December82
Man ·
Från 500cc-705cc bredd, höjd, projektion! *bild*
Det här är en djungel.
MÅSTE BESTÄMMA MIG snart. Op datum 25 jan.🙂
Jag sitter och försöker bestämma mig vilken implantattyp jag vill ha samt storlek och form på bröstet.
Något som är super är storleksguiden. :)
Jämföra bredd, höjd samt projektion.
Jag har gjort 2 bröstförstoringar tidigare och aldrig ens slagit en glimt på detta.
Jag är inne på ca 700cc som volym. Parthese som implantattyp.
Jag har 500cc high idag, översta raden.
Det finns bara 650cc high.
Måste välja mellan 700cc medium el 705cc ultrahigh. Se skillnaderna nedan.
| Storlek | Bredd | Höjd | Projektion |
|---|---|---|---|
| 500 High | 13,2 | 13,2 | 54 |
| 700 Medium | 15,6 | 15,6 | 56 |
| 705 Ultrahigh | 14,2 | 14,2 | 69 |
Vad tror ni?
Jag vill ha rundare bröst med mer volym. Min absoluta drömbröstform vore att få som Malin88s.
Min läkare frågade mig vad jag är ute efter, bredd el höjd. Jag är ute efter rundare och större. Var lite inne på mediums som är "bredare" men min läkare rekommenderade ultrahigh.
Mediumet ger ju ett bredare bröst, då kanske man får en jättefin klyfta?
Medan ultrahigh ger en betydligt större projektion=att bröstet blir större utåt.
Har inte sett många alls härinne som har just medium implantat utan dem flesta har high el ultrahigh. Vilken skulle ni ha valt och varför?
Såhär ser mina bröst ut idag från sidan!
Sortera efter

Candycane
Kvinna ·
Är du säker på att du borde sätta in Perthese? Läste att de rekommenderade dig dem pga att du inte har rippling men jag har aldrig sett ett resultat med perthese som blir runda och fastare utan de flesta verkar få skidbacke och naturlig look. Har för mig att de inte är så välfyllda heller. Tänker på risken att du får större än nu- "inte jätterunda runda" bröst med skidbacke som du har nu men inte är nöjd med. Om jag var ute efter rundare och fastare bröst som håller formen hade jag valt mentor eller allergan. Har allergan soft touch själv och är väldigt nöjd med dem. Hade de plattats till mer än vad de gör hade jag blivit deppig 💡
Gilla

mammii
Kvinna ·
Förtsår ej varför du skall lägga i mer, dina bröst är toksnygga och redan väldigt stora! :-)
Gilla

December82
Man ·
Candycane skrev:
Är du säker på att du borde sätta in Perthese? Läste att de rekommenderade dig dem pga att du inte har rippling men jag har aldrig sett ett resultat med perthese som blir runda och fastare utan de flesta verkar få skidbacke och naturlig look. Har för mig att de inte är så välfyllda heller. Tänker på risken att du får större än nu- "inte jätterunda runda" bröst med skidbacke som du har nu men inte är nöjd med. Om jag var ute efter rundare och fastare bröst som håller formen hade jag valt mentor eller allergan. Har allergan soft touch själv och är väldigt nöjd med dem. Hade de plattats till mer än vad de gör hade jag blivit deppig 💡
Alltså nu blev jag ju superorolig här ha ha.
Varför vill varken Calle el Jan stoppa i allergan?
Det är ju just det jag söker efter. Runda och lite fastare.
Men Parthese har ju 3 olika fastheter?
Mjuka, medel och fasta. Har precis slängt iväg ett mail till min läkare Jan och frågat om jag kan få 705ccc i coh3 (den fasta)
Gilla

December82
Man ·
mammii skrev:
Förtsår ej varför du skall lägga i mer, dina bröst är toksnygga och redan väldigt stora! :-)
Tack snälla! :)
Ja dem är absolut större än kanske medel...men jag vill ha liiite större ändå. :) Sen så är jag ju även ute efter att ändra "formen"! Vill ha rundare så att säga.
Kram
Gilla

Candycane
Kvinna ·
Det har jag aldrig hört något om. Har de kommit ut med nya implantat? Tidigare fanns bara vanliga perthese och perthese sensitive (båda mjuka). Men nu tror jag att sensitive är borttagna. Är du säker att det inte är Mentor du tänker på?
Gilla

December82
Man ·
Candycane skrev:
Det har jag aldrig hört något om. Har de kommit ut med nya implantat? Tidigare fanns bara vanliga perthese och perthese sensitive (båda mjuka). Men nu tror jag att sensitive är borttagna. Är du säker att det inte är Mentor du tänker på?
Förlåt, så är det ju såklart! 😀
Blandade ihop totalt här virrpanna som jag är.
Gilla

December82
Man ·
Jag kan förstå att Jan förespråkar Parthese då det är det märke dem använder sig utav...men Calle på Proforma sa exakt samma och dem använder ju Allergan i massor. Ser dem något jag inte ser? Min kropp kanske inte passar allergan? För jag har verkligen gjort klart för båda läkare att jag ville ha fastare och rundare bröst med mer volym och att jag hade hört om Allergan.
Båda sa nej!?!?
Ska jag ändå säga och gå emot dem och deras kunskap och säga att jag vill hemskt gärna ha allergan ändå då jag sett bilder och hört historier om dessa och att jag verkligen tror att det är rätt implantat för mig???🙁
Gilla

Candycane
Kvinna ·
Vad har de sagt om mentor då? Calle använder väl inte ens perthese? Sa han inte att mentor passar?
Jag är ingen expert men det var iallafall den första tanken som kom upp hos mig, varför du ska ha perthese om du vill ha fasta runda bröst.
Gilla

December82
Man ·
Jan B Wieslander har och ger grym kapselförsäkring som håller hela implantatets livslängd, ca 15 år.
Kapselbildning= brösten blir hårda. Endast 1 av 500 patienter får detta hos Jan.
Hos Proforma fick jag mörjligheten att "köpa till" en kapselförsäkring för 4000kr som gällde i 5 år...Känns som jävligt dålig statistik och något övervägande risk med Proforma och deras implantat?
Du som opat dig Candycane hos Patrik med Allergan soft touch, vad har du för försäkring/garanti?
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Hade med dina önskemål absolut inte valt Perthese, du ska ju ha ett par lite hårdare implantat som verkligen håller formen.Tycker inte Perthese uppfyller det kravet.Allergan Soft touch hade jag definitivt valt i din sits..Förstår inte hur kirurgerna kan förespråka mjuka implantat på dina önskemål?!?
Gilla

December82
Man ·
Candycane skrev:
Vad har de sagt om mentor då? Calle använder väl inte ens perthese? Sa han inte att mentor passar?
Jag är ingen expert men det var iallafall den första tanken som kom upp hos mig, varför du ska ha perthese om du vill ha fasta runda bröst.
Jo, calle skulle stoppa in Mentor, men mentor och parthese är väl på ett ungefär samma vad jag har förstått efter att ha läst trådar...?
Mentor har ju köpt upp Parthese. Gud, jag blir inte klok på det här och läkare propagerar ju såklart för sina favoritimplantat och hittar bara massa nackdelar med andra...
Gilla

Candycane
Kvinna ·
Jag köpte en försäkring för 3500 som gäller i 3 år. Soft touch sägs ha de lägsta kapselkontraktur-riskerna och ännu mindre med anatomiska som jag har så jag är inte så orolig för det. Hade personligen inte valt en kirurg pga längsta kapselgarantin för att det är en ganska ovanlig komplikation. Patrik korrigerar dock allt annat gratis och byter implantat till väldigt bra pris (12-18000kr) så det var det som avgjorde för mig.
Gilla

December82
Man ·
Opticruise skrev:
Hade med dina önskemål absolut inte valt Perthese, du ska ju ha ett par lite hårdare implantat som verkligen håller formen.Tycker inte Perthese uppfyller det kravet.Allergan Soft touch hade jag definitivt valt i din sits..Förstår inte hur kirurgerna kan förespråka mjuka implantat på dina önskemål?!?
Nej men exakt!
När jag så klart och tydligt förklarat VAD jag är ute efter!
😕
Gilla

December82
Man ·
Candycane skrev:
Jag köpte en försäkring för 3500 som gäller i 3 år. Soft touch sägs ha de lägsta kapselkontraktur-riskerna och ännu mindre med anatomiska som jag har så jag är inte så orolig för det. Hade personligen inte valt en kirurg pga längsta kapselgarantin för att det är en ganska ovanlig komplikation. Patrik korrigerar dock allt annat gratis och byter implantat till väldigt bra pris (12-18000kr) så det var det som avgjorde för mig.
Det var väldigt billigt för protesbyte. Jag som tyckte att Jan hade bra pris på 29.000kr!
Allergan soft touch alltså? Jag ska kolla i guiden hur deras höjd, bredd och projektion är nu. :)
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
December82 skrev:
Candycane skrev:
Jo, calle skulle stoppa in Mentor, men mentor och parthese är väl på ett ungefär samma vad jag har förstått efter att ha läst trådar...?
Mentor har ju köpt upp Parthese. Gud, jag blir inte klok på det här och läkare propagerar ju såklart för sina favoritimplantat och hittar bara massa nackdelar med andra...
Gilla

Candycane
Kvinna ·
Att mentor och perthese är samma stämmer ju inte. Mentor må ha köpt upp Perthese så KVALITETEN är likvärdig men att det är samma implantat stämmer inte. Alltså det är två olika produkter men företaget mentor äger nu perthese och styr även deras kvalitetsnivå så att den håller en viss standard. Perthese är mjuka implantat, Mentor är ett välkänt märke världen över och har sina implantat i runda och anatomiska och coh1, 2, 3. Allergan/Natrelle är också väldigt kända världen över.
Bara Mentor och Allergan är FDA-godkända vilket är sveriges motsvarighet till läkemedelsverket.
Gilla

Candycane
Kvinna ·
Haha...
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Candycane skrev:
Haha...
Gilla

December82
Man ·
Ha ha...ja det förstår jag att det inte är samma implantat bara för att Mentor köpt upp Parthese. 😀
Men jag har läst mkt om vad andra känner och tycker är skillnaden mellan just dessa och den är nämnvärt inte så stor.
Casiopeja har haft både Mentor och parthese och upplever att det nästintill var detsamma.
Därtill har jag alltid gillat mina Parthese bröst. Dem är som sagt stora, fylliga (som ni kan se i mina bilder) och mjuka.
Jag önskar bara liiite mer volym 🤭 och rundhet vilket jag trodde att jag skulle få med större implantat. Jag känner inte att dem har försvunnit el sjunkit ner till marken. Är nöjd med höjd och liknande...vill bara ha mer...ja rundare "fakelook" som Malin88 tex. :)
Och sa ju till läkarna vad jag var ute efter och ändå tyckte ingen av dem att jag skulle ta allergan vilket gjorde att jag tog bort den idén och förlikade mig med tanken på Mentor el Parthese.
Nu har jag dock dillat till det rejält i huvudet och ringde nyss till Proforma och fick ny konsultationstid, denna gång för Örjan Gribbe i slutet av januari samt ny planerad op dag den 5 feb!
Kikat på implantatguiden och funderar tom på 750cc allergan soft touch då jag kommer få den rätta bredden OCH projektionen...tror och hoppas jag. Vi får se vad Örjan Gribbe säger!
Det tråkiga är som jag velat undvika...att opas under brösten. Livrädd för det. Sitter nog mest i huvudet.
Gilla