Joliine
Kvinna ·
23 nov, 2014
FrÄn 70A till 375cc eller 400cc?
BröstförstoringHej Tjejer!đ
Jag har operationstid i mitten pÄ December. BestÀmde pÄ konsulationen att det blir 375cc anatomiska. Men nu snurrar tankarna ju nÀrmre operationsdagen kommer. Funderar istÀllet pÄ 400 dÄ jag lÀst att lite försvinner eftersom jag mÄste lÀgga dem bakom bröstmuskeln. Jag har nu en 70A fast jag köper alltid 75A pÄ H&M (dÄ Àr kupan nÄgot stor) för 70A Àr alldeles för trÄng rumtom:/ Jag har ammat tvÄ barn och fÄtt förstörda bröstvÄrtor sÄ dem skall ocksÄ fixas till. men det hör till en annan trÄd=)
Min frÄga Àr?
Ăr det jĂ€tte stor skilldnad pĂ„ storlekarna? Eftersom jag Ă€r rĂ€tt liten "kort" "158cm 50kg" vill jag ju inte att det skall bli överdrivet pĂ„ lilla mig men samtidigt tycker jag det Ă€r riktigt snyggt med lite större byst=) Jag har bra förutsĂ€ttningar för bĂ„da storlekarna sĂ„ det Ă€r upp till mig att bestĂ€mma. PĂ„ konsulationen (visste inte cc nĂ€r jag provade) provade jag först 200cc och det var vĂ€ldigt lite sen provade jag 400cc och det kĂ€ndes stort just dĂ„.. nĂ€sta han gav mig (375) kĂ€nde jag pĂ„ en gĂ„ng, yes! perfektđ men dĂ„ visste jag inte att det var 375 förens efterĂ„t. Jag har 12,5 cm i bröstbredd om det spelar nĂ„gon roll. Jag skall tillbaka och prova storlekarna en gĂ„ng till innan op men vill Ă€ndĂ„ frĂ„ga er som kanske varit i samma tankar=)
Tack för att orkade lÀsa=)
Sortera efter
Joliine
Kvinna ·
24 nov, 2014
nostradamuzs
Kvinna ·
24 nov, 2014
nostradamuzs
Kvinna ·
24 nov, 2014
Geléhallon91
Kvinna ·
24 nov, 2014
Joliine
Kvinna ·
25 nov, 2014
jag Àr 158 vÀger 50 ... typ plattbröstad nu sÄ lite kan jag allt lÀgga i utan att det ser gigantiskt ut=)
nostradamuzs
Kvinna ·
26 nov, 2014
nostradamuzs
Kvinna ·
26 nov, 2014
Mini08
Kvinna ·
26 nov, 2014
lutar Ă„t 400cc=) Tycker bröst Ă€r riktigt snyggt och nu nĂ€r jag Ă€ntligen skall fĂ„ ett par och fĂ„kĂ€nna mig kvinnlig för första gĂ„ngen i livet vill jag att detblir lite mer Ă€n "proportionerligt" till minkropp men Ă€ndĂ„ inga jĂ€tte bomber=) jag kunde bara vĂ€lja anatomiska men tror det blir fint pĂ„ mig=)đ
Hej Joliine, vi Àr lite samma storlek och sjÀlv gÄr jag i tankarna pÄ runda (inte varit pÄ konsultation Àn, ammar fortfarande) blir dÀrför lite nyfiken pÄ varför du bara kunde vÀlja anatomiska? Jag skulle tagit 400cc eftersom det lÄter som du (precis som jag) inte har sÄ mycket bröst idag och att de flesta hÀr inne sÀger att "en del försvinner" speciellt nÀr det placeras bakom. FörstÄr kÀnslan att Àntligen fÄ kÀnna sig lite kvinnlig, lÀÀÀngtar sÄ tills jag har ammat klart!
Joliine
Kvinna ·
26 nov, 2014
lutar Ă„t 400cc=) Tycker bröst Ă€r riktigt snyggt och nu nĂ€r jag Ă€ntligen skall fĂ„ ett par och fĂ„kĂ€nna mig kvinnlig för första gĂ„ngen i livet vill jag att detblir lite mer Ă€n "proportionerligt" till minkropp men Ă€ndĂ„ inga jĂ€tte bomber=) jag kunde bara vĂ€lja anatomiska men tror det blir fint pĂ„ mig=)đ
Hej Joliine, vi Àr lite samma storlek och sjÀlv gÄr jag i tankarna pÄ runda (inte varit pÄ konsultation Àn, ammar fortfarande) blir dÀrför lite nyfiken pÄ varför du bara kunde vÀlja anatomiska? Jag skulle tagit 400cc eftersom det lÄter som du (precis som jag) inte har sÄ mycket bröst idag och att de flesta hÀr inne sÀger att "en del försvinner" speciellt nÀr det placeras bakom. FörstÄr kÀnslan att Àntligen fÄ kÀnna sig lite kvinnlig, lÀÀÀngtar sÄ tills jag har ammat klart!
jag kan sÀkert fÄ runda implantat om jag vill men han rekommenderade anatomiska pÄ migpga vÀldigt lite egen vÀvnad. jag Àr alltsÄ nÀstan platt och har inget under;/ ser ut som en tio Äring;/ drömmer att kunna gÄ och tex köpa en trekants bikini utan kuddar=) eller att klÀder i min storlek inte kommervara lösa/pösiga framtill=) Àven gÄ runt i bara bh eller utan framför sambon=) vill knappt visa mig för honom nu;/ fast nÀr jag ammade gjorde jag det för jÀklar sÄ dem vÀxte haha men mindre sexigt med mjölk som rann haha
Trollmamma
Kvinna ·
01 dec, 2014
Jag va ocksšÄplatt innan operation.. Min "underpool" stack inte ens ut 1 cm frÄn kroppen sÄ jag hade verkligen bara tomma pÄsar kvar och jag e inte sÄ mkt lÀngre À nvad du Àr. :) Jag Àr 163 cm.. Vid operation vÀgde jag 67 kilo.. Mina bröst ser absolut inte stora ut. Nu i efterhand hade jag lÀtt kunnat lÀgga in mer för att fylla ut till 100 % Men det fÄr bli en annan gÄng. :) Jag ska föda vÄran son och amma fÀrdigt och sÄ fört sen se hur mkt mina bröst pÄverkades av det. :)
Men jag tror att du utan problem skulle kunna ha runda ocksÄ. :) Jag fick se 3d bilder pÄ anatomiska och runda pÄ hur det skulle bli pÄ mig. Och de runda blev absolut bÀst. I slutÀndan valde jag inte den kliniken eller kirurgen dÄ jag inte tyckte att han ville uppfylla mina önskemÄl utan gick helt pÄ personliga Äsikter vilket ajg tyckte att han kunde hÄlla utanför dÄ operationen skulle kostat mig 80 000.. DÄ kÀnde jag att dÄ har jag rÀtten att vÀlja sjÀlv hur stora implantat och om jag ville ha anatomiska eller runda.
DÀrför valde jag att Äka 50 mil för att operara mig pÄ en annan klinik, men Àr Sà nöjd!! :) Kunde inte blivit bÀttre. :)
Plytan
Kvinna ·
02 dec, 2014
Annielilja
Kvinna ·
02 dec, 2014
Ninib
Kvinna ·
02 dec, 2014
Joliine
Kvinna ·
08 dec, 2014
jag ska pÄ min andra konsulation i eftermiddag dÄ skall jag prova storlekarna 375 och 400 en gÄng till sÄ jag kÀnner mig sÀker inför nÀsta vecka dÄ jag opereras. FÄr bara höra negativt frÄn nÀstan alla jag berÀttat för .. alla tror att det inte kommert passa min nÀtta kropp och bli för stort? mycket negativt kring min operation kÀnner jag som gör mig besviken.. kan man inte glödjas Ät nÄgon som ser ut som jag "visade till och med mina platta smÄ myggbett för en vÀn hÀromdagen och först dÄ förstog hon varför jag vill detta sÄ mycket.bara för jag har en lite för stor vadderad bh tror vÀl folk att det visst finns "nÄgot" under tröjan men sÄ Àr det inte.
Cilllan
Kvinna ·
08 dec, 2014
jag ska pÄ min andra konsulation i eftermiddag dÄ skall jag prova storlekarna 375 och 400 en gÄng till sÄ jag kÀnner mig sÀker inför nÀsta vecka dÄ jag opereras. FÄr bara höra negativt frÄn nÀstan alla jag berÀttat för .. alla tror att det inte kommert passa min nÀtta kropp och bli för stort? mycket negativt kring min operation kÀnner jag som gör mig besviken.. kan man inte glödjas Ät nÄgon som ser ut som jag "visade till och med mina platta smÄ myggbett för en vÀn hÀromdagen och först dÄ förstog hon varför jag vill detta sÄ mycket.bara för jag har en lite för stor vadderad bh tror vÀl folk att det visst finns "nÄgot" under tröjan men sÄ Àr det inte.
Geléhallon91
Kvinna ·
08 dec, 2014
Om jag ska vara Àrlig sÄ tror jag den mesta negativiten Àr ren avundsjuka. Vi svenskar Àr överlag vÀldigt missundsamma och de Àr klart de blir sotis nÀr de fÄr reda pÄ att du ska skaffa nya snygga tuttar. Killkompisar var vÀldigt mer stöttande och för att inte tala om min pojkvÀn, Àn vad mina tjejkompisar/syskon var. Det visar tydlgit att de bara Àr rÀdda för att jag ska bli sÄ mycket snyggare Àn de sjÀlva sen, medan killarna faktiskt sa "Wow, det kommer nog bli skitsnyggt pÄ dig!". SÄ stÄ pÄ dig tjejen, klart det svider i ögonen pÄ vissa mÀnniskor men det Àr faktiskt du som ska leva med det resten av ditt liv och lÄt dig dÀrför inte pÄverkas av andra!
Joliine
Kvinna ·
16 dec, 2014
Nu har jag lagt upp en förebild fast med linne.. kan inte med utan men bÀttre Àn inget=) DÀr ser man mina smÄ flickbröst som i morgon förhoppningsvis (kÀnner mig halv sjuk, hoppas det gÄr över) kommer bli kvinnobröst=) Wow vilken hÀrlig kÀnsla.
det kommer nog bli fint=) kirugen vet ju oftast alltid bÀst vad som passar eller inte=) jag tycker det Àr grymt snyggt med en större byst men jag Àr sÄ himla liten sÄ det skulle se lite dumt ut pÄ mig=)