Ellas
Kvinna ·
31 jan, 2020
Ergonomix Mini 310 eller Demi 380? Alla erfarenheter/åsikter mottages tacksamt!
BröstförstoringHej! Jag har varit på två konsultationer hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken och har op inbokad 24/2. Kan dock för mitt liv inte bestämma mig för om jag skall välja 310cc Mini eller 380cc Demi. Ju mer jag kikar runt desto svårare blir det. Vissa med Mini får lite för små för min smak och vissa får perfekta. Vissa med Demi får perfekta och vissa får lite för stora för min smak. Så vilket resultat får jag av dem båda är frågan... Har mailat bilder på önskat resultat till Patrik och han sa att han behöver ha mig framför sig irl igen för att kunna avgöra om Demi eller Mini kommer att ge mig formen jag önskar. Så vi tar beslutet på operationsdagen och så får jag helt enkelt lita på hans omdöme. Men jag känner att jag behöver lite mer kött på benen innan dess och skulle vilja höra hur ni som valt det ena eller det andra har resonerat. Patrik skrev också i mailet att båda kommer att bli precis lika fina så det handlar egentligen bara om min preferens på formen och där är jag, som ni kanske märker (!), rätt petig... Har testat med rispåsar hemma och när jag har 2,6 dl (motsvarade 310cc Mini) tänker jag inte ens på dem, är så van med den storleken från amningen och graviditeterna så det känns som min vanliga kropp. Däremot när jag tar av mig dem så bara...hallå?! Var tog brösten vägen? Alla kläder sitter jättebra med den storleken också, ingen större skillnad alls. När jag har 3,3 dl (motsvarande 380cc Demi) känner jag av brösten betydligt mer. Känns helt plötsligt som att hela jag bara är två stora bröst. Alla tröjor blir lite för korta och tighta över bröstkorgen, man märker att det är en helt ny storlek både för mig mentalt och för garderoben. Känner mig möjligtvis lite rundare också, men är så van att vara nätt upptill så det känns som att jag plötsligt lagt på mig 7 kg. Så frågan är om jag skall välja det "normala" för mig som varken jag eller folk i min närhet kommer att märka av alls eller om jag skall skaffa lite mer bröst-bröst för det har jag aldrig riktigt haft. Något som också känns jobbigt är att jag innan hela tiden tänkt "hellre för små än för stora" men nu känner jag att jag skulle bli precis lika besviken över både ett för litet och för stort resultat. Hm... Hur har era tankar gått, ni som valt Mini eller Demi? Är ni nöjda eller ångrar ni valet av profilen? Blev det som ni tänkt er? Tar tacksamt emot alla tankar och erfarenheter kring båda profiler! 3D-bilder på båda storlekarna finns på min profilsida.
Sortera efter
Laura84
Kvinna ·
31 jan, 2020
Camilla
Kvinna ·
31 jan, 2020
Ellas
Kvinna ·
01 feb, 2020
Hei,
Jeg har blitt anbefalt å gå for mentor 225 selv.
Ønsker å gå mindre i CC. Men utfordrigen er da at jeg må på Motiva MINI.
Jeg tror at Motiva MINI er veldig flatt. At du ikke får nok volum i brystet. Demi er ikke veldig stort heller...
Har du vært på konsultasjon på flere klinikker?
Ellas
Kvinna ·
01 feb, 2020
Svårt det där ? Funderade över samma. För mig var det så viktigt med naturliga bröst så jag var inne på mini först. Som tur var bytte jag till demi, för nu så här i efterhand hade jag tom kunnat haft runda och lite större ? Gränserna kan verkligen förflyttas..
Camilla
Kvinna ·
01 feb, 2020
Svårt det där ? Funderade över samma. För mig var det så viktigt med naturliga bröst så jag var inne på mini först. Som tur var bytte jag till demi, för nu så här i efterhand hade jag tom kunnat haft runda och lite större ? Gränserna kan verkligen förflyttas..
Tack för att du delar med dig! Det är precis det jag känner är så himla jobbigt, hur kommer man att känna dag 1? Efter en månad? Efter ett år? ?Allt känns ju enormt i början så frågan är hur länge den känslan infinner sig, och om man ångrar sig efter ett tag. Det kan ju vara åt båda håll då tänker jag, att man önskar att man gjort både mindre och större. Men det som väger mer mot Demi för mig är att jag alltid har ganska lösa tröjor och aldrig urringat. Har bara tunna BHar i spets, utan vare sig vaddering eller push-up. Och då tror jag att man kommer undan med lite mer volym. Demi med push up-BH skulle bli aaalldeles för stort för min del. Men ja, hur ska man veta i förhand? Så himla lurigt! Vad har du för bredd på dina Demi? Eller om du vet cc? Ser att du inte har några bilder uppladdade, hojta gärna om du lägger upp några! ?
Camilla
Kvinna ·
01 feb, 2020
Laura84
Kvinna ·
02 feb, 2020
Laddat upp en bild nu, tar bort den om ett tag ?
Camilla
Kvinna ·
02 feb, 2020
Laddat upp en bild nu, tar bort den om ett tag ?
Har du tatt det bort igjen? ;-)
linda.mir
Kvinna ·
02 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
02 feb, 2020
Kupan
Kvinna ·
02 feb, 2020
Ellas
Kvinna ·
02 feb, 2020
Tack för att du delar med dig! Det är precis det jag känner är så himla jobbigt, hur kommer man att känna dag 1? Efter en månad? Efter ett år? ?Allt känns ju enormt i början så frågan är hur länge den känslan infinner sig, och om man ångrar sig efter ett tag. Det kan ju vara åt båda håll då tänker jag, att man önskar att man gjort både mindre och större. Men det som väger mer mot Demi för mig är att jag alltid har ganska lösa tröjor och aldrig urringat. Har bara tunna BHar i spets, utan vare sig vaddering eller push-up. Och då tror jag att man kommer undan med lite mer volym. Demi med push up-BH skulle bli aaalldeles för stort för min del. Men ja, hur ska man veta i förhand? Så himla lurigt! Vad har du för bredd på dina Demi? Eller om du vet cc? Ser att du inte har några bilder uppladdade, hojta gärna om du lägger upp några! ?
Förstår helt ☺️ Med vanliga toppar på ser man inte att jag har förstorat brösten alls. För jag hade lite vadderad bh innan. Det är mest i bikini man kan se det, men skulle kunna välja modeller som döljer det bra. Kan se om jag kan lägga upp ngn bild.
Har inte sett så många här som ångrar att de tog för stora, men har ju ingen statistik direkt ☺️ Min största rädsla var att de skulle bli för stora men nu i efterhand så hade jag kunnat gå upp lite till. Det jag gillar med demi är att man får en fin underpol...
Ellas
Kvinna ·
02 feb, 2020
Jag har inte heller bestämt mig om jag ska ha Motiva 310cc mini eller 380 demi… det är så sjukt svårt sitter och tittar om och om på bilderna som Dr.Jörg tog på mig på konsultationen men blir inte klok på de..
Går in på en massa plastikoperations sidor och tittar på före och efter bilder. Hittar bilder som ser ut som mina på ett ungefär.. då har vissa tagit in 500cc så ser de lika stora ut som någon som har tagit in 300cc...
dock framkommer det inte vilka typer av bröst det är .
Ska testa de med riset.. annars får jag boka in en till konsultation och ta med mig några plagg hemifrån och testa
Ellas
Kvinna ·
02 feb, 2020
Du kanske ska fundera på vad du skulle bli mest besviken över, att det blir större än du tänkt eller att de blir mindre än du tänkt?
Ellas
Kvinna ·
02 feb, 2020
Tycker Ratyieta har en jättebra poäng!! De flesta verkar ångra att de inte tog större men jag är en av de som ångrar att jag inte tog mindre. Vad har du för kroppstyp? Skulle säga att om man vill ha ett naturligt och trovärdigt resultat med demi så ska man inte vara benigt byggd som jag. Jag hade också valt mindre cc och tycker det låter som att du lutar åt det mindre alternativet! Jag själv håller tummarna att mina ska mjukna lite och häng till sig lite mer så kanske jag blir nöjd i slutändan ändå ? lycka till!!
Camilla
Kvinna ·
02 feb, 2020
Förstår helt ☺️ Med vanliga toppar på ser man inte att jag har förstorat brösten alls. För jag hade lite vadderad bh innan. Det är mest i bikini man kan se det, men skulle kunna välja modeller som döljer det bra. Kan se om jag kan lägga upp ngn bild.
Har inte sett så många här som ångrar att de tog för stora, men har ju ingen statistik direkt ☺️ Min största rädsla var att de skulle bli för stora men nu i efterhand så hade jag kunnat gå upp lite till. Det jag gillar med demi är att man får en fin underpol...
Det är precis ett sådant resultat jag också vill ha, att man knappt lägger märke till dem med kläder på men att de upplevs större nakna! Nej precis, har också sett väldigt få som ångrat att de inte tog mindre. Och de jag sett har haft typ minst 450-500cc och uppåt och knappt någon alls med
Såg din bild nu och alltså wow - förstår att du är nöjd! Helt perfekta! Precis, precis den storleken jag är ute efter! Nu är jag ännu mer övertygad om att Demi är rätt val för mig och att det inte behöver bli alldeles för stort, hurra!! Uppskattar verkligen att du har delat med dig av både dina tankar, erfarenheter och en efterbild, har hjälpt mig jättemycket i mitt beslutstagande! :)
linda.mir
Kvinna ·
03 feb, 2020
Jag har inte heller bestämt mig om jag ska ha Motiva 310cc mini eller 380 demi… det är så sjukt svårt sitter och tittar om och om på bilderna som Dr.Jörg tog på mig på konsultationen men blir inte klok på de..
Går in på en massa plastikoperations sidor och tittar på före och efter bilder. Hittar bilder som ser ut som mina på ett ungefär.. då har vissa tagit in 500cc så ser de lika stora ut som någon som har tagit in 300cc...
dock framkommer det inte vilka typer av bröst det är .
Ska testa de med riset.. annars får jag boka in en till konsultation och ta med mig några plagg hemifrån och testa
Åh, förstår dig så väl! Ser att du är lite längre och lite tyngre än mig, nu vet jag ju inte hur dina bröst ser ut idag men om du är väldigt platt skulle jag nog rösta på demi i ditt fall. Tycker att de flesta som är längre än 170 passar lite bättre i demi faktiskt, ser aningen mer proportionerligt ut på något sätt. Men om du har lite egen bröstvävnad redan blir nog båda precis lika bra :)
Hade jag varit kortare hade jag utan tvekan valt Mini men nu är jag precis i det där hopplösa mellanläget där jag varken är särskilt kort eller lång. Tror det är därför som Patrik säger att båda funkar också. Skulle rekommendera dig att göra ristestet hemma i flera dagar och variera mellan storlekarna. Helt plötsligt känner man bara att den ena känns lite bättre eller lite mer fel än den andra storleken, där börjar jag hamna nu faktiskt och det lutar åt demi för min del. Men boka in en till konsultation också om du är det minsta tveksam, jag gjorde det då jag tvekade över bredden och nu i efterhand är jag jätteglad för att vi redde ut det. Nu tvekar jag visserligen om putet också men det tänker jag att vi kan ta ett snabbt beslut ang på operationsdagen när jag visar honom mina inspobilder live (vi har haft lite mailkontakt redan, jag och Patrik, och han behöver se mig bredvid bilderna irl för att kunna säga vilket av dem det är som ger mig mest likt resultat som mina inspobilder)