Anonym användare
från 375cc till 590cc?
Jag funderar på att byta mina implantat. Jag vill ha lite bredare implantat och med mer put. Jag har nu 375cc hög profil som är 120 + 5.0 Har kollat runt efter lite olika implantat och funderar nu på 590 ultra hög profil. Låter jätte stort med 590 till min kropp men det skiljer inte så mycket, de är 125 + 6.3. Jag är 160 lång och väger 45-46. Vad tror ni? Tror ni det blir för stort eller kan det bli bra? 🙂
Sortera efter

Malin88
Kvinna ·

Anonym användare
Oj jag glömde skriva att det var släta implantat, blev själv lite förvirrad när jag sökte efter dem igen och bara såg texturerade med de måtten som du skrev 🙂 Undrar om det skiljer sig så mycket på 5mm på varje bröst eller om det mer är putet som kommer märkas av? Jag vill ha en synbar skillnad då jag ska betala så pass mycket pengar för en ny op. Är dock rädd för att de kommer bli för stora men tänker mest på att 590 låter så mycket men jag vill ju inte upplevas som bara ett par bröst 😀 Upplever du någon storleksskillnad nu när du har bytt implantat? Hur mycket skiljer det sig i måtten för dina gamla implantat och dina nya?

Malin88
Kvinna ·

Anonym användare
Tror oxå det kan se lite stort ut med tanke på att du e ganska liten. Har du förresten pratat med din kirurg om din rippling?

Anonym användare
Malin88: Ja det kanske blir stort med tanke på att det blir 5mm på både bredden och höjden. Men jag vet inte riktigt vilka implantat jag skulle kunna tänkas ha då det främst är putet som jag vill öka. Vet inte heller hur mycket till jag kan lägga in som ryms på bredden utan att det blir konstigt. Det är verkligen svårt att veta. Vill ju ändå ha en märkbar skillnad om jag ska betala för en helt ny op. Har testat ristestet men tyckte det var mycket svårare att se nu när jag har bröst, var lättare innan när jag inte hade några :)

Anonym användare
Maggan87: Jo jag har träffat min kirurg och han ville inte göra något åt min rippling då han sa att det var pga att jag var så smal som det har blivit rippling.Men han ville korrigera höjdskillnaden samt att försöka få dem mer in mot mitten. Men då skulle han endast flytta det ena implantatet och är osäker på om det kommer gå bra då det redan är mindre utåt nu än vad det andra är. Vet inte om jag ska göra korrigeringen eller om jag ska skita i det och göra en helt ny op på en annan klinik istället. Hur har det gått för dig?

Malin88
Kvinna ·
okey. men jag tror det är en bra ökning o gå upp till 590cc, jag hade iaf gjort det om jag bytte för storleken. är själv smal o har inga former o hade velat ha den storleken, jag har testat ristestet också med 200cc, men det är svårt o forma, men jag fick till det rätt bra. men det blir väldigt stort, men för o se en märkbar skillnad behöver du nog ta 590cc. om det inte finns nåt lite mindre, men det är runt den storleken du bör ta om det ska va värt det.

Anonym användare
Breathless. Det e ju bra att han korrar höjdskillnaden, tror han inte att du kan byta till större implantat som e bredare så kanske dom kommer närmare varandra? Jag korrade för 4 veckor sen, ankarlyft och bytte ut mina implantat.

Anonym användare
Jo han trodde att jag kunde byta till större implantat för att få bort rippling men även för att få dem närmare varandra men då var jag tvungen att betala som för en helt ny op fast med 10% rabatt. Spelade ingen roll om jag gjorde det under en korr, var ändå samma pris. Men jag tycker fortfarande att det är mycket pengar och känner mig inte riktigt nöjd med min kirurg så om jag skulle byta implantat och betala så mycket pengar så kan jag lika gärna lägga ut 4000-5000 mer och göra open på något annat ställe. Hur har det gått för dig efter korren, är du mer nöjd nu?

pandora89
Kvinna ·
Haha! Precis det implantatet jag funderar på att byta till också :) Men jag är rätt mycket större än dig också :O Vem OPade du dig hos första gången?

Anonym användare
Jag hade oxå sökt mig till en annan kirurg. Ja jag e mycket nöjdare, fast ångrar att jag inte tog större 😉

Anonym användare
Malin88; Ja det är svårt att få det att se snyggt ut med ristestet haha. Jag måste försöka kika runt lite mera efter lämpliga implantat. Ja det blir nog väldigt stort det håller jag med om. Men jag vill att de ska se större ut när jag har kläder på mig. Tycker att det är så enkelt att dölja brösten. Jag gillar stora bröst men jag vill inte att folk bara ska se bröst när de ser mig. Något mellan 490-590 skulle kanske vara bra. Att det ska vara så svårt..förstår inte ens hur jag kunde bestämma mig för någonting vid första open. Önskar att jag visste lika mycket då som jag vet nu.

Anonym användare
Ja vi får se hur jag gör.. måste fundera ett tag. Haha alltid storleksvalet som man ångrar, hur mycket la du in nu och hur mycket fick du betala för allt? 🙂

Anonym användare
pandora89: haha okej, hur mycket har du nu och varför vill du byta? 🙂 Jag opade mig på polarkliniken, har anders nilsson som kirurg.

Anonym användare
Ankarlyftet var ju en korr så där betalade jag 10.000 för narkosen och 15.000 för implantaten så sammanlagt 25.000 kr och innan dess 42.000 så jag har slängt 67.000 på bara ett par bröst, helt sjukt!

Malin88
Kvinna ·
Malin88; Ja det är svårt att få det att se snyggt ut med ristestet haha. Jag måste försöka kika runt lite mera efter lämpliga implantat. Ja det blir nog väldigt stort det håller jag med om. Men jag vill att de ska se större ut när jag har kläder på mig. Tycker att det är så enkelt att dölja brösten. Jag gillar stora bröst men jag vill inte att folk bara ska se bröst när de ser mig. Något mellan 490-590 skulle kanske vara bra. Att det ska vara så svårt..förstår inte ens hur jag kunde bestämma mig för någonting vid första open. Önskar att jag visste lika mycket då som jag vet nu.
ja det är bra o kika vad som finns. men vi har ungefär samma mått på bröstbredden så vi har samma alternativ. Och jag har bara hittat de jag har nu i allergan eller 590cc, har inte hittat nåt däremellan. om du vill ha ett litet steg mindre än 590cc så är de nog de jag har idag, 495cc. de är nästan samma mått som 590cc. men mina är ändå inte så mkt större än innan, tex min mamma har tittat på dom (med tortyren på) och hon märkte ingen skillnad. Jag har inte berättat för nån förutom sambon jag la i mer cc ;) så nån märkbar skillnad för andra är det inte. därför behövs nog 590cc.
vad är måtten för de implantat du har idag?
495cc allergan: 12.75 breda och 6.2 put
590cc mentor: 12.6 breda och 6.5 i put (texturerade)
så de är rätt lika mått, dessa är tom bredare. undra om jag ens märkt en stor skillnad med 590cc då ❤️för de är ändå stora implantat

pandora89
Kvinna ·
breathless: Haha va! Jag OP:ade mig också hos honom! Och jag vill också byta kirurg om jag ska göra om det! Skumt :P