Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

coh 1,2,3?

Bröstförstoring

Vilken mjukhet är vanligast och vad rekommenderas? vet att jag inte ska ta coh 3 för dom tror jag är för hårda.. men om man tar 1, finns det risk att dom blir hängiga? och 2, känns dom hårda? minns inte om jag bestämde på konsultationen vilken mjukhet jag skulle ha så jag ska maila henne och sen tänkte jag fråga om lite tips här :) 

14

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Coh 3 finne enbart i anatomiska. Coh2 tror jag äavänds mest. Coh 1 blir abolut nte hängiga, Perthese har ännu mjukare implantat. Sedan vill jag tala om att Coh 3 absolut inte är hårda, däremot är deras massa mer trögflytande... Jag har själv haft både coh3 och coh 1 och ingen av dem var varken hårda eller hängiga. Det är mest en smaksak. Ärdet Mentor du ska hu då?

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jag ska ha mentor :) och det lutar mot coh 2 då det ligger mitt emellen, vill att dom ska hålla formen bra och va lika putiga hela tiden, därför kanske det är bäst att ta coh 2, men vill inte att direkt nån tar på tuttarna att dom tänker "sillisar" men det kanske men aldrig kan komma ifrån när man är opad eller? :/ 

Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

beror på implantattyp. Och hur fasta ett par bröst känns beror på mer saker än vilken coh man har

tex att fickan är tillräckligt stor. framförbröst är mjukare än bakombröst. har man mer egen vävnad känns det mjukare. släta är mjukare än textuerade. och sen är det inte så enkelt att coh1 är coh 1. utan vilket märke implantaten har spelar också in. Perthese tex är ju coh1, men dom anses vara mjukare än Mentors 1or. och Allergans 1or som heter responsive anses ju mer vara någonstans 1,5-2 i hårdhetsgrad.

Så ja, det är en djungel. men om man skall generalisera.

1or är som en mogen kvinnas bröst

2or är som tonårsbröst

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

lutar mot 2 nu =) jag ska ha mentors texturerade, tror du mina kommer bli hårda?
Gilla
Juli11

Juli11

Man ·

Jag har haft Mentor texturerade coh 2 och de är rätt fasta. Håller formen bra och så men jag verkar få mer skidbacke (vilket jag vill ha)  med mina släta coh1 som jag har nu än med mina gamla coh2.  Dvs de såg lite mer fejk ut. Men som Casiopeia säger spelar rätt mycket in. Coh2 är inte stenhårda på något vis men man kan inte missta att de är silkikon om man känner på dem 😉

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Casiopeia skrev:

beror på implantattyp. Och hur fasta ett par bröst känns beror på mer saker än vilken coh man har

tex att fickan är tillräckligt stor. framförbröst är mjukare än bakombröst. har man mer egen vävnad känns det mjukare. släta är mjukare än textuerade. och sen är det inte så enkelt att coh1 är coh 1. utan vilket märke implantaten har spelar också in. Perthese tex är ju coh1, men dom anses vara mjukare än Mentors 1or. och Allergans 1or som heter responsive anses ju mer vara någonstans 1,5-2 i hårdhetsgrad.

Så ja, det är en djungel. men om man skall generalisera.

1or är som en mogen kvinnas bröst

2or är som tonårsbröst

Bra skrivet. 🙂 Sedan kan även ett bakobröst vara mjukare än ett framförbröst efterson fickan växer olika olika gånger...

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

åh.. det är väl mysigare att känna på ett par vanliga bröst än ett par sillisar, jag vill att dom ska vara fasta och sånt men ändå kännas mjuka:) svårt detdär

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

är det samma sak med alla mjukheter, känner man på alla att det är silikonbröst?
Gilla
Vanessa88

Vanessa88

Kvinna ·

Tror att silikon överhuvud taget är lite hårdare än ett par riktiga

Gilla
Juli11

Juli11

Man ·

Jag tror att de flesta silkonbröst inte känns riktiga men jag vet att en del säger att de är som naturliga. Mina naturliga kändes i alla fall inte så här. Möjligen när jag ammade och de var stenhårda :-D

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

vill att dom ska vara sköna att ta på iaf :) men jag vill att dom ska hålla formen och sådär så jag tror jag kör på coh 2. 

Gilla
Juli11

Juli11

Man ·

Då blir nog coh 2 bra. Mina var liksom mjuka en bit och sen tog det stopp.
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

tack så mycket för hjälpen allihop! =) 

Gilla
Mamma

Mamma

Kvinna ·

Tack Plastikfreak då har även jag fått lite bättre kläm på detta :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem