Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

citadellkliniken 14/5, någon mer?

Bröstförstoring

Jag ska opereras den 14 Maj (alltså om bara en vecka). Nu undrar jag om det är fler här inne som ska opereras då på citadell? Och är ni nervösa? :)

22

Sortera efter

sugarrush

sugarrush

Kvinna ·

Jag ska också operar mig på citadell, fast den 16/5. Jag börjar bli riktigt nervös nu och velar fortfarande över storleken lite, men det ska bli så härligt sen när det är gjort =)
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Åh va kul :) ja jag velar också överr storleken än, riktigt kluven och svårt. Men vilken strl pendlar du mellan?
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Jag ska operera mig den 13/5 på citadellkliniken, :) började drömma mardrömmar inatt om att det går fel vid op!
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Kul :D inte många dagar kvar :D va märkligt, de gjorde jag också inatt :O
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Jaså? :) tror jag börjar bli nervös på riktigt men försöker inte tänka på det för håller på att längta ihjäl mig efter måndag! När ska du vara på kliniken?
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Ja men de beror väl på att man tänker på de precis hela tiden. Hehe ja samma här, vill typ bara sova bort dagarna nu så de helt plötsligt är tisdag :) jag ska vara där kl 11 :)
Gilla
sugarrush

sugarrush

Kvinna ·

Stumpaan: Jag velar mellan 320cc eller 380cc. Tänkte jag skulle göra ristest idag och bestämma mig. Egentligen skiljer det sig ju inte så mycket mellan de två samtidigt som jag är orolig att de ska bli för stora alt. för små. Supersvårt!
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Aha jag skrivs ju ut 8.30 den 14/5 :) jag ska ha 375cc hög profil, men är rädd för att det blir för stort har ju en del egen vävnad också!
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Sugarrush: ah okej :) har hört att de som velat mellan storlekarna och tagit den större ångrar det inte. De sjunker trots allt lite också ju:) jag velade och velar lite fortf mellan 475 och 550. Jag har endast ca 150 själv. Tycker stora bröst är fint men på min kropp känns de lite stort med 550 så tror jag tar 475. Ristestet, är de 1 dl motsvarar 100 cc?
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Noob:aha okej :) har du mkt vävnad själv då?
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Jag har 300cc egen vävnad ska ju göra ett ankarlyft och en bukplastik samtidigt också så mina nerver är all over the place!
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Ah okej :) Ja de va mycket på en gång men de blir säkert bra vilken storlek du än väljer :) lycka till med allt :)
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Tack detsamma :)
Gilla
sugarrush

sugarrush

Kvinna ·

Stumpaan: Ja, jag har också hört detsamma, därför lutar det lite åt den större.... Ja, det är så 1dl = 100cc =)
Vet du förresten när man får recepten så man kan hämta ut medicinerna? Jag har inte fått de ännu nämligen...
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Då ska jag också prova de med ris faktiskt ;D Ja jag fick de på konsulationen :o men dom kanske har skickat de elektroniskt så gå ner till apoteket och ta med ditt leg och fråga om där är antibiotika skrivetpå dig, annars ring till citadell och hör :)
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Jag fick en liten pärm hemskickad när det var 1 månad kvar till op med info och receptet på antibiotikan :)
Gilla
Stumpaan

Stumpaan

Kvinna ·

Jag hade ju konsultation och fick tid efter 2 veckor direkt så kanske därför jag fick receptet på plats:)
Gilla
Noob

Noob

Kvinna ·

Ja men förmodligen! Hon sa en månad innan för då kunde man inte avboka op utan behöva betala halva opkostnaden tydligen! Vilken kirurg har ni?
Gilla
sugarrush

sugarrush

Kvinna ·

Okej, då ska jag gå till Apoteket och kolla det, annars får jag ringa dem. Jag har testat med ris nu och det blir så att jag lägger in 380+400cc istället, det skiljer ju bara ca en halv deciliter mellan det och den mindre (325+345cc), det kändes jättebra och var som sagt ingen större märkbar skillnad :) Sen en annan sak som jag börjat fundera på nu är det här med bröstvecket, blir det automatiskt att det sänks vid operationen, så man inte får brösten "under hakan" om ni förstår vad jag menar? Jag ska opereras av Göran Elmerstig :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Lycka till med era bröst, citadellisar!
Brösten kommer få ett naturligt bröstveck efter några veckor med bröstbandet och den speciella BH´n ni kommer ha efter operation.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem