Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Persika

Persika

Kvinna ·

Byta till 500 eller större

Bröstförstoring

Rent storleksmässigt vad har ni känt för skillnad, eller i känslan? Är idag 170 och väger ca 70 kg, är ganska bredaxlad o kurvig.. mina 330cc ser väldigt naturliga ut på mig storleksmässigt, snudd på små tycker jag. Är intresserad av 500/550 men 550 ser stort ut på bilder, å andra sidan beror det ju på kroppsbyggnaden hur stort det ser ut.. vill fortfarande att det ska se naturligt ut även om det är stort. En kirurg sa att jag åtminstone behöver gå upp till 500 för att känna nån skillnad. Men vad har ni för erfarenheter?

8

Sortera efter

dalkullann

dalkullann

Kvinna ·

Jag har bytt från 375 till 550. Hade lätt kunnat dra till 100cc till utan någon jätte skillnad. Kolla på måtten är ett tips. Allt beror på profil oxå. Jag gick bara upp 0.25cm i bredd och 1cm i put. Hade önskat att jag tog bredare.
Gilla
Persika

Persika

Kvinna ·

Ah okej! Jag har 11,3 i bredd på implantaten nu i koksalt, och med 550 high profile mentor silicon skulle bredden bli 13,5. Över 13,5 kan jag dock inte gå sa de på Akademikliniken för att min naturliga bröstficka inte tillåter bredare... Då är risken att det blir för synliga kanter... Annars har jag bröstvävnad så det räcker! Men svårt med bredden. Funderar på hur 590 CC ultra high skulle bli i projektion. Då är bredden bara 12,6. Men som sagt man vill ju ha breda ändå. Svårt.
Gilla
Littlechecker

Littlechecker

Kvinna ·

dalkullann skrev:

Jag har bytt från 375 till 550. Hade lätt kunnat dra till 100cc till utan någon jätte skillnad. Kolla på måtten är ett tips. Allt beror på profil oxå. Jag gick bara upp 0.25cm i bredd och 1cm i put. Hade önskat att jag tog bredare.

Jag instämmer helt med dig! Jag bytte igår från 305/325 CC till 590 CC och jag ångrar mig redan nu att jag inte bad om att få öka mer i storlek - främst på bredden! Jag vet att det bara gått ett dygn men så stor skillnad har jag inte märkt av alls.. därav känslan att jag lätt hade kunnat ha 50-100CC till. Så va inte orolig (du som skapat tråden alltså). Jag tror inte du kommer ångra dig om du väljer "lite mer" än vad du tänkt. Jag hade inte ens tänkt ta 510CC i rädsla att få för stora bröst.. och nu sitter jag här med 590 motiva round corsé och är orolig att det blev för smått/smalt. Hade jag kunnat spola tillbaks tiden till igår så hade jag bett att få bredare implantat. Lycka till! :-)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Står i samma val o kval som dig. Vilket ska man välja alltså!!
Gilla
Littlechecker

Littlechecker

Kvinna ·

Ja, det är faktiskt riktigt svårt! :/ Förstår att alla har en individuell gräns för vad de får plats med. Bra att du tog reda på det. (Jag frågade aldrig Patrik hur mycket jag kunde fått plats med - så dumt. För det funderar jag ju på nu i efterhand.) Jag personligen hade valt det implantat med mest bredd för att jag tycker om att de gör att man får mer "timglasfigur" men det är ju en smaksak. Går dina bröst ut lite i sidan i nuläget?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Jag är 173 cm och väger 70 kg. Jag har 500 och det ser jättebra ut till in kropp och väldigt naturligt! Mycket nöjd!
Gilla
Diana11

Diana11

Kvinna ·

Jag är ungefär i din storlek och har lagt i 550cc. Tycker inte att de ser så stora ut och då var jag ändå ute efter mellanstora bröst som inte ser groteska ut. Jag hade själv ganska lite vävnad 125/150 så det kanske beror på det med.
Gilla
Persika

Persika

Kvinna ·

Nej de går inte ut så jättemycket i sidled. Kul om man blir mer timglasformad har dock hört att ju större bröst man har desto mindre ser höfterna ut? Aa det är sant att alla har olika förutsättningar pga sin naturliga bröstvävnad.. syns kanterna på era? Jag kan inte gå större än 550 för att min egen vävnad kan inte täcka mer tydligen.. men finns ju kirurger som gör stort ändå
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem