Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kasu profilbild

Kasu

Kvinna ·

30 maj, 2018

Ergonomix round silksurface 425cc

Andra bröstoperationer

Hej! Jag är inne på dag 2 efter op och har gjort ett bröstlyft med implantat. Patrik Höijer föreslog 425cc eller 500cc i antingen round eller ergonomix. Jag valde 425cc och tyckte att ergonomix verkade bra. På mitt Motiva kort står det Ergonomix round silksurface. Jag blir dels lite förvirrad över namnet och sedan funderar jag över om det kommer bli ett stort mellanrum mellan brösten då jag valde ergonomix? Jag vill inte heller att brösten ska "nudda" varandra, men jag önskar ändå en klyfta. Vad tror ni? Någon med dessa mått och fina resultat? :)

6

Sortera efter

Aia

Kvinna ·

30 maj, 2018

Du kan vara lugn! Dom heter så:) Mellanrummet mellan brösten avgörs av hur brett ditt bröstben är så avståndet kommer att vara ungefär det samma som innan. Man kan tyvärr inte påverka avståndet men jag tror att det kommer bli superfint! Dessutom kan man alltid få fin klyfta i en bh:)
Gilla

Kasu

Kvinna ·

30 maj, 2018

Tack snälla. Det är inte lätt och välja varken form eller storlek, men nu sitter de där så det är bara att vänta. Hade vart spännande med bilder på just samma storlek :) Ska bli skönt iaf när den här otroliga smärtan avtar..
Gilla

Bexan

Kvinna ·

30 maj, 2018

Jag har motiva 425cc round har två bilder men mina är knappt en vecka gamla :)
Gilla

Kasu

Kvinna ·

30 maj, 2018

Ok spännande! Dessvärre kan jag inte se bilder än. Vet inte när/hur jag kommer kunna göra det.. Men hur känns det för dig nu när det gått 1 vecka? :) Undrar hur stor skillnaden är med round vs ergonomix?
Gilla

Funlight

Kvinna ·

10 dec, 2018

Ni som har opererats nu och valde ergonomix, är ni nöjda med valet? :)
Gilla

Annha01

Kvinna ·

18 jan, 2019

Jag opererades 2017. Måste först göra det tydligt att jag är den som aldrig riktigt är nöjd, oavsett, för jag är fruktansvärt petig och ser saker som kan förbättras. Med det sagt, mina bröst med Motiva ergonomix 425 cc är jättefina rent objektivt. De ser naturliga ut. Däremot hade jag nog hellre velat ha full round och inte ergonomix då jag saknar fylligheten upptill. Då och då gör det mig riktigt besviken faktiskt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem