Anonym användare
18 jan, 2011
fick hjärtklappnig och ekg låg på över 100 vågar jag op mig?
Bröstförstoringhur skulle ni gjort hade ni vågat jag har haft detta 2 ggr hjärtat bara skenar iväg läkarna visste inte varför ekg låg på över 100....jag ska på konsulation nu på torsdag ang bröstoperation..hur viktigt är det att man är helt frisk innan eller kan man op endå?
Sortera efter
systerrosa
Kvinna ·
18 jan, 2011
Anonym användare
18 jan, 2011
tack för svar gumman va bra att höra att det kan bli så ibland man blir ju orolig när man inte vet vad det kan vara
panik ångest tror jag inte det kan vara det har hänt nar man är avslappnad och slöar framför tv /bok
va fint att du har fått tid för op i mars jag skulle vilja ha min nu:-)
Anonym användare
18 jan, 2011
Stresshjärta? För mycket spänning i sinusknutan? Har du kollat med läkare?
Lycka till!
Anonym användare
18 jan, 2011
Se till att kolla och utreda hjärtat ordentligt bara, så ska det nog inte vara allt för problem. Och berätta det för din kirurg såklart! Jag själv ligger på en vilopuls på över 100 pga av dåliga gener men det påverkade inget:)
Anonym användare
19 jan, 2011
japp jag ska kolla upp allt innan och säga till dom på konsulationen imorgon ..hoppas jag kan göra min op endå :-)
smiley85girl
Kvinna ·
20 jan, 2011
jag har också hög puls, men pratade med min läkare på vårdcentralen innan å han sade att det ite var nått farligt, sedan har dom ju koll på en på operations bordet, men ta upp det med din kirurg så kanske du känner dig lättad.
Har gjort massa ekog men inget fel hittades, får också jättehög puls fast jag bara typ ser på tven eller slappar i soffan.
När jag var liten fick jag alltid glass, efter läkarens rekomendation hehe :)
Sessan1
Kvinna ·
20 jan, 2011
Jag har oxå paroxysmal takykardi o fick en rusning 10 min efter jag sövts, men han gav mig läkemedel o det lugnade sig direkt. Både kirurgen o narkosläkaren visste om att jag hade detta sedan innan o det var inga problem för mig att opas😀. Har tabl hemma mot det som jag tar vid behov. På ett ekg ser man ju ganska mkt o kan utesluta många allvarliga saker. O som sagt lite över 100 e ingen fara.. (inte runt 200 heller om det inte sker för ofta el länge) Det e ngt man lär sig att leva med... Tror att du lugnt kan opa dig, skulle hjärtat rusa så får du ju läkemedel som lugnar ner. E det ofta du får hjärtklappning? Hur länge varar dom?
Lycka till och var inte orolig för ditt hjärta!!! Vi e fler med dig med samma "hjärtproblem"...
Anonym användare
20 jan, 2011
Jag har oxå paroxysmal takykardi o fick en rusning 10 min efter jag sövts, men han gav mig läkemedel o det lugnade sig direkt. Både kirurgen o narkosläkaren visste om att jag hade detta sedan innan o det var inga problem för mig att opas😀. Har tabl hemma mot det som jag tar vid behov. På ett ekg ser man ju ganska mkt o kan utesluta många allvarliga saker. O som sagt lite över 100 e ingen fara.. (inte runt 200 heller om det inte sker för ofta el länge) Det e ngt man lär sig att leva med... Tror att du lugnt kan opa dig, skulle hjärtat rusa så får du ju läkemedel som lugnar ner. E det ofta du får hjärtklappning? Hur länge varar dom?
Lycka till och var inte orolig för ditt hjärta!!! Vi e fler med dig med samma "hjärtproblem"...
tack gumman för fint svar det värmer..jag var på konsulation idag hon bad mig ta med ett ekg innan jag skulle opas så jag ska bara få ett och sen verkade det vara fritt fram..det har skenat iväg t ggr nu och orsaken vet dom och jag inte än..läkaren trodde att det kanske hör ihop med min sjukdom jag har fått diagnosen crohns , hjärtat skenar iväh hårt och snabbt några timmar håller det nog i sig sen lugnar det sig lite men det känns typ som träningsverk ibland efteråt och lite anfådd tycker jag också att jag har blivit efter
va bra att dom har läkemedel som lugnar ner hjätat hoppas dom har det på min klinik också
kram
Anonym användare
20 jan, 2011
jag har också hög puls, men pratade med min läkare på vårdcentralen innan å han sade att det ite var nått farligt, sedan har dom ju koll på en på operations bordet, men ta upp det med din kirurg så kanske du känner dig lättad.
Har gjort massa ekog men inget fel hittades, får också jättehög puls fast jag bara typ ser på tven eller slappar i soffan.
När jag var liten fick jag alltid glass, efter läkarens rekomendation hehe :)
haha glass löser allt🙂
Sessan1
Kvinna ·
20 jan, 2011
Ja det brukar räcka med ett ekg för att de ska "godkänna" hjärtat.. Jag kan vid efter vissa attacker bli fruktansvärt trött o kissenödig ( e visst ngt hormon som utsöndras vid hysat långvarig hjärtklappning som påverkar blåsan) Läkemedlet som jag fick heter Seloken som dom sprutar i nålen i armvecket. Den e typ standard o ha vid operation i fall pat för hög puls el för högt blodtryck, finns ju läkemedel vid för låg puls med. Läkemedlet jag fått o ha hemma heter Inderal. Ett tips om du får en rusning, krysta hårt en stund el håll andan under iskallt vatten (lite krångligt men ändå), kanske därför kall glass hjälper😀. Man kan oxå göra en sk karotismassage (massera halvhårt på en punkt på halsen) men det kan du ju kolla med läkaren som ska ta ditt ekg för det e viktigt att du gör rätt, har för mig att man kan svimma.
Ha det gott
Anonym användare
20 jan, 2011
Ja det brukar räcka med ett ekg för att de ska "godkänna" hjärtat.. Jag kan vid efter vissa attacker bli fruktansvärt trött o kissenödig ( e visst ngt hormon som utsöndras vid hysat långvarig hjärtklappning som påverkar blåsan) Läkemedlet som jag fick heter Seloken som dom sprutar i nålen i armvecket. Den e typ standard o ha vid operation i fall pat för hög puls el för högt blodtryck, finns ju läkemedel vid för låg puls med. Läkemedlet jag fått o ha hemma heter Inderal. Ett tips om du får en rusning, krysta hårt en stund el håll andan under iskallt vatten (lite krångligt men ändå), kanske därför kall glass hjälper😀. Man kan oxå göra en sk karotismassage (massera halvhårt på en punkt på halsen) men det kan du ju kolla med läkaren som ska ta ditt ekg för det e viktigt att du gör rätt, har för mig att man kan svimma.
Ha det gott
Seloken..då ska ja glägga det p minnen och "kräva" att dom har det redo ifall ifall ..Inderal fick du det av din läkare?
oj kan man svimma då ska jag nog inte ens fråga hur man gör efter som mitt minne är i vällingträsket så gö jag säkert fel hehe
kramkram
Inget att bry sig om tror jag. Om det bara ligger över 100 så är det ingen fara. Kan det vara nån typ av panikångest?
Själv har jag ett hjärta som spökat sedan jag var liten. Mitt hjärtas retledningssystem skickar ut för mycket signaler och jag har ofta hög puls. Ibland kan jag vakna med en puls på 200. Paroxysmalförmakstakykarid heter min diagnos. Att hjärtat helt enkelt slår för fort ibland även fast det inte är nått "farligt" fel.
Jag ska opa mig :D