju jätte glad över det men sen så visar de sig ändå inte att det vart så de e ju självklart att man blir ledsen jag har gjort de som du rekommenderade mig hela mitt liv men de hjälpte tyvärr inte mig har även kört träning pt både på gym och på nätet och har även fått hjälp med kosten men mitt stora problem är att jag vet inte vad jag kan äta och hur mycket av allt jag kan äta det behöver jag hjälp med ☺️
Gilla
Belle profilbild

Belle

Kvinna ·

12 sep, 2021

Osiris75 skrev:

Belle skrev:

Vad spännande! Jag har också redan gjort fettsugning och bröstlyft (samt fettransplantation).
Kommer du sätta in implantat eller bara göra bröstlyft?

Nej, jag ska inte ha implantat. Har en 75E i nuläget om är relativt fyllig så vill inte ha större och volym finns att jobba med :) Ska även förminska vänster bröst för det är lite (eller ganska mycket) större än det högra.
Gilla
CB79 profilbild

CB79

Kvinna ·

14 sep, 2021

Min stora bukplastik börjar närma sig, 7 oktober! Ser så fram emot det men också så nervös, men längtar så efter att bli av med hänget på magen!
Gilla
Osiris75 profilbild

Osiris75

Kvinna ·

16 sep, 2021

CB79 skrev:

Min stora bukplastik börjar närma sig, 7 oktober!

Ser så fram emot det men också så nervös, men längtar så efter att bli av med hänget på magen!

Ja det är alltid läskigt med operationer men de är ju så bra nu för tiden så det kommer går bra! Du får hålla oss uppdaterade!
Gilla
Ema82 profilbild

Ema82

Kvinna ·

23 sep, 2021

Jag ska opereras den 11/11 i nuläget, kanske tidigare om det blir en ledig tid. Tycker att det är väldigt spännande att läsa hur det går för er som opereras tidigare! Jag tycker att det känns svårt hur man ska förhålla sig till kost etc efteråt. Speciellt under läkningsprocessen då man inte får tråna på minst 2 månader. Jag försöker förbereda mig inför operationen och återhämtningen nu genom att försöka komma i så god form jag kan både genom kost och motion.
Gilla
123malin profilbild

123malin

Kvinna ·

23 sep, 2021

Opererade mig i tisdags morse, kom hem igår ( onsdag) Jag har förberett matlådor som jag bara värmer ( eller ja, min man ?) jag tänker äta likadant efter operation som innan. Kroppen kommer behöva näring för att orka läka. Dock är jag inte så hungrig men äter ändå så mycket jag kan.
Gilla
MiniMimmi profilbild

MiniMimmi

Kvinna ·

01 nov, 2021

Ema82 skrev:

Jag ska opereras den 11/11 i nuläget, kanske tidigare om det blir en ledig tid.
Tycker att det är väldigt spännande att läsa hur det går för er som opereras tidigare!

Jag tycker att det känns svårt hur man ska förhålla sig till kost etc efteråt. Speciellt under läkningsprocessen då man inte får tråna på minst 2 månader.
Jag försöker förbereda mig inför operationen och återhämtningen nu genom att försöka komma i så god form jag kan både genom kost och motion.

Jag gör som du försöker träna å äta bra så jag är i form för en så stor operation. Men även om man inte får Träna på ett tag får Man ju gå promenader eller på löpband så snart man känner att orken finns och det inte gör Ont. Så det får väl bli många steg på gåbandet ?
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

01 nov, 2021

Minimimmi man får tyvärr inte börja träna förrens tre månader efter operationen
Gilla
t_stenius profilbild

t_stenius

Kvinna ·

02 nov, 2021

Jag ska göra en stor bukplastik och fettsuga flanker samt bröstlyft och bröstförstoring 8/12, längtar ihjäl mig för att få det gjort.
Gilla
MiniMimmi profilbild

MiniMimmi

Kvinna ·

02 nov, 2021

Vonkan skrev:

Minimimmi man får tyvärr inte börja träna förrens tre månader efter operationen

Å så länge ? men men man får ta igen det till sommaren då.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem