Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Från 395 Mentor bakom till 525 Allergan framför

Bröstförstoring
Tänkte höra om någon här vet på ett ungefär vad jag kan förvänta mig i storleksskillnad?
Tycker det är jättesvårt då jag verkligen vill ha större än nu men är rädd att lägga i för mycket/för lite.  Tänte mig från börjar ca 600cc (mentor/bakom).
Nu: Anatomiska cohesive 1 mentor 375cc/395cc bakom muskeln i medium high profile sedan ca 2 år.
Brösten nu känns väldigt mjuka,har storlek 75 D ungefär. Mycket egen bröstvävnad. Breda axlar,breda höfter,smal midja.
Det bröstet med mer cc känns fortfarande liiiiiite mindre.
Lite DB på vänstra,syns mest när jag spänner men ibland utan.
Läkarens rekommenadation: (Ej större än 525cc Allergan,pga av bredd?)
Allergan 525cc texturerade,high profile framför muskeln.
Dessa två typer av förstoring känns ju väldigt olika så just därför blir jag lite nervös.
Är överlag ganska nöjd med mina bröst nu förutom strl och DB.
Om han lägger i lika mycket cc i varje bröst plötsligt,blir de då jättesneda? (Är liiite sneda nu)
Tänker att brösten borde bli ganska mycket större då jag uppfattar Allergan som "större" än mentor i storlek och även med tanke på framförplaceringen??
Kan denna operation räknas (ungefär) som 600cc mentor bakomplacering?
16

Sortera efter

ida2

ida2

Kvinna ·

Du föresten vad bra att du ska ha framför då slipper du din DB :) fast inte kul om dom sitter snett förstårs :( ska titta på dina bilder och se om jag håller med. De kan ju va så ofta att andra inte tänker på de lika mycke som en själv. Men tror inte de blir så mycke mer sneda om du lägger i lika mkt cc i båda. DB och muskelpåverkan är nog dom komplikationer som är lättast att fixa.så tur i oturen att du inte fick nåt annat än DB :)
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

De tror jag de kan nog skilja en hel del. Ifall du går upp från 395 till 525 då ser du en skillnad. De va typ så mycket jag gick upp.men ser ingen enorm skillnad. Du ska titta på måtten mer än cc. Men jag gick upp typ en kupstorlek. Då hade jag allerganch framför som du vill ha. Men om du inte kan gå upp mer än 525 vad har du då för diameter på bröstbredden?du kan ju gå upp till uhp om du vill ha mer. Men om du tycker 525 blir bra och inte vill gå upp alltför stor skillnad så ta high. Vad skiljer de från din egen till den som 525 har då?
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Jag funderar verkligen på att ta 525cc high. Under min konsultation så uppfattade jag att det var de största de hade. Vet faktiskt inte vad jag har i diameter (har alltid tänkt i cc) men det kanske är diameter som är vikigare?
Om man ändrar från medium till high så blir det mer "put" på brösten upptill?
Kan ju kolla med de om det finns ultrahigh eftersom jag är osäker.

En sak till som gör mig osäker är precis det du skriver: att jag egentligen ska vara glad att jag endast har lite DB och ingen annan komplikation,blir lite rädd för att det ska komma någonting värre denna gång!
Gilla
zzofia

zzofia

Kvinna ·

Tror inte 525 fins i hög profil utan att det är extra hög rätta mig om jag har fel? :)
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Hmm fick för mig att han sa high men det kanske var ultra high ändå :S Dålig koll man har men har faktiskt aldrig hört talas om Allergan förut.
Men om jag då lägger i 525cc ultra high ist för 390cc medium high så lär det ju iaf bli en synbar skillnad tänker jag..speciellt om jag flyttar fram positionen!
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Ska få en andra läkares åsikt imorgon (från samma sjukhus). Kanske gör operationen redan imorgon då.
Tänkte ta med lite bilder på ungefärlig storlek som jag är ute efter så får vi se =)
Gilla
zzofia

zzofia

Kvinna ·

Måtten på 525 är 13 Cm på bredden och Putet är 6.3 vet inte vad du har för mått nu men de kanske du vet :)
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Okej tack =)
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

525cc har nästan samma mått som mina 495cc ultra hög alöergan så du kan kika på min storlek. Men nu verkar vi har olika kroppsbyggnad o utgångsläge så är nog svårt o få en bra uppfattning. Allergan är större än mentor i måtten på endel storlekar. Mina 495cc motsvarar 590cc i mentor. Sen håller formen bättre i allergan o de gör med de ser större ut i kläder osv. Blir säkert fint!
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Dina bröst är ju galet snygga och har en bra storlek!! 
Ska nog inte lägga mina förväntningar så högt men känns iaf lite bättre att din storlek ser så bra ut!
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Genomgick operationen idag..känner mig överkörd av en ångvält men kommer informera er hur det blev när jag ser lite bättre resultat =)
Just nu: Bara hoppas på det bästa!!!!
Gilla
zzofia

zzofia

Kvinna ·

Va roligt grattis! :) väntar med spänning på bilder
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Ligger en bild uppe nu! Om jag nu gjorde rätt vill säga!
Gilla
lalle

lalle

Kvinna ·

Ingen Bild än terre ;)
Gilla
Tessans_tuttar

Tessans_tuttar

Kvinna ·

Joo den låg uppe men i bronsgalleriet..vilket den såklart inte fick göra! Så nu håller den på o godkänts :P
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Tessans_tuttar - du saknar en signatur - utan den kan jag ändå inte försilvra dig. (Har PMat dig om det också).
Dina bilder kan däremot ses även av silvermedlemmar nu.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem