Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjejmedstress profilbild

Tjejmedstress

Kvinna ·

02 nov, 2020

Erfarenhet av 725 cc motiva corsé

Bröstförstoring

Hej! Jag har idag 450 cc motiva full som jag gjorde för 3 år sedan på nordiska kliniken i Stockholm. Då jag hade väldigt liten egen byst innan, 75aa, så har inte 450 cc givit något jätteeffekt på mig. Jag använder fortfarande mycket push up i mina bh-ar och är inte nöjd i bikini då jag anser att de inte syns alls i princip. Var på konsultation på Nordiska kliniken igen och ska nu lägga in 725 cc motiva corsé. Kände bra när jag provade med inlägg på plats, men har fått panik i efterhand. Har googlat och hittat extrema bröst med dessa implantat. Även dåliga omdömen om just corsé, att de ska stå rakt rakt ut som bollar. Nån som har erfarenhet av 725 cc motiva corsé? Blir de enorma, borde man gå ner till 600, eller köra!

12

Sortera efter

Anonym användare

02 nov, 2020

Det beror ju lite på vad du vill ha för resultat. Jag har Corse 925cc och visst dom är stora men upplevs inte gigantiska på mig trots jag är kort. Jämför inte med andra utan gå på din känsla. Men med Corse får man ett lite mer fake utseende men det ville jag också ha så är super nöjd.
Gilla

TingeIing

Kvinna ·

02 nov, 2020

Jag har ingen personlig erfarenhet av Motiva Corsé men min kirurg sa att på mig skulle Corsé se ut lite som "badbollar" och han tyckte inte det skulle passa min kroppsform (170 cm, 56 kg, 20 år, 70-75 A). Jag blev därför rekommenderad samma implantat som du har nu dvs Motiva Full Round 450 cc. Men det är ju olika för alla, Corsé kanske kommer sitta jättefint på dig! Skulle rekommendera dig att gå på en till konsultation eller gå till sjuksköterska och prova lite olika implantat och storlekar igen. Om du är osäker på just Corsé kanske du kan behålla dina Full Round men öka i storlek? :)
Gilla

broberg

Kvinna ·

02 nov, 2020

Jag ska lägga in det om en vecka :) har 350 idag och lite egen vävnad. Är smal i kroppen men är intr alls rädd att det blir för stort. Tror det är den perfekta storleken :) har också sett många när man googlat där det sett extremt ut haha men tror man måste ha en hel del egen vävnad då också :p när ska du opereras ? :)
Gilla

Tjejmedstress

Kvinna ·

03 dec, 2020

Tack snälla för svar! Broberg du har ju lagt in 725 cc nu för två dagar sedan, hur upplever du de? Du och jag verkar ha rätt samma kroppslängd/vikt så skulle kännas väldigt bra att höra vad du känner nu efter op! :) Jag har op 7/1, så om ca 4 veckor!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

03 dec, 2020

Hej jag har 725cc motiva och jag stormtrivs med dom
Gilla

LOVISAN91

Kvinna ·

03 dec, 2020

Allt beror på hur du själv är i kroppen. Jag opererade mig igår. Corse 925. Och som det ser ut just ju så är jag så nöjd! Så hoppas bara att de blir snyggare med tiden. Jag hade MX 445 innan. Syntes inte alls.. Jag är 172 cm och och väger 78 kilo. Ser inte alls för stort ut för mig.
Gilla

Tjejmedstress

Kvinna ·

04 dec, 2020

Tack snälla för alla svar. När jag gör ristest så känns det inte alls myket och som en lagom ökning från det jag har, är ju trots alls bara 275 cc mer från mina 450 cc. Men man kan ju som ni säger se vissa profiler på sociala medier etc. som har kanske 625 corsé och de största brösten jag någonsin sett. Men som sagt, allt är ju individuellt utifrån ens förutsättningar/längd/vikt. Jag hoppas på det bästa! Om någon har / vet någon mer ärlig bild från någon som gått från a-kupa till 725 cc corsé skulle jag bli överlycklig om ni kunde skicka den till mig!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

04 dec, 2020

Du kan gå in på min profil och titta?
Gilla

Tjejmedstress

Kvinna ·

04 dec, 2020

Tack snälla Vonkan, såg nu! Såg jättefint ut på dig! :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

04 dec, 2020

Åååh tack va glad jag blir ❤️
Gilla

NetHBG

Kvinna ·

27 okt, 2023

Heeej! Jag har op 7/11. Blivit rek 725cc, har 520 idag, och de är samma bredd. Jag börjar bli nojjig att de blir för stort. Att de ska se fel ut. Vill ha mer fyllnad än idag men mest vill jag korrigera ärr. Är de någon som kanske vill dela bilder på era resultat med mig ???
Gilla

NetHBG

Kvinna ·

27 okt, 2023

Hjälp ❤️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem