Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Dreadgirl82 profilbild

Dreadgirl82

Kvinna ·

04 feb, 2014

bukplastik mars 2014

Bukplastik

Hejsan Den 5 mars ska jag göra övre bukplastik på citadelkliniken i Landskrona hos Göran Fler som ska göra bukplastik i mars? Hade varit kul att följa varandra på vägen :)

22

Sortera efter

kossamu

Kvinna ·

04 feb, 2014

Jag ska på konsultation hos jörg på citadell:) men har inte bestämt mej helt hundra än, hur kommer d sej att du valde Göran??:) jag har sett en mage här inne som jörg har gjort å den är sjukt fin..:)
Gilla

elizela79

Kvinna ·

05 feb, 2014

Hej!

Jag har bokat en op-tid för full bukplastik samt fettsugning av höfter/midja den 24 mars hos Peter Cosmo på Citadellkliniken :). 

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

23 feb, 2014

Hej min blir den 5 mars hos Göran full bukplastik citadell kliniken :) Är ni lika nervösa som mig :)
Gilla

Dreadgirl82

Kvinna ·

24 feb, 2014

Jag har läst mycket om Göran och bara hittat nöjda kunder därför jag valde honom. Sjukt nervös är jag. Mest över dagarna efteråt inte inför själva op. ni då??
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

24 feb, 2014

Jag är nervös för att vakna upp och känna sån fruktansvärd smärta så finns det ingen återvändo :)
Gilla

aronnax

Kvinna ·

25 feb, 2014

Är det någon som skall opereras på Sahlgrenska? :)

Gilla

Superdanasonic

Kvinna ·

25 feb, 2014

Hej! Full bukplastik den 18 Mars på Art Clinic i Göteborg. Gjorde en Gastric by pass för 8 år sen och nu är det dags. Blev godkänd att få en bukplastik via Sahlgrenska men tackade efter många om och men nej. Har sett varierande resultat och dom gör det bara funktionellt, mest för att få bort hänget och kanske inte lika kosmetisk. Givetvis så finns det fina resultat också! :) Läkaren som bedömde mig ville att jag skulle gå ner mer i vikt. Jag är smal annars på kroppen förutom på magen där jag har en del fett kvar i hänget. Fettet där försvinner inte hur mycket jag än tränar. Valde delvis därför att göra det privat, full buk och fettsugning.
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

25 feb, 2014

Hej fick remiss av vårdcentral men fattades 5 M,M gillade inte läkaren så boka privat på citadellkliniken Göran nästa onsdag :)
Gilla

aronnax

Kvinna ·

26 feb, 2014

Lycka till, Sandy85. Tråkigt med 5 mm som fattas. Jag hade tyvärr ett överhäng på 15 cm, så jag blev beviljad.

Funderar på en sak: Har 25 precis i BMI, och de är ju okay, är 42 år ochvill inte vara för smal, blir bara rynkig, hehehe.

MEN, blir det bättre på magen om jag gå ner inför open, och hur mycket?

Blir inte läkningsfömågan sämre om man "bantat" innan?

En fråga till: Jag har hört att man kan äta zink innan för läkning, Men vilken styrka och hurlänge innan och efter?

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

05 mar, 2014

Hej nu ligger jag härpå citadell kliniken å skall strax op av Göran :) Återkommer efter op
Gilla

aronnax

Kvinna ·

05 mar, 2014

Sandy85 skrev:
Hej nu ligger jag härpå citadell kliniken å skall strax op av Göran :) Återkommer efter op

Lycka till Sandy85, dt kommer att gå gaant.Orkardu så rappprtera gäna.Ska tänkapå dej idag!

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

06 mar, 2014

Bild upplagd :)
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

06 mar, 2014

Allt gick bra lite Frossa å illa mående efter men helt ok med smärtan. Idag har smärtan varit helt ok bara jobbigt att gå på toan. Hoppas verkligen det håller i sig :)
Gilla

Tågresenär

Kvinna ·

07 mar, 2014

Hej! Det är din "granne" i rum nummer 6 här. :) Jag undrar hur det är med dig?
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

07 mar, 2014

Hej det är bara bra hur är det med dig :) Har du duchat än?
Gilla

Tågresenär

Kvinna ·

07 mar, 2014

Hej! Duschat idag. Ganska jobbigt, men skönt efteråt. Du då? Har du hört från från Dreadgirl82? :)
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

07 mar, 2014

Lite feg att vara utan gördeln så väntar tills imorgon :) Men tvättade magen med tvätt lappar å naveln med tops. Hur känns det för dig? Trodde nog jag skulle ha mkt ondare men ryggen är jobbig Och tiden kommer nog va tuff innan man kan göra allt igen. Sover du med båda gördlarna?
Gilla

Tågresenär

Kvinna ·

07 mar, 2014

Hej! Vore skoj att få kontakt med dig. Hoppas du mår bra?
Gilla

Dreadgirl82

Kvinna ·

12 mar, 2014

Hej hej. Haft problem att skriva inlägg här men försöker igen. Allt har gått bra för mig utom i fredes då ja fick åka in akut för andnöd. Visa sig att jag är överkänslig mot morfin. Så tog bara alvedon å ipren över helgen. Det va sådär. Har mått illa oxå av pencillinen men den slipper man ju nu. Annars börjar det kännas bra.. lite trött i ryggen bara så man måste gå böjd hela tiden.. :) ÅSA, de tog 1475 g från mig :O Hoppas allt är bra med er andra oxå
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

13 mar, 2014

Men oj stackaren ;( hoppas det blir bättre nu då. Ja det är lite segt att gå framåt lutad sen vet man ju inte riktigt när man skall Våga sträcka sig heller.skall på återbesök på tisdag och se vad dom säger. Själv har jag Apc resistent och fick med mig sprutor hem,dock missuppfattade jag sköterskan då jag ansåg hon va väldigt stressad själv när hon förklarade allt så trodde jag skulle ta en spruta 1 går i veckan i 6 veckor,men var visst 1spruta om dagen i 6 dagar,men än så länge har det gått bra så hoppas jag inte får några problem. Kliar lite på magen dock ej vid ärret :) Lycka till kram kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem