Capricot
Kvinna ·
Erfarenheter av mindre implantat? (runt 250cc)
Hallå alla goa!
Är det möjligtvis någon här inne som har erfarenhet av förstoring med mindre implantat (200-275cc typ) som redan hade en del egen bröstvävnad? Jag har runt 200cc egen bröstvävnad och funderar på att lägga in anatomiska mellanprofil 245cc, någon som har några tankar om detta?
Är nyfiken då det känns som om många lägger in större implantat (i förhållande till egen bröstvävnad osv) så vore kul att höra från er med lite mindre implantat!
Sortera efter

Salt26
Kvinna ·
Jag hade tyvärr inte mycket egen vävnad men lade in anatomiska 255 med full projektion. Jag har bilder du kan kika på
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Salt26 skrev:
Jag hade tyvärr inte mycket egen vävnad men lade in anatomiska 255 med full projektion. Jag har bilder du kan kika påHar kikat en del på dina bröst innan, jättefina! Är ju dock just det där med hur det blir med egen vävnad jag är nyfiken på, har inte lyckats hitta så många här inne med egen vävnad och lite mindre implantat :/ Men dina bröst är som sagt riktigt snygga! Är bara svårt för mig att jämföra med eftersom jag har egen vävnad sen tidigare :)
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
Kolla in Candycane, hon har 280 cc och hade en del egen vävnad innan = jätte fina bröst! själv har jag 290 cc men hade dock inte mkt vävnad att prata om innan :D
Candycane har jag spanat på ett flertal gånger, hon har ju både egen vävnad sen tidigare och anatomiska med framförplacering vilket är det jag funderar på och hennes tuttar är riktigt snygga, även om de är betydligt större än vad jag är ute efter X)
(har varit inne och tittat på dina också ett par gånger och dina är nog bland mina favoriter, sjukt snygga!)
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
Tack, det var väldigt rart sagt! 😉 245 cc framför och anatomiska på dig lät skit snyggt och bra! :) jag ångrar inte alls att jag valde just anatomiska, formen är killer! särskilt om du vill ha en del put också :)
vad är du ute efter att få för resultat ungefär? man brukar säga att 100-150 cc blir drygt en kupstorlek, så du borde alltså öka 2-2,5 storlekar kanske med 245. eftersom du har framför så blir allt cc "synligt" också! vi med bakomtuttar brukar ju få räkna bort lite vid testningen så blir det mer riktigt.
jag startade ju på en A kupa som jag inte fyllde ut. en halv a kupa kanske man kan säga?? och har visuellt landat på ungefär en fyllig B.
Jag är ute efter ett så naturligt resultat som möjligt, både utseendemässigt och hur de rör sig och känns. Har i nuläget bröst som drar lite åt det tubulära hållet så primära syftet med implantat skulle vara att få en snyggare form på brösten, lite mer underpol och lite mer "vuxet" häng i dem. Funderar en hel del fram och tillbaka på det där med storlekar osv men 245cc var nog de minsta jag kunde ha till min bröstbredd enligt kirurgen så det lutar som sagt åt det. Är dock lite orolig över det där att jag ska känna det som om de inte är mina bröst längre... Hade du några sådana funderingar innan din op?
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
anatomiska lär ge dig fin underpool, men tänk på att de är i coh 3. men - mina känns faktiskt väldigt mjuka dock! särskilt med tanke på att jag hade pytte små o fasta innan, så är positivt överraskad på den fronten. de blir nog ännu mjukare vid framför placering oxå :)
både ja och nej. eftersom jag inte hade några bröst innan så kände jag väl att "det kan inte bli värre iaf", men samtidigt har jag fått jobba lite med tankarna om att de inte kommer vara "mina egna". lite mindervärdeskomplex på något sätt, eftersom de inte kommer vara det naturen gett mig så att säga. men dom tankarna hade jag bara innan open, det tog inte länge så kändes de som en del av min egna kropp. runt 3-4 veckor kanske så började jag t.o.m glömma bort att jag var opererad haha. och nu 2månader senare så både ser de ut och rör sig som naturliga bröst. du behöver inte bekymra dig om att de kommer kännas som främmande objekt idin kropp, man vänjer sig fort. det är endast i början när man är svullen o öm som man reflekterar över att man har implantat under huden :)
Jo det är lite det jag funderar över. Fördelen med anatomiska är ju att man har formen klar för sig medan nackdelen är att de inte är lika mjuka som runda. Tror dock att de jag fick klämma på när jag var där fanns i coh 2 också men det är ju fortfarande ganska stabilt. Sen är det ju värt att fundera över med risken för ev. rippling osv och ha med den i beräkningen också. Har du upplevt några sådana problem?
Jag undrar om det är någon skillnad på hur man upplever det om man hade egen bröstvävnad sen innan och om man inte hade det. Har man bröst sedan innan så är man ju van vid de och hur de känns osv och då kanske det är svårare att acceptera implantaten? Fast o andra sidan så är det ju en rejäl omställning att gå från inga bröst till bröst också.. Hmm.. Mycket funderingar här X)
Förresten, har du upplevt någon osäkerhet eller problem med att sova på mage? Jag är en typisk sid/magsovare och är lite orolig över det där med om det kommer gå att sova på magen med implantat eller inte... (Efter läkperiod osv)
Gilla

Jen1983
Kvinna ·
Hej! Jag har 295 cc anatomiska. Hade en del egen vävnad från tidigare, men vet inte hur mycket. Har förebilder på min sida. Mina egna bröst var fasta och jag upplever inte att de är hårdare nu. Känner inte implantaten alls egentligen. Hade du tänkt lägga framför eller bakom muskeln? Kan även tillägga att jag sover på mage så gott som varje natt, går hur bra som helst. Lycka till :)
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
alltså om mina känns relativt mjuka på mig som inte hade mktegen vävnad från början så bör deju bli väldans mjuka på dig som har turen att ha lite mer vävnad. det plus framför placering (ingen muskel som stramar åt) bör nog ge dig supermjuka tuttar trots anatomiska :) hur menar du risk för rippling? traction rippling pgaatt de är texturerade eller? du bör räkna med att få viss rippling, det får alla i princip. de flesta fårju dock endast kännbar rippling i framåtlutat läge, inte synbar. men återigen har du ju bra förutsättningar när du har egen vänad som täcker implantatet.
jag tror inte du kommer ha svårt att acceptera dina implantat, fråga de flesta här så säger kog alla samma sak :) dock vet jag att jag läst nån gång att vissa som hade egen vävnad innan kan urskilja implantatet mot egna vävnaden när de klämmer på brösten.
jag har inte sovit på magen än, endast rullat på mage lite snabbt nån gång. sidan har jag väl sovit på stundvis, går hur bra som helst men sover nästan bara på rygg. avskydde verkligen rygglägeinnan op, men har konstigt nog vant mig och föredrar det nu haha :D människan är onekligen ett vanedjur :)
Yeah, det är väl egentligen mest det jag oroar mig för, att de ska bli för hårda, att jag ska få synbar rippling (även om kirurgen också sa det att risken minskar i och med mindre implantat och befintlig bröstvävnad), det och just det där med svårigheterna att acceptera implantaten iom att de ändå är ett främmande föremål i kroppen (vilket i sig är ganska ironiskt då jag inte är främmande för varken tatueringar eller piercings...). Är mycket hjärnspöken som vaknar till liv av för mycket läsande här tror jag haha, just de där "uttag av implantat - kändes helt främmande" inläggen som sätter igång tvivlen. Sen är det ju som du säger också många (antagligen de allra flesta) som är jättenöjda med sina implantat och accepterar de fullt ut, är bara den där mänskliga förmågan att fokusera mera på det negativa som ställer till det I guess X)
Haha jo, det där med att människan är ett vanedjur är alldeles för sant! Jag är mest orolig för att aldrig kunna sova/ligga på mage osv men det är troligtvis mestadels hjärnspöken det också, är skönt dock att få bekräftat från andra att det inte är så haha
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Jen1983 skrev:
Hej! Jag har 295 cc anatomiska. Hade en del egen vävnad från tidigare, men vet inte hur mycket. Har förebilder på min sida. Mina egna bröst var fasta och jag upplever inte att de är hårdare nu. Känner inte implantaten alls egentligen. Hade du tänkt lägga framför eller bakom muskeln? Kan även tillägga att jag sover på mage så gott som varje natt, går hur bra som helst. Lycka till :)Va roligt att det bara är tjejer vars bröst jag redan spanat på flera gånger för att de är så snygga som svarar här!
Intressant att du inte känner implantaten, hur är det om du klämmer på brösten, känner du av skillnaden mellan din egen vävnad och implantaten då? Och hur rör sig dina bröst? t.ex. om du ligger på rygg osv (sånt som är svårt att se ordentligt på bilder..)
Jag har tänkt lägga framför, bakom känns inte som ett alternativ för mig då jag verkligen inte vill skära i en frisk muskel enbart för estetiska skäl. Sen har jag även lite lätt tubulär form på mina bröst så tror att framför vore bra för att få till lite mera "vuxet" häng på dem, kirurgen sa inget emot det heller så jag antar att han inte ser något problem med det.
Yes! En magsovare! Du upplever inget som helst obehag av att sova/ligga på mage då alltså?
Gilla

Jen1983
Kvinna ·
Hej! Formulerade mig lite klumpigt..menade alltså att jag inte känner skillnad på egen vävnad och implantat. Diskuterade och klämde på brösten med sambon igår (frågade honom om han känner implantatet). Ovanför bröstet känner man var det börjar. Känns en liten kant men tycker inte att den syns. Då har jag ju ändå anatomiska som är relativt platta upptill. Jag var också otroligt rädd för att lida av vetskapen att jag har främmande föremål i kroppen. Nu tänker jag inte alls på att jag har implantat i kroppen och kan leva helt som tidigare.
Jag tycker brösten ser ganska naturliga ut då jag ligger på rygg. Åker lite åt sidorna. I början var de hårda då jag låg på rygg men blivit mycket mer rörliga nu.
Jaa, magsovare hihi. Är så glad över att fortfarande kunna sova på mage! Hörde före op om obehaget, som om man hade två tennisbollar under sig. Upplever inget obehag av att ligga på mage. Är på spa över påsken (och hänger på POF haha) och har en grej kvar att prova, massage. Jag har en timme massage bokad idag och en imorgon och hoppas såå att jag bara får njuta och inte ligga och tänka på implantaten.
Har du mer vävnad nu än jag hade före? Svarar gärna om du har några andra frågor :)
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Jen1983 skrev:
Hej! Formulerade mig lite klumpigt..menade alltså att jag inte känner skillnad på egen vävnad och implantat. Diskuterade och klämde på brösten med sambon igår (frågade honom om han känner implantatet). Ovanför bröstet känner man var det börjar. Känns en liten kant men tycker inte att den syns. Då har jag ju ändå anatomiska som är relativt platta upptill. Jag var också otroligt rädd för att lida av vetskapen att jag har främmande föremål i kroppen. Nu tänker jag inte alls på att jag har implantat i kroppen och kan leva helt som tidigare. Jag tycker brösten ser ganska naturliga ut då jag ligger på rygg. Åker lite åt sidorna. I början var de hårda då jag låg på rygg men blivit mycket mer rörliga nu. Jaa, magsovare hihi. Är så glad över att fortfarande kunna sova på mage! Hörde före op om obehaget, som om man hade två tennisbollar under sig. Upplever inget obehag av att ligga på mage. Är på spa över påsken (och hänger på POF haha) och har en grej kvar att prova, massage. Jag har en timme massage bokad idag och en imorgon och hoppas såå att jag bara får njuta och inte ligga och tänka på implantaten. Har du mer vävnad nu än jag hade före? Svarar gärna om du har några andra frågor :)Låter betryggande att du inte känner någon skillnad på implantatet och den egna vävnaden (förutom den lilla kanten)!
Skönt att höra också att det inte bara är jag som oroar mig för det där med hur det ska kännas med främmande föremål i kroppen, och ännu skönare att höra att du inte tänker på det alls i dagsläget, särskilt med tanke på att du hade egen vävnad sen tidigare och att du inte har några problem alls med magsovande osv. Du får gärna uppdatera hur det gick med massagen sen också!
Jag vet inte hur mycket vävnad du hade sen tidigare men jag har runt 200cc egen vävnad (enligt 3D scannern), brukar dra 70C ungefär men varierar lite beroende på märke osv
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
Jag förstår dig, det är mkt fakta som skall analyserar i huvvet innan open (även efteråt, gör dig beredd på det hehe)! men jag tycker nog att det är ett steg i en naturlig process till att känna sig redo & helt förberedd. och ja, den mänskliga förmågan att lättare hitta fel spelar nog in en del tyvärr ;D men handen på hjärtat, tror inte du kommer ha några problem med att acceptera implantaten som DINA bröst.. :)
Se bara till att prova dig fram ordentligt, och fråga kirugen allt möjligt innan din op - man kan aldrig vara för förberedd anser jag ;) så kommer det gå finfint för dig! 👍
Jag har frågat kirurgen så mycket att det nog rinner ur öronen på honom snart känns det som haha. Måste ta mig lite tid att testa mer bara men är svårt när man bara har ristest att gå påm kan ju inte springa på kliniken dag ut och dag in... blir nog något besök till iaf innan OP om det blir det jag bestmmer mig för :) Förresten, hur många konsultationer var du på innan du bestämde dig? Och behöver man verkligen gå på ytterligare konsultationer om man fått ett bra intryck redan hos den första kliniken, vad tror du?
Gilla

Jen1983
Kvinna ·
Capricot: vet inte hur många cc jag hade tidigare, men antagligen har du lite mer. Massagen ja..måste tyvärr medge att implantaten kändes. Massagebänken var relativt hård och massören tog i ordentligt. Tog inte ont..kände bara att något fanns där. Undrar om man alls kan gå till massör med större implantat..
Som Mary007 skrev, kommer gå hur bra som helst för dig :)
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Jen1983 skrev:
Capricot: vet inte hur många cc jag hade tidigare, men antagligen har du lite mer. Massagen ja..måste tyvärr medge att implantaten kändes. Massagebänken var relativt hård och massören tog i ordentligt. Tog inte ont..kände bara att något fanns där. Undrar om man alls kan gå till massör med större implantat.. Som Mary007 skrev, kommer gå hur bra som helst för dig :)Det är ju en tröst ändå att det iaf inte gjorde ont! Är det en hård bänk och en massör som tar i så är ju naturliga bröst inte heller de bekvämaste att ligga på så..
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Mary007 skrev:
jag har bara varit på en konsultation, kändes jätte bra direkt :) hade tankar ett tag på att gå på en andra (hos samma då) för att få prova ut implantaten en gång till för att vara på den säkra sidan. tog upp dessa bekymmer via telefon istället. så nej, känner man sig nöjd med kirurgen o trygg i sitt val då skall det inte behövas något andra utlåtande tror jag.
bra att du frågar mkt, det har du ju igen sen :) jag är själv en såndär person som är lite dålig på att fråga, man vill ju inte vara besvärlig. haha, typisk svensson? ;) men alltdå, är deg någon gång man kan fråga som en galning m gott samvete så är det ju när det gäller ens egen kropp :)
Det är lite så jag känt, om det kändes bra hos första och man kände förtroende för den kirurgen, varför då gå till någon annan? Samtidigt har jag funderat på om det kunde vara bra bara för att få ett andra utlåtande ang vad som passar en själv osv, men ja.. svårt det där. Låter betryggande att du är nöjd med ditt val iaf! :)
Jag frågar nog bara mycket för att jag kan göra det via mail, det är så mycket lättare att göra det skriftligt haha. Dels för att det är betydligt lättare att hålla reda på och komma ihåg vad det är man vill fråga, och dels för att ja, det är lättare att ha kontakt med någon på det sättet. Kan nog kanske ha lite med svensson-genen att göra det med kanske..
Gilla

Jen1983
Kvinna ·
Capricot: det är väl ett tecken på att jag haft väldigt små bröst innan, har aldrig haft ont fast jag gått hos idrottsmassör regelbundet. Tror en stor del av obehaget nu orsakades p.g.a. att jag låg och var nervös över att det skulle ta ont.
Gilla

Capricot
Kvinna ·
Jen1983 skrev:
Capricot: det är väl ett tecken på att jag haft väldigt små bröst innan, har aldrig haft ont fast jag gått hos idrottsmassör regelbundet. Tror en stor del av obehaget nu orsakades p.g.a. att jag låg och var nervös över att det skulle ta ont.Nervositet kan ställa till med mycket, sen blir det väl kanske ofta så att man känner efter lite väl mycket också om man är orolig över något och verkligen koncentrerar sig på hur det känns och därför upplever större obehag...
Behöver ju inte nödvändigtvis bero på bröststorleken så mycket (även om jag gissar att större bröst inte är så jättebekväma att ligga på alla gånger) utan kan ju bero på hur pass fast ens egen bröstvävnad är, hur känslig man är och såna saker X)
Gilla