Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hera

Hera

Kvinna ·

Byte från 350mp+ till 450 hp blir det ngn skillnad?!

Bröstförstoring

Som rubriken säger vill jag byte upp mig och få lite fylligare bröst upptill och mer put, jag funderar på mentor 450hp bredd 12,7 bara 1mm bredare än jag har nu, men skillnade på putet blir 1,5cm. Jag har nu mentors 350mp+ kommer jag märka ngn skillnad tror ni? Jag vill inte ha stora bröst men mer fylligare än vad jag har idag!

24

Sortera efter

Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Hänger gärna på här. Vad får du ge för bytet? Hur många återbesök har du gjort?
Gilla
Lucan87

Lucan87

Kvinna ·

Det kommer knappt ge dig någon skillnad, Inget jag kan säga av egenskap men av egenskap som min kirurg gav mig då jag först tänkte ta 400mp+ men vill som du ha mer put och då fick det bli 500 hp, jag själv tyckte det såg lite stort ut från början och velar såklart med storleken men 90% av tjejer ångrar sig när de tar det mindre,

OCH det var då kirurgen sa att: jag kommer INTE att omoperera dig om 1 år ifall du tycker det blir för litet och vill ha 500cc ist då det kommer INTE ge dig en skillnad som kommer synas det e knappt lönt, 100cc e nästan 1dl vätska som delas upp på ett helt implantat,

Så för ögat kommer det nog inte att synas, men bästa svaret får du av att prata med din kirurg, för ett mer märkbart resultat får du kanske gå upp i 150-200cc

Men detta e vad jag har blivit tillsagd

Hoppas det blir bra i slutänden :)

Gilla
kakburken

kakburken

Kvinna ·

Hej! Jag ska också till Jonas L, inte samma dag, men på konsultation den 28/1 op. den 3/2. Byter från mentor 295mp+ till 345 mentorhp. För att få fylligare upptill och 1cm mera put. Men jag trodde först du redan har 350? Och skulle byta till 450? Oavsett, lycka till:)

Gilla
Lillan

Lillan

Kvinna ·

Hera skrev:
Som rubriken säger vill jag byte upp mig och få lite fylligare bröst upptill och mer put, jag funderar på mentor 450hp bredd 12,7 bara 1mm bredare än jag har nu, men skillnade på putet blir 1,5cm. Jag har nu mentors 350mp+ kommer jag märka ngn skillnad tror ni? Jag vill inte ha stora bröst men mer fylligare än vad jag har idag!

Tycker du har så fina bröst i galleriet, lagom stora med fin form. Skulle varit intressant att se dem nu när det gått ett tag. Funderar själv på mp+ 375 cc men velar som alla andra... :)

Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

Jag ska till Jonas nu på tisdag för koll, vi får se vad han tycker och tänker om vad jag vill. Det ena bröstet sitter högre upp än det andra, skiljer ca 1 cm på underpolerna och det har inte lika fin form som det andra. Hade jag inte velat fixa detta hade jag aldrig gjort en omoperation. Men nu när jag ändå tänker fixa detta så vill jag byta till hp, jag vet inte om han ser detta som en korr, känner att jag kommer opa mig oavsett! Gillar inte att det är så stor skillnad på mina bröst... O jag som trodde det skulle bli skillnad på 1,5cm i put + att man byter profil... Tror inte att han vill att jag ska öka så mycket mer i bredd, ligger redan över min egna bröstbredd...
Gilla
9April

9April

Man ·

Jag gick upp 100 cc vid min korr för att ist få bredare bröst. Samma put men 1,2 cm bredare o de e stooor skillnad! Om man bara vill ha allmänt större bröst så ska man nog gå upp 150-200 i alla fall men eftersom du ökar bara på putet tror ja du kommer att märka skillnad.
Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

Gör du ngn korr. eller byter bu bara storlek? Ska också dit på tisdag för att kolla vad han tycker. Vet du vad du får betala?
Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

kakburken skrev:

Hej! Jag ska också till Jonas L, inte samma dag, men på konsultation den 28/1 op. den 3/2. Byter från mentor 295mp+ till 345 mentorhp. För att få fylligare upptill och 1cm mera put. Men jag trodde först du redan har 350? Och skulle byta till 450? Oavsett, lycka till:)

Jag jag vill byte från 350mp+ till 450 hp, jag ska också dit på tisdag för att höra vad han tycker, vad får du betala för ditt byte?
Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

9April skrev:
Jag gick upp 100 cc vid min korr för att ist få bredare bröst. Samma put men 1,2 cm bredare o de e stooor skillnad! Om man bara vill ha allmänt större bröst så ska man nog gå upp 150-200 i alla fall men eftersom du ökar bara på putet tror ja du kommer att märka skillnad.
Åh jag hoppas det blir skillnad, tycker det borde bli det med 1,5cm mer i put, ligger redan över min egen bröstbredd och jag vet att han inte är så förtjust i det;)
Gilla
kakburken

kakburken

Kvinna ·

Jag tycker dina ser jättefina ut:) Hur kunde du övertala Jonas om att lägga in runda?? Han vägrar det på mig. Jag vill ha runda för jag tror mellanrummet blir mindre då, men jag har för lite eget innan (inget) . Men ser på förebilder hos dig att du är lika smal som mig.

Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

Flisan69 skrev:
Hänger gärna på här. Vad får du ge för bytet? Hur många återbesök har du gjort?
Bara gjort ett återbesök efter fem dagar långt att åka, har väntat på att det skulle rätta till sig självt, men nu blir det op! Ingen aning vad jag får betala kommer opa mig oavsett för jag vill inte ha denna skillnaden.
Gilla
kakburken

kakburken

Kvinna ·

Jag får betala 39000:- Samma för dig?

Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

kakburken skrev:

Jag får betala 39000:- Samma för dig?

Vet inte ska dit på tisdag, men troligtvis blir det samma om han inte ser det som en korr, ev av det ena bröstet iallafall
Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

kakburken skrev:

Jag tycker dina ser jättefina ut:) Hur kunde du övertala Jonas om att lägga in runda?? Han vägrar det på mig. Jag vill ha runda för jag tror mellanrummet blir mindre då, men jag har för lite eget innan (inget) . Men ser på förebilder hos dig att du är lika smal som mig.

Behövdes ingen övertalning, jag sa direkt från början att jag ville ha runda, för dyrt med anatomiska. Sen såg det bäst ut i 3D med runda:) Men om han vägrar borde du inte behöva betala det extra som anatomiska kostar tycker jag
Gilla
kakburken

kakburken

Kvinna ·

Det har du rätt i :)

Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Tråkigt att höra att du har fått höjdskillnad som stör dig du som fick ett så fint reslutat i början. Dina var ju mina förebilder!

Skulle vara trevligt och se hur du ser ut nu om du vill dela med dig.

Lycka till iaf hos Jonas.

Gilla
Lillan

Lillan

Kvinna ·

Kan bara hålla med Flisan69, är också nyfiken på hur det ser ut nu. Du har ett jättefint resultat på bilderna :)

Tråkigt att du inte är nöjd p.g.a höjsdskillnaden.

Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

Hej! Var hos Jonas på akademikliniken igår. Mycket bra möte han är så snäll tycker jag! Jag har ca 1 cm i skillnad på mina underpoler, hade så från början innan op också, syntes väl på bilderna innan op när han visade mig. Detta kan han fixa gratis med lokalbedövning i morron om jag vill, då försvinner helt den höjdskillnad jag upplever idag. Men jag tror ändå jag vill byte implantat till hp istället för mp+ som jag har idag. Vi kom överrens om att isåfall blir det mentor 425 hp, 12,5cm i bredd och 5,2cm put. Han tyckte inte 450 eftersom jag idag känner kanten på mina implantat så kan en mm vara stor skillnad. Spelar inte så stor skillnad känner jag eftersom jag mest är ute efter mer put och 425 och 450 har samma put, det enda som skiljer är 2 mm i put. Hem och kolla kalendern, jag kunde få tid inom 3 veckor trodde han:)))) glad tjej!
Gilla
Hera

Hera

Kvinna ·

Kommer ta bilder och lägga upp under helgen så får ni se hur skillnaden ser ut:)
Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Hera skrev:
Hej! Var hos Jonas på akademikliniken igår. Mycket bra möte han är så snäll tycker jag! Jag har ca 1 cm i skillnad på mina underpoler, hade så från början innan op också, syntes väl på bilderna innan op när han visade mig. Detta kan han fixa gratis med lokalbedövning i morron om jag vill, då försvinner helt den höjdskillnad jag upplever idag. Men jag tror ändå jag vill byte implantat till hp istället för mp+ som jag har idag. Vi kom överrens om att isåfall blir det mentor 425 hp, 12,5cm i bredd och 5,2cm put. Han tyckte inte 450 eftersom jag idag känner kanten på mina implantat så kan en mm vara stor skillnad. Spelar inte så stor skillnad känner jag eftersom jag mest är ute efter mer put och 425 och 450 har samma put, det enda som skiljer är 2 mm i put. Hem och kolla kalendern, jag kunde få tid inom 3 veckor trodde han:)))) glad tjej!

Härligt att det gick bra. Men lokalbedövning?? Låter tufft.

Lycka till!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem