Osiris75
Kvinna ·
10 sep, 2021
Bukplastik december 2021
BukplastikHar tagit beslutet att tacka nej till att göra bukplastiken hos landstinget då jag känner mig väldigt osäker på slutresultat. Har istället bokat in konsultation och operation på Nordiska kliniken hos bästa Mattias Elmér!!! Bara ca 100 dagar kvar till operationen MEN jag står även på återbudslistan så det kan bli tidigare, vilket jag hoppas.... Banklånet är klart och allt ordnat på jobbet! Operationen blir stor bukplastik, ev fettsugning och sydda muskler (OM det behövs), korrigering av bröstveck och ärret under hakan. Nu undrar jag vad ni tyckte var jobbigast efter bukplastiken? Förutom smärtan, den lär jag klara av :-) Hur länge gick ni i 90 grader med överkroppen? Fick ni ont i ryggen? När kunde ni börja med kortare promenader?
Sortera efter
Belle
Kvinna ·
11 sep, 2021
123malin
Kvinna ·
11 sep, 2021
Osiris75
Kvinna ·
11 sep, 2021
Jag är inbokad hos samma kirurg 2/11 så följer gärna tråden då jag har liknande frågor och funderingar. Jag ska göra en stor bukplastik med fettsugning och även lyfta brösten samtidigt. Om två veckor gör jag första steget med en fettsugning och ryggplastik så är lite nervös nu men ser fram emot resultatet mer än någonsin. Den operation som kommer betyda mest är bukplastiken så tiden får gärna gå snabbt.
Osiris75
Kvinna ·
11 sep, 2021
Spännande!!
Jag ska göra min bukplastik med fettsugning och bröstlyft den 21a September på Diamond i Örebro.
Börjar bli skapligt nervös nu! Sitter just nu i Grekland och laddar upp mig ??
Mzama
Kvinna ·
11 sep, 2021
fsn80
Kvinna ·
11 sep, 2021
Vonkan
Kvinna ·
11 sep, 2021
Osiris75
Kvinna ·
12 sep, 2021
Vilka områden ska du fettsuga?
Jag funderar på det men bara kommit en bit på vägen. Är det första fettsugningen du gör?
Osiris75
Kvinna ·
12 sep, 2021
Hej!
Ska göra en full bukplastik och sy mina magmuskler samma datum som du, 21 december :)
Vore roligt att kunna följas åt :)
Jag ska opereras av Tuve Mårtensson på Reformkliniken i Malmö!
Har en hel del häng och överskottshud efter tre graviditeter och en gastric sleeve där jag gått ner 40 kg ( 164 cm och väger 65kg idag)
Min stor lycka vore att få en mage utan häng så man kan ha lite snygga kläder på sig utan att behöva tänka på att dölja magen..
Osiris75
Kvinna ·
12 sep, 2021
Osiris stort grattis till dit val du gjorde helt rätt får man fråga vad du kommer få betala? Jag är inne på min tredje vecka och går fortfarande lite som en ostbåge och har tagit korta promenader sen jag kom hem å de har gått jättebra hoppas verkligen nu att min jävla put mage försvinner men de känns inte så min kropp är inte gjord för operation ?
Vonkan
Kvinna ·
12 sep, 2021
Belle
Kvinna ·
12 sep, 2021
Jag är inbokad hos samma kirurg 2/11 så följer gärna tråden då jag har liknande frågor och funderingar. Jag ska göra en stor bukplastik med fettsugning och även lyfta brösten samtidigt. Om två veckor gör jag första steget med en fettsugning och ryggplastik så är lite nervös nu men ser fram emot resultatet mer än någonsin. Den operation som kommer betyda mest är bukplastiken så tiden får gärna gå snabbt.
Vad spännande! Jag har också redan gjort fettsugning och bröstlyft (samt fettransplantation).
Kommer du sätta in implantat eller bara göra bröstlyft?
CB79
Kvinna ·
14 sep, 2021
Osiris75
Kvinna ·
16 sep, 2021
Min stora bukplastik börjar närma sig, 7 oktober!
Ser så fram emot det men också så nervös, men längtar så efter att bli av med hänget på magen!
Ema82
Kvinna ·
23 sep, 2021
123malin
Kvinna ·
23 sep, 2021
MiniMimmi
Kvinna ·
01 nov, 2021
Jag ska opereras den 11/11 i nuläget, kanske tidigare om det blir en ledig tid.
Tycker att det är väldigt spännande att läsa hur det går för er som opereras tidigare!
Jag tycker att det känns svårt hur man ska förhålla sig till kost etc efteråt. Speciellt under läkningsprocessen då man inte får tråna på minst 2 månader.
Jag försöker förbereda mig inför operationen och återhämtningen nu genom att försöka komma i så god form jag kan både genom kost och motion.
Vonkan
Kvinna ·
01 nov, 2021
t_stenius
Kvinna ·
02 nov, 2021
MiniMimmi
Kvinna ·
02 nov, 2021
Minimimmi man får tyvärr inte börja träna förrens tre månader efter operationen