Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hkf84

hkf84

Kvinna ·

D-kupa men 410cc?

Bröstförstoring

Jag har lagt in 410cc (hade i princip inget från början) för 3 v sedan och här om dan va jag och provade ut en ny bh :) Va in i en underklädersbutik och hon kom fram till att jag skulle ha en 70D. Den ser ut att sitta bra men eftersom jag har 65E i tortyren, så blir jag osäker om det är rätt? Är ju ganska viktigt att den sitter rätt den första tiden. Nån mer som har gått ner en kupa än vad ni har haft i tortyrbhn?

13

Sortera efter

Fislisa

Fislisa

Kvinna ·

Större underband = större kupa. 65e är samma kupstorlek som 70d ;)
Gilla
Lingon

Lingon

Kvinna ·

hkf84 skrev:
Jag har lagt in 410cc (hade i princip inget från början) för 3 v sedan och här om dan va jag och provade ut en ny bh :) Va in i en underklädersbutik och hon kom fram till att jag skulle ha en 70D. Den ser ut att sitta bra men eftersom jag har 65E i tortyren, så blir jag osäker om det är rätt? Är ju ganska viktigt att den sitter rätt den första tiden. Nån mer som har gått ner en kupa än vad ni har haft i tortyrbhn?
Större underband = MINDRE kupa. 60f = 65e = 70d = 75c Men ska du verkligen ha 70 i underband med dina mått? Vad har du för mått, stramt mätt, under bysten?
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Ja, jag läste det på en sida sen :) men skulle nog haft mindre runtom ändå. Är bara 67cm under bysten. Men får tänka på det till nästa bh-köp :) tack för svar iaf ;)
Gilla
nami

nami

Kvinna ·

Jag hade 410/440 innan och då hade jag 70DD i kupa, ibland 70 E. Skulle egentligen ha 65 i underband, men inte så många butiker som har det. Man skall alltid ha fem cenitmeter mindre i bh underband än vad man är i mått, har jag hört. Så är du 68 kan de passa att du skall ha 65 :) Så en 65 E borde väl vara vad du bör ha om dem prova ut D till dig i butiken. Jag väger ca 61 kg och är 168 lång.
Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

För rätt stöd sa du ner till 60 i underband, vilket innebär 60F. Dock är ju dina bröst väldigt nya så om ett par månader kan det hända att du får gå upp till 60G.
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Jag är bara 67cm under bysten, så enligt change så ska jag bara ha 60! Men tror 65 räcker ändå.. Men tror ni att det har någon betydelse om jag har längst in på 70 istället? Mer än att den töjer sig sen då och blir stor. Ska börja använda bhn om en vecka och det är ju inte så lätt hitta bhar med underband mindre än 70.
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Nilsson87 skrev:
För rätt stöd sa du ner till 60 i underband, vilket innebär 60F. Dock är ju dina bröst väldigt nya så om ett par månader kan det hända att du får gå upp till 60G.
Oj! Nu känns det verkligen mer o mer som ett mindre bra köp med en 70D! Den kostade ju nästan 400,- ändå... Funderar om jag kanske skulle lämna tillbaka den?
Gilla
Tussa

Tussa

Kvinna ·

Jag har 70 D /65 E  och jag lade in 320cc, Tror att du kanske har större kupa.
Gilla
Fislisa

Fislisa

Kvinna ·

Haha snurrade till det lite där ;)
Gilla
bambii

bambii

Kvinna ·

jag hade 65E i tortyr och köpte första bhn idag, blev 70D och den sitter som ett smäck! :D provade även 75C men det passade inte.
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Fislisa skrev:
Haha snurrade till det lite där ;)
Hehe jag förstod ändå ;)
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Mary007 skrev:
Tror också du borde landa på mkt större kupa än så. hade heller inga bröst innan och la in 290 cc, enligt change guiden skall jag ha en 60E. provade ut i butik lite snabbt och passade bara i en 65 dd. 65 d var alldeles för litet. är du 67 cm i underband (samma som mig) så måste du iallafall ha 65 (helst 60) i underband.. inte 70 alltså, det blir för stort för dig. underbandet är ju det viktigaste.

sen i framtiden om du springer på någon super snygg bh du bara måste ha som inte finns i mindre än säg 70 i underbandet, köp då extra hyskor och sy dit! (finns på lindex ex) det hade jag tänkt göra om jag hamnar i en sån situation 😀

Jag va in i butiken idag och frågade ifall jag kunde byta den (lappar o allt satt kvar) men det fick jag inte! Så jag får väl helt enkelt ta o sy in den istället. Har beställt en bh från change oxå i 65E, så det blev bhar för 750,-! Inte riktigt vad jag är van vid :D och inte vad jag hade tänkt mig heller hehe. Men det är man väl värd efter alla år av ångest!
Gilla
hkf84

hkf84

Kvinna ·

Jag vet inte riktigt, men antar att du menar att man ska sy på den där inne istället då?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem