Anonym användare
30 okt, 2011
Decembertråden 2011
Hej!
Jag opereras av Calle den 14 december! Jag ska lägga in 350cc bakom muskeln.
Jag är lite nyfiken på hur ni som har opererats har förberett er?? Jag läser att vissa stretchar bröstmuskeln mer innan operationen, gjorde det någon skillnad?
Har ni några tips på vad jag ska ha med mig? Förutom att ha på mig en tröja som jag stänger fram. :)
Allt tips och råd är sååå välkomna!
//Lillapan
Sortera efter

mayaa
Kvinna ·
30 okt, 2011

Anonym användare
31 okt, 2011
Tack snälla!
Ja jag har börjat smörja in med olja redan nu. Desto mjukare hud desto mindre spänt tänker jag! :)
Tack igen! :)
//Lillapan

Anonym användare
21 nov, 2011
Puffar lite i den här tråden!!
Något speciellt jag bör förbereda hemma??
Och en annan sak jag kom på igår, när får man duscha efter operation??
//Lillapan

tuttsan86
Kvinna ·
21 nov, 2011
är du enamstående eller har en sambo som jobbar mycket så kan matlådor vara bra att ha :)

mayaa
Kvinna ·
22 nov, 2011
Bor du själv så kan det bra att tvätta all smutstvätt så du slipper det dom närmaste veckorna efter op, bädda rent i säng och byta handdukar innan op så du inte ska börja med det när du är ny opad. Storstäda så det är rent och snyggt. Göra massa matlådor och frysa in så du slipper laga mat dom första dagarna. Ladda/köp hem filmer då man kanske inte orkar göra så mkt annat än å ligga i soffan ;) Ta fram sånt du kan tänkas använda efter op som tex står höpt upp i ett skåp så du slipper sträcka på armarna. Ja de var väl lite men har du nån som är hemma och tar hand om dig så behöver man ju inte förbereda lika mkt :)
Jag duschade 3 dagar efter op, men fick duscha redan dagen efter men valde att avstå nån extra dag.
Hej. Här är saker som jag hade med mig på min op :)
mjukisbyxor
skjorta med knäppning fram
varma strumpor
handkräm
lypsyl
skor som är lätta att ta på
mobil + laddare
vid övernattning: tandborste, underkläder.
Kom ihåg att packa så lätt som möjligt, spec om du inte har bärhjälp när du ska hem. Det sista man vill är att släpa runt på en stor väska ;)
Jag stretchade inte nått, smörjde in dom med en olja för att minska risken för bristningar :)