Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anna1995 profilbild

Anna1995

Kvinna ·

21 maj, 2020

Från platt till 400 och uppåt

Bröstförstoring

Hej, Jag har varit på konsultation och då kommit fram till att jag ska ha 425 Mentor high profile bakom muskeln. Jag undrar om det är någon annan här som har gått från platt till runt 400. Jag är rädd att de ska kännas för stora, då jag verkligen vill ha ett naturligt resultat och inte för stora. Någon som kanske t.om har bilder att visa? När jag testade implantatet så kändes de inte för stora, men när jag kollar på före efter här på sidan så ser jag bara väldigt stora bröst. Borde jag kanske köra på mindre? Då den enda skillnaden på implantaten 375,400 och 425 egetnlgien bara var utåt/sidebooben. Såå tacksam för alla svar!

9

Sortera efter

Catrinast

Kvinna ·

22 maj, 2020

Följer?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

24 maj, 2020

Anna1995, har inget direkt svar men ser att vi har lite liknande mått och efter vad jag har läst här inne så tror jag att 300-400 är vad som rekommenderas till oss långa... Jag ska på konsultation 12 juni och kan absolut återkomma med vad jag får rekommenderat då! Ser att du är silvermedaljen, då kan du ju söka på bilder och filtrera både stel i cc och lång/vikt som din egen.
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

05 jul, 2020

Hade glömt att jag skrivit här, nu har jag varit på två konsultationer och på första blev jag rekommenderad anatomiska 420 cc (eller 495, hjälp). Det var på Nordiska kliniken. Sen gick jag till Akademikliniken och där mätte de bredden till nästan 3 cm mindre och rekommenderade anatomiska 275-330 cc. Värt att notera var att det var samma projektion på implantaten och enbart bredden som skiljer. Så jäkla svårt. Jag fick bättre intryck på Nordiska och tänker köra på det. Frågade min kirurg om vad han tänkte om 355 istället och han sa att det också blir fint men aningen nättare. Det är ju eg så lite som skiljer, men som du säger, på vissa bilder ser det sjukt stort ut och på andra inte. Tycker att victoriaklinikens bilder är bra, där kan man se när det har gått månader/år och på lite mer avstånd. Nu blev det babbligt, ville mest säga att jag känner igen mig i kvalen! När har du tid för op?
Gilla

Mallan1

Kvinna ·

05 jul, 2020

Jag har 375 moderate plus och tycker storleken är perfekt men putet aningens snålt. Dock behövde jag lägga storleken pp bredden först och främst av olika själ och kunde dörför inte gå upp i profil då jag skulle behövt offra bredd för samma storlek men jag hade nog övervägt hög profil såhär i efterhand. MEN då gillar jag fylliga bröst!!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

05 jul, 2020

Mallan1, jag har kollat in dina bilder typ hundra ggr ;) Har ju blivit rekommenderad exakt samma implantat som du. Gillar du känslan? Tycker att dina är så fina! Gillar också fylliga, men tycker att det känns läskigt då jag går från helt platt... Hade dock F när jag ammade och älskade känslan av stora bröst, men har blivit lite skrämd av omgivnings reaktioner samt att jag tänker lite på att de ska funka i vardagen med barn. Men tycker som sagt att din strl är fin, och då måste ju du ändå ha haft typ 200 i egen vävnad? Jag är ju också en bit längre. Frågade Patrik och han sa att 420 inte skulle vara stort på mig - men svårt att veta om vi har samma referensramar... Hehe. Jag tror ju eg att jag behöver m+ framför m pga ledsna bröstvårtor, men high profile var alltså 495 på mig och det såg stort ut redan på 3D! Du har inga bilder från sidan va? Gud man känner sig helt pervers, gör inget annat än kollar bröst.
Gilla

Mallan1

Kvinna ·

05 jul, 2020

Tack snälla du ? jag tycker mina hänger lite för mycket ännu :/ men vill helst inte göra lyft innan barn så får va nöjd att det fungerade utan lyft! Jag gillar känslan och jag tycker att det är en väldigt bra storlek för att få fyllighet men ändå bekväm byst som inte väger för mycket i vardagen. Dock så är mina implantat placerade bakom 3 muskler. Tror det finns 3 delar av bröstmuskeln och mina är placerade så långt bak som möjligt för att min hud ska belastas så lite som möjligt, antar jag? Så därför har min muskel nog ätit upp lite mer av storleken kan tänkas. Inte helt säker på ovanstående vill tilläggas men jag antar det. Hade ca 150 cc innan i vardera bröst :) har laddat upp bild från sidan nu så du kan se. Tyvker du ska gå på Patriks rekommendation, han brukar va duktig på att bedöma storlek tycker jag. Han rekommenderade mig Motiva 400 hög profil. Hade varit perfekt i storlek MEN kunde ej välja Motiva p.ga min hud hade inte pallat släta implantat i längden, behövde texturerade som växer fast och skapar mer inre bh så valde därför Mentor!
Gilla

Anna1995

Kvinna ·

06 jul, 2020

Hannaan skrev:

Hade glömt att jag skrivit här, nu har jag varit på två konsultationer och på första blev jag rekommenderad anatomiska 420 cc (eller 495, hjälp). Det var på Nordiska kliniken. Sen gick jag till Akademikliniken och där mätte de bredden till nästan 3 cm mindre och rekommenderade anatomiska 275-330 cc. Värt att notera var att det var samma projektion på implantaten och enbart bredden som skiljer. Så jäkla svårt. Jag fick bättre intryck på Nordiska och tänker köra på det. Frågade min kirurg om vad han tänkte om 355 istället och han sa att det också blir fint men aningen nättare. Det är ju eg så lite som skiljer, men som du säger, på vissa bilder ser det sjukt stort ut och på andra inte. Tycker att victoriaklinikens bilder är bra, där kan man se när det har gått månader/år och på lite mer avstånd. Nu blev det babbligt, ville mest säga att jag känner igen mig i kvalen!
När har du tid för op?

Spännande att det var så olika! Har du hunnit välja? Jag opereras imorgon! Waaah!!! Så galet nervös nu.
Gilla

Anna1995

Kvinna ·

06 jul, 2020

Hannaan skrev:

Hade glömt att jag skrivit här, nu har jag varit på två konsultationer och på första blev jag rekommenderad anatomiska 420 cc (eller 495, hjälp). Det var på Nordiska kliniken. Sen gick jag till Akademikliniken och där mätte de bredden till nästan 3 cm mindre och rekommenderade anatomiska 275-330 cc. Värt att notera var att det var samma projektion på implantaten och enbart bredden som skiljer. Så jäkla svårt. Jag fick bättre intryck på Nordiska och tänker köra på det. Frågade min kirurg om vad han tänkte om 355 istället och han sa att det också blir fint men aningen nättare. Det är ju eg så lite som skiljer, men som du säger, på vissa bilder ser det sjukt stort ut och på andra inte. Tycker att victoriaklinikens bilder är bra, där kan man se när det har gått månader/år och på lite mer avstånd. Nu blev det babbligt, ville mest säga att jag känner igen mig i kvalen!
När har du tid för op?

Gilla

Hannaan

Kvinna ·

06 jul, 2020

Spännande att det var så olika! Har du hunnit välja?
Jag opereras imorgon! Waaah!!! Så galet nervös nu.

Å, imorgon! Gud så spännande! Du får uppdatera om läget och gärna hur storleken känns! Jag tror att jag kommer ta 355 cc, men är verkligen inte säker. Haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem