Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Palan

Palan

Kvinna ·

EFTER BILDER 2v! 500cc

Bröstförstoring

Nu är mina bröst 2 veckor gamla! Svullnaden har lagt sig ganska mycket... Men känns som mycket kommer hända de närmaste 3 mån ;-) vad tror ni? Jad hade mina bröstvårtor långt ner sen innan, så de är nåt jag får leva med :-) Tycker stundvis dom är för små men samtidigt så vill jag ju inte ha två stora bollar heller! Längtar tills dom läkt klart!

19

Sortera efter

Lunda

Lunda

Kvinna ·

Jag la in 450cc för snart 2 v sedan. Hade också bröstvårtorna lågt, eller hela mina bröst sitter långt ner :-) Har du något bröstband? Jag använder tortyr bh och bröstband och ska göra i 4 v. Tycker mina har ramlat ner som de ska göra och antar dina kommer göra det också. Om man jämför med mig sitter dina bröst väldigt högt och mina väldigt lågt. Kommer hända mycket närmsta tiden, kommer säkert bli jätte bra. Jag har fortfarande väldigt mycket blåmärke så de är inte speciellt snygga.
Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Nej man får inte de av Örjan på Proforma... Sks ta bort stygnen på fredag och få veta vilken bh jag ska fortsätta ha framöver.. Så får lita på min kirurg :) Ja jag hoppas verkligen dom gör det!! Jag har inte haft några blåmärken alls typ! Var lite blått runt ett ärr nån dag men annars inget... Undrar vad de beror på :) Dom kommer nog bli skitsnygga! :D
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du ligger ner på bilden va? Ser ut att sitta väldigt högt upp men det kanske är för att du ligger?

Gilla
Zumbaqueen

Zumbaqueen

Kvinna ·

Får jag fråga om längd och vikt, samt varför valet gjordes att ha dom delvis bakom? :) Ska operera mig i Dec och kollar runt lite innan man bestämmer sig ^^

Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Inte på övre bilden! Jo precis! Jag hoppas dom ramlar ner snart :) dom är ju bara 2v tålamod tålamod... Haha :-D
Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

165 lång, väger 65 ungefär... Örjan på Proforma lägger för de mesta bakom... Kan inte riktigt svara på varför! Men jag tycker personligen det ser naturligare ut, inte lika stor risk för häng i framtiden! Ett tips som alla säger men som verkligen stämmer! Ta större än vad du tänkt dig!! Man blir van så fort med strl... Ångrar själv att jag inte tog lite större tror jag!
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Ser redan fint ut! :)

Ang bröstvårtorna så kommer du få ha de lågt ner om det inte skulle gå att flytta ne rimplantaten längre ner.

Har också låga bröstvårtor men ska göra lyft imon så up they go! hehe!

Men eftersom dina bröst är nya så kan du som sagt få mer underpool när de börjar bli 3 mån ^^

Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Tack så mycket! :D Spännande lycka till! ja precis det är de jag hoppas på. Men som du säger så kommer jag alltid att få ha låga bröstvårtor... Men så länge jag får mer underpol så är de nog något jag kan leva med :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Nu kollade jag på dina bilder igen och implantaten sitter högt upp, så när de sjunker ner på sin rätta plats kommer du får mer underpool :)

Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Oj vad din implantat sitter högt?! Du kanske ska fråga om du inte kan använda bröstband ändå så de inte fastnar där uppe? Jag hade bröstband i början o de var skönt för jag tyckte de gjorde ont när de pressades upp.
Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Ja eller hur... Ska prata med sjuksköterskan på fredag får väl se vad hon säger då :)
Gilla
Lunda

Lunda

Kvinna ·

Frågade min kirurg igår om det här med bröstband och det är för att trycka ner implantaten och sen pressa in implantaten upptill så mer underpool skapas. Känns som det hade varit bra för din del. Jag fick en blödning under op, som gjordes via armhålan så nig därför jag har så mycket blåmärke :-)
Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Har läst lite nu och de som har opererats av Örjan på Proforma verkar inte få några bröstbanf eftersom han vill att läkningsprocessen ska vara naturlig och då kan de ta upp till 6 mån innan dom hamnar på plats :) och att om man har bröstband när man har ärret i bröstvecket så är det inge bra... Ska prata med sjuksköterskan på fredag om detta :)
Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Palan skrev:
Har läst lite nu och de som har opererats av Örjan på Proforma verkar inte få några bröstbanf eftersom han vill att läkningsprocessen ska vara naturlig och då kan de ta upp till 6 mån innan dom hamnar på plats :) och att om man har bröstband när man har ärret i bröstvecket så är det inge bra... Ska prata med sjuksköterskan på fredag om detta :)
Man behöver ju inte spänna åt så ärren spricker. Dina ser ut o vara väl högt efter så lång tid. Läkningsprocessen går frammåt. Man spänner bandet uppe vid armhålorna ungefär så de blir som ett stopp där. Själva trycket på brösten var inte så stort tyckte jag.Hade jag vart du hade jag kört på bröstband oavsett för de är ju inte han som ska leva med brösten.
Gilla
stilettogirl

stilettogirl

Kvinna ·

tycker också att brösten sitter väldigt högt upp för att vara 2 veckor..

dom måste ner minst 2/3 mer... 

Gilla
katta79

katta79

Kvinna ·

Hej så där såg mina också ut i säkert 3 veckor tyckte dom satt under hakan ville också ha bröstband men läkaren sa att det behövs inte för dom kommer trilla ner men jag tjata om det där i 3 veckor men till slut gav jag upp. Nu har det gått 28 dagar efter op och det ser mycket bättre ut än förut gå in på min sida så ser du bilder några dagar efter op och hur dom ser ut nu.☺
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Örjhan är trots allt "känd" för att sötta implantaten höre upp för de ska falla på plats

Gilla
Palan

Palan

Kvinna ·

Jag har pratat med sjuksköterskan nu! Allt är som de ska :)
Gilla
Zumbaqueen

Zumbaqueen

Kvinna ·

Tack för svar!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem