Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna ·

22 aug, 2016

Byta mina motiva till MINDRE, mjukare implantat. Hatar mina 1050 cc.

Andra bröstoperationer

Hej tjejer. jag har op mig flera gånger nu.. första gången 650 cc mentor. nöjd med mjukheten osv men ville ha större.. valde 1050 cc uhp motiva. men det skulle jag aldrig ha gjort!! STENHÅRDA bröst.. tunga och klumpiga.. väldigt dumt gjort!! min man säger att dom känns som två bollar.. hårda... nu ska jag på konsultation igen om att byta implantat till max 500 cc och jag vill ha så mjuka implantat man kan ha. vill att det ska kännas som äkta bröst.. inte hårda klumpar. nån som har tips? vilka är mjukast? mest likt riktiga bröst? vad fick du betala för din förnyelse? osv vill ha runda och högprfil..

11

Sortera efter

Serika

Kvinna ·

23 aug, 2016

Behöver du göra ett lyft eftersom du byter till mindre? Jag ska byta från 925cc motiva till 550 hög profil och måste göra ankarlyft
Gilla

Bullarna

Kvinna ·

24 aug, 2016

Jag vet inte än. men troligtvis så behöver jag kankse det. känns så jävla jobbigt!! och dyrt! men vad ska man göra. vill inte ha stenhårda bröst?! varför byter du? hur upplever du dina motiva? vad får du betala? är set samma läkare?
Gilla

Bullarna

Kvinna ·

24 aug, 2016

när ska du op dig?
Gilla

Serika

Kvinna ·

25 aug, 2016

Min första operation gjorde jag i september förra året, då lade jag in 385 cc allergan..dålig läkare som bara lät mig bestämma som inte förstod vad jag behövde. Hade för lös hud så de hängde ju bara som i påsar...bytte klinik till laser och estetik och patrik sa att för att slippa lyft skulle jag behöva 925 cc motiva. gillar ju motivs men det här blev sååå stort och BRETT. Jag hatar att de sticker ut på sidorna, känner inte igen min kropp och ser så bred ut... och det är fortfarande lös hur som gör att de är hänga. Upplever att jag får gå runt och fixa till dom hela tiden. Ni vet när man lägger sig ner och ska sova, då får jag lixim lyfta dem på plats om ni förstår så att de inte hamnar under mig. Så nu ska jag byta till mindre och göra lyft. Samma läkare. Får betala 50k för allt som allt. Men det är värt det eftersom att jag inte mår bra med mina 925. Frågan är vad jag ska byta till för storlek, Patrik tycker att jag ska lägga in 550 cc HP istället för mina 925 UHP. Men jag är rädd att jag kommer känna att de inte är tillräckligt putiga upptill, så funderar på 625 UHP. Men jag vet faktiskt inte
Gilla

Betsii

Kvinna ·

25 aug, 2016

Vilka Motiva implantat har du nu? Round?
Gilla

Bullarna

Kvinna ·

29 aug, 2016

jag har motiva uhp 1050cc runda. fruktansvärt hårda om jag jämför med mentor. jag vill ha 400 eller 500 inte mer.. små bekväma bröst. inte jumbo bröst som är hårda och breda.
Gilla

Betsii

Kvinna ·

29 aug, 2016

Bullarna skrev:

jag har motiva uhp 1050cc runda. fruktansvärt hårda om jag jämför med mentor. jag vill ha 400 eller 500 inte mer..

små bekväma bröst. inte jumbo bröst som är hårda och breda.

Ok låter inget vidare att dom är så hårda :-/ Jag är just inne på Motiva round fast hp och är orolig för att de ska bli just för hårda.. Men det kanske skiljer på uhp och Hp? Jag ska inte ha så stora heller Max 450cc. Finns ju ergonomix också de sägs att de känns mjuka och naturliga.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

29 aug, 2016

Jag har round 425, slog mig igår hur mjuka dem blivit på några dar, blev helt förvånad. 3v på onsdag. Känns mer o mer likt ett vanligt bröst. Kanske är skillnad på hur mkt cc? Fast de borde de ej väl? Eller så har du fått en hårdare tjockare kapsel än en tunn fin en runt implantatet?( Har för mig jag läst nånstans om kapseln runt implantatet osv, om hur den bildas, tjockleken osv) Har ju aldrig haft nå annat implantat heller så kan ju inte jämföra :D
Gilla

Bullarna

Kvinna ·

01 sep, 2016

ja jag vet inte.. Jörg sa att motiva är helt fyllda och att mentor inte är det. kanske är det skillnad på uhp och hp? vet inte.. får se vad han säger den 4 när jag ska dit :)
Gilla

Serika

Kvinna ·

02 sep, 2016

Jag har också runda och mina är stenhårda, dock överflödig hud så de är inte som bollar
Gilla

Alexaandra

Kvinna ·

09 aug, 2017

Jag undrar om ni behövde göra lyft när ni la in mindre implantat? Jag har 700 cc och funderar på att eventuellt också göra mindre typ 450. Men vill verkligen inte göra ett lyft..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem