Nu Àr FrÄga Kirurgen-sektionen live! VÀlkommen med frÄgor!
Joliine profilbild

Joliine

Kvinna ·

23 nov, 2014

FrÄn 70A till 375cc eller 400cc?

Bröstförstoring

Hej Tjejer!😀

Jag har operationstid i mitten pĂ„ December. BestĂ€mde pĂ„ konsulationen att det blir 375cc anatomiska. Men nu snurrar tankarna ju nĂ€rmre operationsdagen kommer. Funderar istĂ€llet pĂ„ 400 dĂ„ jag lĂ€st att lite försvinner eftersom jag mĂ„ste lĂ€gga dem bakom bröstmuskeln. Jag har nu en 70A  fast jag köper alltid 75A pĂ„ H&M (dĂ„ Ă€r kupan nĂ„got stor)  för 70A Ă€r alldeles för trĂ„ng rumtom:/ Jag har ammat tvĂ„ barn och fĂ„tt förstörda bröstvĂ„rtor sĂ„ dem skall ocksĂ„ fixas till. men det hör till en annan trĂ„d=)

Min frĂ„ga Ă€r?

Är det jĂ€tte stor skilldnad pĂ„ storlekarna? Eftersom jag Ă€r rĂ€tt liten "kort" "158cm 50kg" vill jag ju inte att det skall bli överdrivet pĂ„ lilla mig men samtidigt tycker jag det Ă€r riktigt snyggt med lite större byst=) Jag har bra förutsĂ€ttningar för bĂ„da storlekarna sĂ„ det Ă€r upp till mig att bestĂ€mma. PĂ„ konsulationen (visste inte cc nĂ€r jag provade) provade jag först 200cc och det var vĂ€ldigt lite sen provade jag 400cc och det kĂ€ndes stort just dĂ„.. nĂ€sta han gav mig (375) kĂ€nde jag pĂ„ en gĂ„ng, yes! perfekt👍 men dĂ„ visste jag inte att det var 375 förens efterĂ„t. Jag har 12,5 cm i bröstbredd om det spelar nĂ„gon roll. Jag skall tillbaka och prova storlekarna en gĂ„ng till innan op men vill Ă€ndĂ„ frĂ„ga er som kanske varit i samma tankar=)

Tack för att orkade lÀsa=)

36

Sortera efter

Joliine

Kvinna ·

24 nov, 2014

nostradamuzs skrev:
Gribbe tyckte 450 satt bÀttre pÄ min kropp, sÄ woop woop

det kommer nog bli fint=) kirugen vet ju oftast alltid bÀst vad som passar eller inte=) jag tycker det Àr grymt snyggt med en större byst men jag Àr sÄ himla liten sÄ det skulle se lite dumt ut pÄ mig=)

Gilla

nostradamuzs

Kvinna ·

24 nov, 2014

Åh smart gelehallon91!!! Varför frĂ„gade jag inte det :/ va pĂ„ konsultation idag och vi kom överens om att 450 sĂ„g bra ut. Ska man gĂ„ upp till 500 mĂ„ntro?
Gilla

nostradamuzs

Kvinna ·

24 nov, 2014

Hur liten Àr du joliine?
Gilla

Geléhallon91

Kvinna ·

24 nov, 2014

Ring och frÄga kirurgen eller kliniken och se vad de sÀger!
Gilla

Joliine

Kvinna ·

25 nov, 2014

nostradamuzs skrev:
Hur liten Àr du joliine?

jag Ă€r 158 vĂ€ger 50 ...  typ plattbröstad nu sĂ„ lite kan jag allt lĂ€gga i utan att det ser gigantiskt ut=)

Gilla

nostradamuzs

Kvinna ·

26 nov, 2014

DÄ Àr vi lika korta
Gilla

nostradamuzs

Kvinna ·

26 nov, 2014

Har dock 10 kg kvar att gÄ ner till lina 50 i normalvikt
Gilla

Mini08

Kvinna ·

26 nov, 2014

Joliine skrev:

lutar Ă„t 400cc=) Tycker bröst Ă€r riktigt snyggt och nu nĂ€r jag Ă€ntligen skall fĂ„ ett par och fĂ„kĂ€nna mig kvinnlig för första gĂ„ngen i livet vill jag att detblir lite mer Ă€n "proportionerligt" till minkropp men Ă€ndĂ„ inga jĂ€tte bomber=) jag kunde bara vĂ€lja anatomiska men tror det blir fint pĂ„ mig=)👍

Hej Joliine, vi Àr lite samma storlek och sjÀlv gÄr jag i tankarna pÄ runda (inte varit pÄ konsultation Àn, ammar fortfarande) blir dÀrför lite nyfiken pÄ varför du bara kunde vÀlja anatomiska? Jag skulle tagit 400cc eftersom det lÄter som du (precis som jag) inte har sÄ mycket bröst idag och att de flesta hÀr inne sÀger att "en del försvinner" speciellt nÀr det placeras bakom. FörstÄr kÀnslan att Àntligen fÄ kÀnna sig lite kvinnlig, lÀÀÀngtar sÄ tills jag har ammat klart!

Gilla

Joliine

Kvinna ·

26 nov, 2014

Minipini skrev:

Joliine skrev:

lutar Ă„t 400cc=) Tycker bröst Ă€r riktigt snyggt och nu nĂ€r jag Ă€ntligen skall fĂ„ ett par och fĂ„kĂ€nna mig kvinnlig för första gĂ„ngen i livet vill jag att detblir lite mer Ă€n "proportionerligt" till minkropp men Ă€ndĂ„ inga jĂ€tte bomber=) jag kunde bara vĂ€lja anatomiska men tror det blir fint pĂ„ mig=)👍

Hej Joliine, vi Àr lite samma storlek och sjÀlv gÄr jag i tankarna pÄ runda (inte varit pÄ konsultation Àn, ammar fortfarande) blir dÀrför lite nyfiken pÄ varför du bara kunde vÀlja anatomiska? Jag skulle tagit 400cc eftersom det lÄter som du (precis som jag) inte har sÄ mycket bröst idag och att de flesta hÀr inne sÀger att "en del försvinner" speciellt nÀr det placeras bakom. FörstÄr kÀnslan att Àntligen fÄ kÀnna sig lite kvinnlig, lÀÀÀngtar sÄ tills jag har ammat klart!

jag kan sÀkert fÄ runda implantat om jag vill men han rekommenderade anatomiska pÄ migpga vÀldigt lite egen vÀvnad. jag Àr alltsÄ nÀstan platt och har inget under;/ ser ut som en tio Äring;/ drömmer att kunna gÄ och tex köpa en trekants bikini utan kuddar=) eller att klÀder i min storlek inte kommervara lösa/pösiga framtill=) Àven gÄ runt i bara bh eller utan framför sambon=) vill knappt visa mig för honom nu;/ fast nÀr jag ammade gjorde jag det för jÀklar sÄ dem vÀxte haha men mindre sexigt med mjölk som rann haha

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

01 dec, 2014

Jag va ocksšÄplatt innan operation.. Min "underpool" stack inte ens ut 1 cm frÄn kroppen sÄ jag hade verkligen bara tomma pÄsar kvar och jag e inte sÄ mkt lÀngre À nvad du Àr. :) Jag Àr 163 cm.. Vid operation vÀgde jag 67 kilo.. Mina bröst ser absolut inte stora ut. Nu i efterhand hade jag lÀtt kunnat lÀgga in mer för att fylla ut till 100 % Men det fÄr bli en annan gÄng. :) Jag ska föda vÄran son och amma fÀrdigt och sÄ fört sen se hur mkt mina bröst pÄverkades av det. :)

Men jag tror att du utan problem skulle kunna ha runda ocksÄ. :) Jag fick se 3d bilder pÄ anatomiska och runda pÄ hur det skulle bli pÄ mig. Och de runda blev absolut bÀst. I slutÀndan valde jag inte den kliniken eller kirurgen dÄ jag inte tyckte att han ville uppfylla mina önskemÄl utan gick helt pÄ personliga Äsikter vilket ajg tyckte att han kunde hÄlla utanför dÄ operationen skulle kostat mig 80 000.. DÄ kÀnde jag att dÄ har jag rÀtten att vÀlja sjÀlv hur stora implantat och om jag ville ha anatomiska eller runda.

DĂ€rför valde jag att Ă„ka 50 mil för att operara mig pĂ„ en annan klinik, men Ă€r SÅ nöjd!! :) Kunde inte blivit bĂ€ttre. :)

Gilla

Plytan

Kvinna ·

02 dec, 2014

Vad roligt att lĂ€sa denna trĂ„d! Jag har precis gjort min operation och jag hade exakt samma fundering! 375 eller 400. Dock har jag lagt in runda implantat. Jag Ă€r i samma storlek som dig, 155 cm 52 kg! Jag la in 400. Jag tyckte inte det var sĂ„ stor skillnad pĂ„ dom och jag ville ha stora, men inte överdrivet stora. Jag Ă€r supernöjd med min storlek i alla fall. Dom Ă€r stora och putiga (var helt platt, knappt a kupa innan). Jag hade 70 a innan och jag köpte en sport-bh nu och dĂ„ hade jag 70f. Det lĂ„ter betydligt större Ă€n vad det ser ut. Jag hade jĂ€tteĂ„ngest över vilken storlek, och sedan i sista sekund dĂ„ tĂ€nkte jag att det inte skiljer sĂ„ mycket och dĂ„ var det lika bra att ta det som var lite mer. Hoppas du kommer underfund med ditt val och att du blir nöjd med det. Men tat bara lugnt, det Ă€r som sagt inte sĂ„ stor skillnad som vi mĂ„lar upp â˜ș
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

02 dec, 2014

Jag ska ha 410 g anatomiska. Har 12,5 cm i bröstbredd. Kan bara ha anatomiska för naturligt resultat dÄ jag har vÀldigt liten egen bröstvÀvnad.
Gilla

Ninib

Kvinna ·

02 dec, 2014

Tycker verkligen du ska ta det större storleken. Opererade mig för 3 veckor sen dĂ„ jag provade först 300 cc och det kĂ€ndes bra men sen sĂ„ höjde jag till 325 cc för att jag har hört att man ska ta en stl större men dĂ„ tyckte min kirurg att jag skulle ta 350 cc för han trodde att jag skulle bli lite besviken annars. Sen samma dag som operationen sĂ„ vart jag sĂ„ förvirrande och tĂ€nkte att jag kanske skulle ta 375 cc istĂ€llet men kirurgen sa att det inte skulle fĂ„ plats sĂ„ fick bli 350cc . Är jĂ€tte nöjd med mina bröst fast det bara gĂ„tt 3 veckor men som sagt man blir sĂ„ otroligt storleksblind och önska jag hade fĂ„tt plats med 375 cc eller 400 cc istĂ€llet. SĂ„ sjĂ€lv sĂ„ tycker jag att du ska köra pĂ„ det större :)
Gilla

Joliine

Kvinna ·

08 dec, 2014

jag ska pĂ„ min andra konsulation i eftermiddag dĂ„ skall jag prova storlekarna 375 och 400 en gĂ„ng till sĂ„ jag kĂ€nner mig sĂ€ker inför nĂ€sta vecka dĂ„ jag opereras. FĂ„r bara höra negativt frĂ„n nĂ€stan alla jag berĂ€ttat för .. alla tror att det inte kommert passa min nĂ€tta kropp och bli för stort? mycket negativt kring min operation kĂ€nner jag som gör mig besviken.. kan man inte glödjas Ă„t nĂ„gon som ser ut som jag "visade till och med mina platta smĂ„ myggbett för en vĂ€n hĂ€romdagen och först dĂ„ förstog hon varför jag vill detta sĂ„ mycket.bara för jag har en lite för stor vadderad bh tror vĂ€l folk att det visst finns "nĂ„got" under tröjan men sĂ„ Ă€r det inte.

Gilla

Cilllan

Kvinna ·

08 dec, 2014

Joliine skrev:

jag ska pĂ„ min andra konsulation i eftermiddag dĂ„ skall jag prova storlekarna 375 och 400 en gĂ„ng till sĂ„ jag kĂ€nner mig sĂ€ker inför nĂ€sta vecka dĂ„ jag opereras. FĂ„r bara höra negativt frĂ„n nĂ€stan alla jag berĂ€ttat för .. alla tror att det inte kommert passa min nĂ€tta kropp och bli för stort? mycket negativt kring min operation kĂ€nner jag som gör mig besviken.. kan man inte glödjas Ă„t nĂ„gon som ser ut som jag "visade till och med mina platta smĂ„ myggbett för en vĂ€n hĂ€romdagen och först dĂ„ förstog hon varför jag vill detta sĂ„ mycket.bara för jag har en lite för stor vadderad bh tror vĂ€l folk att det visst finns "nĂ„got" under tröjan men sĂ„ Ă€r det inte.

Jag kÀnner precis likadant! Mycket negativt, för de vet ju inte, jag jag en bh dÀr det ser ut som att jag kanske har en liten b kupa istÀllet för att ja egentligen Àr nÀstan helt platt. Inte fan ska man behöva blotta sig helt À hÄllet för att folk ska ha förstÄelse, det borde rÀcka med att sÀga.. Det finns inget dÀr lixom. Usch. Blir sÄ irriterad!
Gilla

Geléhallon91

Kvinna ·

08 dec, 2014

Om jag ska vara Àrlig sÄ tror jag den mesta negativiten Àr ren avundsjuka. Vi svenskar Àr överlag vÀldigt missundsamma och de Àr klart de blir sotis nÀr de fÄr reda pÄ att du ska skaffa nya snygga tuttar. Killkompisar var vÀldigt mer stöttande och för att inte tala om min pojkvÀn, Àn vad mina tjejkompisar/syskon var. Det visar tydlgit att de bara Àr rÀdda för att jag ska bli sÄ mycket snyggare Àn de sjÀlva sen, medan killarna faktiskt sa "Wow, det kommer nog bli skitsnyggt pÄ dig!". SÄ stÄ pÄ dig tjejen, klart det svider i ögonen pÄ vissa mÀnniskor men det Àr faktiskt du som ska leva med det resten av ditt liv och lÄt dig dÀrför inte pÄverkas av andra!

Gilla

Joliine

Kvinna ·

16 dec, 2014

Nu har jag lagt upp en förebild fast med linne.. kan inte med utan men bÀttre Àn inget=) DÀr ser man mina smÄ flickbröst som i morgon förhoppningsvis (kÀnner mig halv sjuk, hoppas det gÄr över) kommer bli kvinnobröst=) Wow vilken hÀrlig kÀnsla.

Gilla
Community

Är du redo att pĂ„börja din resa?

Bli medlem