Liljas
Kvinna ·
Demi 320 eller full 355
Nu börjar det närma sig mim operationsdag. Jag hade bestämt mig för 355 full ergonomix, men ju närmre op-dagen kommer, ju mer osäker blir jag. Just full skrämmer mig då jag tror det blir stort och 'blaffigt', så borde jag gå ner lite och välja demi? Jag trivs i mellan 300-350, så någonstans där blir det. Min fråga till er, tror ni att man rent visuellt ser någon skillnad på dessa 2? Det skiljer ju väldigt lite i cc, och enbart 8mm skillnad i projektion.
Sortera efter

Minlillaponny
Kvinna ·

NewBoobs
Kvinna ·

NewBoobs
Kvinna ·

Minlillaponny
Kvinna ·
Minlillaponny, Du fick alltså 355cc full rekomenderat? Hur kändes det när du provade? Vi verkar ha ganska lika förutsättningar och har fått väldigt olika rekomendationer. Jag ska på ytterligare en konsultation i augusti då ska jag be om att få prova lite flera olika storlekar för att känna och se skillnad. Känns som att man skulle behöva göra det flera gånger för att kunna känna efter ordentligt. Jag tycker min förra konsultation gick så fort.

NewBoobs
Kvinna ·

Minlillaponny
Kvinna ·

NewBoobs
Kvinna ·

Liljas
Kvinna ·

NewBoobs
Kvinna ·

Minlillaponny
Kvinna ·
Skulle önska att ni disskuterar era lägen via mail istället, då jag känner att detta inte hjälper mig. Det var ju jag som startade tråden för att bolla tankar :) tack på förhand.

Sophoto
Kvinna ·

Uggla
Kvinna ·

Liljas
Kvinna ·
Hur gick operationen för dig Liljas? Jag ser att det blev varken 320 demi eller 355 full utan 335 full istället? Hur känns de? Vet att det inte gått så lång tid efter op ännu men jag är ändå nyfiken. Jag står i precis samma val som du stod inför. På konsultationen kom vi överens om 320 demi, men nu funderar jag på full ändå.. Är ganska smal så kanske blir det för mycket put, men samtidigt skiljer det bara 0,8 mm vilket ju inte känns så mycket. 3D-bilden ger ju en hint men jag har bara på demi 320, inte på full...

Uggla
Kvinna ·

Liljas
Kvinna ·
Vad skönt att det gått så bra för dig. Är du hemma fortfarande eller har du hunnit börja jobba? Hoppas också på lindrig återhämtning, men det återstår att se. Tack för dina råd om full eller demi, jag ska prata med kirurgen igen, bokade in en ny konsultation. Tror att jag hellre vill ha tätare klyfta än mer put (har ganska stort emellan brösten nu), så kanske är ändå demi bättre för mig, men ska höra om han tror att det går att sträcka sig till 340 eller 360 t.o.m eller om 320 är max pga. bröstbredden jag har. Han nämnde aldrig min bröstbredd så jag känner mig lite osäker på den punkten men gissar att 11.75 cm ligger närmast eftersom han rekommenderade just 320. Kanske ska man bara lita helt på sin kirurg, de håller ju trots allt på med detta hela dagarna till skillnad från mig, samtidigt som det är jag som ska leva med dessa bröst resten av livet... Gaaah, svårt det här. Hatar att stå inför svåra val. Det vore skönt om han liksom bara sa "det här är det enda alternativet för dig, det är det som kommer se bäst ut med dina proportioner".

Uggla
Kvinna ·

Liljas
Kvinna ·
Ok! Ja jag vet att det är svårt att få till tätare klyfta men han visade mig ändå lite skillnader mellan olika storlekar där jag såg tydliga skillnader i klyftan även fast det bara var millimeter det handlade om. Men vi får se hur det blir, tror det lutar åt demi. Idag känner jag snarare för att behålla 320 som vi bestämde preliminärt... I slutändan är det ju millimeter hit eller dit och blir inte någon extrem skillnad ändå varken i put eller klyfta.

Minlillaponny
Kvinna ·
Vad skönt att det gått så bra för dig. Är du hemma fortfarande eller har du hunnit börja jobba? Hoppas också på lindrig återhämtning, men det återstår att se. Tack för dina råd om full eller demi, jag ska prata med kirurgen igen, bokade in en ny konsultation. Tror att jag hellre vill ha tätare klyfta än mer put (har ganska stort emellan brösten nu), så kanske är ändå demi bättre för mig, men ska höra om han tror att det går att sträcka sig till 340 eller 360 t.o.m eller om 320 är max pga. bröstbredden jag har. Han nämnde aldrig min bröstbredd så jag känner mig lite osäker på den punkten men gissar att 11.75 cm ligger närmast eftersom han rekommenderade just 320. Kanske ska man bara lita helt på sin kirurg, de håller ju trots allt på med detta hela dagarna till skillnad från mig, samtidigt som det är jag som ska leva med dessa bröst resten av livet... Gaaah, svårt det här. Hatar att stå inför svåra val. Det vore skönt om han liksom bara sa "det här är det enda alternativet för dig, det är det som kommer se bäst ut med dina proportioner".
Jag ska börja jobba på torsdag, så jag har några dagar kvar hemma :)
Jag tycker du gjorde rätt i att boka en andra konsultation. Så gjorde jag med! Dock velade jag de sista veckorna ändå, även att jag bestämt mig för 355 full hos kirurgen. Samtidigt så är det ju ett stort val man står inför, så man vill ju gärna känna sig 100%. Eftersom jag velade mellan 320 o 355 men valde tillslut 335 så fick jag ta lite mindre i bredd. Jag har 11,5 men just 335cc var 11,25, alltså lite mindre än min egna bröstbredd. För att det ska bli en synbar skillnad på klyftan så får man nog gå upp en del i bredd misstänker jag. Dock tror jag att det är svårt att få en tät klyfts utan att gå upp massa i storlek. Jag har också brett mellan mina, men det får jag nog leva med.

Uggla
Kvinna ·

Jaaaz
Kvinna ·