Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nelli

Nelli

Kvinna ·

Dölja 335 cc?

Bröstförstoring

Har bestämt mig för att lägga in Motiva 335cc bakom muskeln. Jag vet att det är inte särskilt stort jämfört med vad många lägger in men då jag är 164 cm , 52 kg och ganska smal över bröstkorgen så tänker jag om detta kommer att synas tydligt påklätt eller inte? Finns det någon som har min längd och vikt ca som kan beskriva hur ni upplever dem? Vill kunna välja att dölja dem i vissa situationer. Hur mycket kan man - om man skulle vilja - ”pressa in putet”med tex en sport-bh typ 1/3 av bröstet?! :)

13

Sortera efter

nugget

nugget

Kvinna ·

Hej! Jag har lite mindre implantat än dig (275cc) men jag kan dölja mina jättelätt och även om jag inte skulle dölja dom och vara utan bh under kläderna så är det ingen som märker något. Kan tänka mig att det blir något liknande med 335cc då det inte är så jättemycket större än det jag har plus att du är lite längre än vad jag är. Innan operationen var jag rädd för att det skulle bli för synligt men nu i efterhand hade jag faktiskt kunnat gå upp lite i storlek och fortfarande se naturlig ut :) sen beror det kanske på vilken profil du valt också i och för sig.
Gilla
TyTy

TyTy

Kvinna ·

Hej! Jag har större än du tänkt, men är lite längre iofs. Mina ser stora ut naken, men är plättlätta att dölja i kläder. Om det inte är åtsittande/tajta toppar så syns det inte att jag gjort dem typ.
Gilla
Thisisizz

Thisisizz

Kvinna ·

Hej! Jag har motiva ergonomix 320 cc demi, jag är väldigt liten över bröstkorgen (har hela mitt liv köpt bhar i 70 men blev nyligen mätt till 60, oops ?) ingen har märkt att jag opererat mig ?? Har iofs nästan alltid tshirt på mig, både innan och efter op.
Gilla
Nelli

Nelli

Kvinna ·

Tack snälla ni för svar?? Känns lugnare nu? Mitt andrahands val är Motiva ergonomix 285cc demi men tycker inte de ser så stora ut på bilderna och rädd att ångra att jag tog försmå då Motiva 285 cc ser betydligt mindre ut på mina bilder än tex Mentor anatomiska 300 som var mitt första val innan jag ändrade mig till Motiva. Vid ristestet har 300cc kännts som mitt max och 350 förstort.... Stämmer det att Motiva är upp mot 50 cc mindre än Mentor anatomiska? Ser ut att kunna vara så om man ska tro mina 3D bilder.
Gilla
TyTy

TyTy

Kvinna ·

Vet inte om jag riktigt förstår sista frågan? Mentor anatomiska och Motiva är ju två helt olika typer av implantat så går ju inte att jämföra på det sättet och hur stora de är volymmässigt är ju vad de har i cc. Däremot kan samma volym vara fördelad olika. På anatomiska är ju formen mer ”formgjuten” medan Motiva bara har runda. Men storlekarna är inte likadana mellan mentor och Motiva, nej, även om de följer samma princip i storleksökningen så att säga.
Gilla
Josefine566

Josefine566

Kvinna ·

Jag går också i samma funderingar gällande Motiva Ergonomix 360 cc Demi. Vill kunna dölja lätt och samtidigt att det ser naturligt ut avklätt fast med fin form liksom. Vad har ni andra kommit fram till?
Gilla
mini84

mini84

Kvinna ·

Funderar också lite på hur man döljer brösten i vissa sammanhang, men visst borde brösten vara hyfsat lätta att dölja beroende på vilken BH man har? Inte så smart att ha världens push up, men en topp men lätt vaddering borde nog kunna dölja brösten något...
Gilla
Thisisizz

Thisisizz

Kvinna ·

Josefine566 skrev:

Jag går också i samma funderingar gällande Motiva Ergonomix 360 cc Demi. Vill kunna dölja lätt och samtidigt att det ser naturligt ut avklätt fast med fin form liksom.

Vad har ni andra kommit fram till?

Mina syns som sagt inte om jag inte vill att dom ska synas, naken så är dom stora dock, men det ser fint ut redan och kommer se finare ut längre fram ?
Gilla
Nelli

Nelli

Kvinna ·

Thisisizz du hade väl opererats ganska nyligen om jag förstod rätt. Hur funkar det med BHn man får direkt efter Op, ska brösten ligga ”löst” i den eller är de.n ”åtsittande” för att hålla dem på plats och trycker tillbaka brösten? Får man välja själv vad som känns bra?
Gilla
Nelli

Nelli

Kvinna ·

nugget, måste fråga dig hur du upplever dina 275cc då vi har ungefär samma längd och vikt. Jag är mer inne på 285 demi nu men ska bestämma mig i veckan. Vad var ditt mål med förstoringen? Och hur upplever du resultatet? Ville du ha naturligt stora bröst tex och upplever du dem stora? Mellanstora eller små?
Gilla
Thisisizz

Thisisizz

Kvinna ·

Nelli skrev:

Thisisizz du hade väl opererats ganska nyligen om jag förstod rätt. Hur funkar det med BHn man får direkt efter Op, ska brösten ligga ”löst” i den eller är de.n ”åtsittande” för att hålla dem på plats och trycker tillbaka brösten? Får man välja själv vad som känns bra?

Ja det stämmer, det verkar vara olika på olika kliniker men på nordiska så får man en mjuk ovadderad bh utan byglar som sitter tajt, den sitter åt ordentligt så jag brukar ha lite ränder i huden av tyget men det gör inte ont och jag går inte och tänker på att jag har den. Det känns som att jag har en sport-bh typ.
Gilla
Opale

Opale

Kvinna ·

Min bästa vän är lika lång som du och väger 1 kg mer, hon har Motiva 335cc och de passar henne helt perfekt. Inga problem alls att dölja, hon behöver knappt anstränga sig. De ser fina ut i bikini/bh men försvinner lätt i kläder så om det är det du är ute efter så är det ett bra val!
Gilla
nugget

nugget

Kvinna ·

Nelli skrev:

nugget, måste fråga dig hur du upplever dina 275cc då vi har ungefär samma längd och vikt. Jag är mer inne på 285 demi nu men ska bestämma mig i veckan.
Vad var ditt mål med förstoringen? Och hur upplever du resultatet? Ville du ha naturligt stora bröst tex och upplever du dem stora? Mellanstora eller små?

Mitt mål var att få en naturlig och diskret förstoring i förhållande till min kroppstyp. Det var det första jag sa till min kirurg. Han frågade vilken kupa jag ville uppnå och jag sa liten C. Så då var det han som direkt rekommenderade mini. Allt detta blev ju faktiskt uppnått och jag är väldigt nöjd med tanke på vad jag sa att jag var ute efter. Men ska jag vara helt ärlig så kan jag faktiskt tänka mig att gå upp lite i antingen cc eller eventuellt profil (till demi) om jag någon dag skulle göra dom igen. Det är egentligen bara för att det inte syns särskilt mycket med kläder på. Utan kläder tycker jag dom är perfekta och absolut inte platta som en del verkar tro att mini blir (kika på bilderna jag lagt upp när du blivit silver). Så som svar på sista frågan: Jag upplever dom som små i kläder men mellanstora utan kläder, om det makes sense haha :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem