Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Flowerbomb

Flowerbomb

Kvinna ·

Går det att dölja 400 cc hög profil?

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Ska op mig om mindre än två veckor och är sjukt nervös!! :D

Är dock lite osäker på storlek och så, vill verkligen inte ha för stora så att brösten är det första man ser.

Går det att dölja brösten om man har 400 cc hög profil?

Är det någon som har runt strl 375-450 cc hög profil som känner att det blivit för stort?

Någon som kan tipsa om bilder med kläder på så att man får se hur det ser ut?

Jag vill ju inte komma tillbaka till jobbet och så ser alla direkt vad man gjort....

Behöver er hjälp nu tjejer!! :)

23

Sortera efter

Erika

Erika

Kvinna ·

Hej där :) Jag har 440 cc, dock mellanprofil plus, men tycker inte alls det är för stort och jag har kunnat dölja det jättebra nu efter op. Ingen i skolan har märkt någonting än så länge ;D

Gilla
diivaa

diivaa

Man ·

Jag har 425 och det ser inte alls för stort ut. Har inte ens sagt till min mamma om operationen och hon har inte märkt något. Inte heller någon på jobbet.. Man kan framhäva dom om man vill men döljs rätt bra i kläder :)

Gilla
Sarasofia

Sarasofia

Kvinna ·

Jag undrar över ungefär samma sak :) Väger nu 54kg och är 160 lång, hade 75C, har dock gått ner 6kg så fyller den inte riktigt nu. Har därmed fått en del häng men Gustaf Ariansson på Nackakliniken trodde att han skulle kunna göra det snyggt ändå, utan lyft. Vill ju slippa ärren, men vill ju också få bort hänget och få fina, runda bröst! OP 4/6. Har tänkt lägga i 370-400 CC. Blir det för stort på min kropp? Implantatplacering? Implantatprofil? Jag vet att Gustaf vet vad som passar min kropp bäst, men jag vill ändå ha tips och råd från er! Vad tror ni? Hur kan jag ladda upp en före bild? /Sara
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

jag har 390cc hög profil och de går dölja väldigt lätt, går också framhäva med en pushup om mavill det :) men hur stort det blir på just dig beror på din längd och hur din kropp ser ut. jag är 168 lång och har smala axlar o höfter o jag känner jag hade kunnat ta större :P tycker de går o dölja lite för lätt

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har i veckan lagt in 400cc HP och tycker det går bra att dölja dem med en tröja el liknande..

Gick idag på stan för första ggn o hade jacka på mig o det kändes inte som jag såg speciellt annorlunda ut.

Jag har dock i flera år innan op alltid haft push up bh med fyllningar för att dölja mina små bröst, inte direkt gått från platt till stora bröst om man kollar "utanpå".. nu har jag dom brösten jag "såg ut att ha" , fast på riktigt :

älskar mina nya boobs !

Lycka till med din op o ditt val :)

Gilla
Extasy

Extasy

Kvinna ·

Hej!

Vad är Hög profil och hur ser skillnaden ut med normal profil?

Gilla
Erika

Erika

Kvinna ·

Sarasofia skrev:
Jag undrar över ungefär samma sak :) Väger nu 54kg och är 160 lång, hade 75C, har dock gått ner 6kg så fyller den inte riktigt nu. Har därmed fått en del häng men Gustaf Ariansson på Nackakliniken trodde att han skulle kunna göra det snyggt ändå, utan lyft. Vill ju slippa ärren, men vill ju också få bort hänget och få fina, runda bröst! OP 4/6. Har tänkt lägga i 370-400 CC. Blir det för stort på min kropp? Implantatplacering? Implantatprofil? Jag vet att Gustaf vet vad som passar min kropp bäst, men jag vill ändå ha tips och råd från er! Vad tror ni? Hur kan jag ladda upp en före bild? /Sara

400 cc blir verkligen inte för stort, jag är 160 och väger ca 51 kg och har 440 cc och det är inte alls för stort på mig :)

Gilla
Greta

Greta

Kvinna ·

har 375cc högprofil, med kläder på så synns det inte, ser ut som man gjorde förr men då hade man en vadderd bh.

va hem till en kompis i dag hon såg inte förrens jag sa det:) och då har vi pratat om det förut.

Gilla
Sarasofia

Sarasofia

Kvinna ·

Tack för alla svar!

Nu känner jag mig lite lugnare. Runt 380 CC kanske inte blir så stort trotts allt.

Var har ni placerat silikonet? Bakom? Framför? Vad är skillnanden?

Implantatsprofil? Om man har lite häng, bör man välja högprofil då?

Gilla
Erika

Erika

Kvinna ·

Jag har bakom bröstmuskeln och mellanprofil +

Ska du lägga bakom kan du räkna med att 50 cc försvinner :)

Gilla
R3kan

R3kan

Kvinna ·

Jag har 400/450 högprofil. Och visst går det att "gömma" dem lite i kläder men det beror också på vilken typ av kläder. 
Sätter jag på mig en stor tjocktröja eller en munkjacka döljs de ganska lätt. Men i blus och kavaj som jag var tvungen att ha tidigare i veckan på en arbetsintervju så gick det inte lika bra att dölja dem. Så det syns ju alltid att man har stora bröst om man inte lever sitt liv i munkjackor :P

Sen beror det ju lite på hur stor man är i kroppen. Jag är rätt smal så på mig ser det ganska stort ut. 

Gilla
Flowerbomb

Flowerbomb

Kvinna ·

Tack tjejer! 

Nu känns det lite bättre, kanske inte blir så stort trots allt :)

Gilla
Flowerbomb

Flowerbomb

Kvinna ·

Är det fler som vill dela med sig utav denna information? :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har 400 Hp och jag tycker att mina är för stora till min kropp. Inte så att jag ser skadad ut, men man ser helt klart att man inte kan vara så smal som jag med så stora bröst utan att ha opererat sig.

I bikini ser det fult ut, men med kläder kan man dölja det om man vill. Fast sätta på sig ett linne eller en tightare tröja och passera under "ser väl normal ut" det går inte..

Sedan är det som somliga påpekat här ovan, att det i mångt och mycket handlar om dina egna förutsättningar och hur mycket egen vävnad du har sedan innan. Två personer med 400 cc HP kanske hade 50, respektive 100 cc innan operation, vilket innebär att den med mindre cc kunde lagt i 450 för att få samma mängd som hon med det större utgångsläget.

Det som jag anser vara det "fula" är inte egentligen själva storleken, utan det faktum att det är för hög profil. de står helt enkelt ut för mycket från kroppen, och är för mycket porrbröst för min smak. Hade jag vägt tio kilo mer och varit lite större överallt, så hade det kanske inte uppfattats så, dock. Därför skall man komma ihåg att 400 cc hp inte säger så mycket förrän man vet på vilken flicka de skall sitta.

Men som svar på dkin fråga. Ja, man kan dölja det om man skall hem till mormor en kväll och dricka rekorderligt kaffe med tillhörande sju sorters kakor..

Eller om man har ett tillplattande linne och sedan en störra pösigare tröja över. Jag kan se om jag kan lägga upp nån bild om du vill. Kan jag lägga upp bild i den här tråden då eller?

Mvh Camilla

Gilla
gloa

gloa

Kvinna ·

Camillimill: jag vill jättegärna se foton! Överlag tycker jag det är jätteintressant att se "påklädda" foton. :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

gloa: Jag håller med om att påklädda bilder många gånger säger mer än de avklädda. jag var också på den typen av bildjakt inför min operation. Jag ska lämna kidsen på dagis och därefter ta tag i lite bilder. Om jag inte kan lägga in bilder direkt i tråden här så startar jag en ny under förmiddagen.

Mvh Camilla

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är också intresserad av samma sak! Jag ska på konsultation hos Örjan Gribbe på Proforma på onsdag och panikfunderar på storlek och sånt... jag vill absolut inte ha porrboobs eller stora rackare som står ut från kroppen och inte går att dölja, men jag har en hängig och urammad b-kupa nu och vill helst undvika lyft och bakomplacering, vilket innebär att jag måste lägga i tillräckligt mycket för att bröstet ska spännas ut och inte se rynkigt ut. Eller slippa tennisboll-i-tubsocke-utseende...

Svårt det här... Jag vill inte att de ska vara i vägen och jag vill kunna dölja dem. Jag jobbar som vd-assistent och behöver väl inte spä på den myten ännu mer med bomb-bröst. :P Men mina russintuttar vore najs att bli av med...

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag fick starta en egen tråd eftersom det inte gick att lägga in bilder i denna. Här är den:

https://plastikoperationsforum.se/forum/kropp/brostforstoring/bilder-pa-400-cc-hp-6-manader-pakladd-vs-avkladd-det-gar-att-dolja-ja

Vore kul om ni kommenterade, när jag nu suttit halva förmiddagen o förminskat bilder.. 👍 Phuu! :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har 375 hög profil och tycker absoluut att man kan dölja. Precis som Malin88 skrev så tycker jag också att det går kanske lite för lätt till och med. Men det går ju även att framhäva om man så vill 🙂

Gilla
tinkerbell1

tinkerbell1

Kvinna ·

johnsson skrev:

Jag har 375 hög profil och tycker absoluut att man kan dölja. Precis som Malin88 skrev så tycker jag också att det går kanske lite för lätt till och med. Men det går ju även att framhäva om man så vill 🙂

Instämmer med johnsson=)  har 380cc mp... o i en tunika hood el kofta så syns det inte mkt,vill man däremot framhäva så blir det snyggt o fylligt i urringat el tajt top...kameleontvarianten..där strax före el på 400cc strecket=)))

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem