Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Formica

Formica

Kvinna ·

Ger 300cc en eller två storleks ökning?

Bröstförstoring

Önskar så liten skillnad som möjligt därför har jag valt 300cc Demi profil från Motiva. Vad tror ni det ger för skillnad? Ytterst tacksam för svar!!

13

Sortera efter

Äpple02

Äpple02

Kvinna ·

Vill också veta detta:)

Gilla
Micks

Micks

Kvinna ·

330 cc la jag in och gick från 75A till 70E

Gilla
ssofiiaa

ssofiiaa

Kvinna ·

Har a ska ta 325 och min läkare sa en ökning på ungefär en storlek till två till mig, men är lite orolig när andra skriver att dom fått såpass stor ökning som vissa fått...

Gilla
Blåklocka

Blåklocka

Kvinna ·

Jag la in 325cc och gick från 75A till 70D/70E så ja, man går upp några storlekar ändå :) men det är ju skönt att man kan "välja" att ha dom stora eller inte. Jag har både vanliga bh:ar med byglar och bara vanliga toppar utan byglar eller vaddering. Tar jag på mig bh blir dom ju rätt mycket större och har jag en vanlig topp är dom bara där som dom är hehe

Gilla
Blåklocka

Blåklocka

Kvinna ·

Och till din fundering, jag tror nog att ditt val blir väldigt bra :)

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Det blir snarare ca 2-3 storlekar större ^^

Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Jag gick från 70 B till 70 E(65 F), det låter kanske mycket. Men silikonbröst är inte lika formbara och drar därför större storlek. Dessutom har nog många fel bh-storlek sen innan, och det är först efter man opererat brösten man inser vikten av att ha rätt bh-storlek..
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Blåklocka skrev:

Jag la in 325cc och gick från 75A till 70D/70E så ja, man går upp några storlekar ändå :) men det är ju skönt att man kan "välja" att ha dom stora eller inte. Jag har både vanliga bh:ar med byglar och bara vanliga toppar utan byglar eller vaddering. Tar jag på mig bh blir dom ju rätt mycket större och har jag en vanlig topp är dom bara där som dom är hehe

Jag måste tillägga om att det låter som du gått upp fler storlekar än vad du har gjort.

Vad jag ser hade du omkrets 75 innan operationen och nu har du 70, alltså har det visat sig att du har haft fel bh storlek innan operationen.

Det du skulle haft innan operationen om du hade haft rätt bh storlek från början, så hade du haft 70B. Så du har gått upp 2-3 kupstorlekar, inte 3-4 kupstorlekar som det låter när du skriver så, för de som är nya kan de luras där emd kupstorlekarna :)

Så här är det, som t.ex. mig som exempel. Innan operationen hade jag 70 C som tydligen var fel storlek, jag skulle ha haft 65D.

När man får ner i omkrets går man upp en storlek i kupa. T.ex. 70C > 65G

Men när man går upp i omkrets så går man ner en kupa. 70C < 75B

Gilla
Kiwi

Kiwi

Kvinna ·

För mig så låter det konstigt att alls verkar gå upp så mycket i bh-storlek! Dom flesta jag känner som opererat brösten med mellan 300-400cc har typ C kupor! Och då har personerna inte varit helt platta innan. Jag hade bröst innan och la in 335cc och en d- cupa hade varit alldeles för stort på mig. Hade nog tom kunnat klämma in dom i en b-cupa.
Gilla
Formica

Formica

Kvinna ·

Satte nästan i halsen då jag läste 3-4 storlekar i ökning! Har ju tänkt mig en blygsam förstoring och i samråd med min kirurg så valde vi 300cc bakom muskeln. Hoppas verkligen att jag inte ökar med 4 storlekar :( Har massor med fjärilar i magen då det är op dags på torsdag. Tack för alla svar!
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Kiwi skrev:
För mig så låter det konstigt att alls verkar gå upp så mycket i bh-storlek! Dom flesta jag känner som opererat brösten med mellan 300-400cc har typ C kupor! Och då har personerna inte varit helt platta innan. Jag hade bröst innan och la in 335cc och en d- cupa hade varit alldeles för stort på mig. Hade nog tom kunnat klämma in dom i en b-cupa.
Ja fast just kupstorleken säger ju ingenting, hur bred bröstkorg man har spelar ju också in när det gäller bröststorleken. Jag har ju 65 F, vilket motsvarar samma volym som 70 E - 75 D - 80 C, osv. Så att bara gå efter kupstorlekar är svårt. Någon med 75 F har ju givetvis större bröst än mig fastän jag också har F-kupa. Men även en person med 75 E har större bröst än mig, även om jag har F-kupa. Man måste ta mer än kupan i beräkning.
Gilla
rosen1995

rosen1995

Kvinna ·

Bh storlek med naturliga bröst och opererade är inte riktigt samma sak. Opererade bröst tar större plats än naturliga pga hur de formar sig. Min kirur förklarade det så "om en tjej med naturliga bröst och en tjej med opererade bröst med exakt lika stora bröst så kommer hon med opererade ändå brhöva en kupstorlek större. Jag här nu 70a och ska lägga in 355cc.. kan tänka att jag kommer få en liten D-kupa men vissuellt se ut som en c-kupa. Så du kan vara lugn! Bli inte rädd av bh-storleken.
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Formica skrev:
Satte nästan i halsen då jag läste 3-4 storlekar i ökning! Har ju tänkt mig en blygsam förstoring och i samråd med min kirurg så valde vi 300cc bakom muskeln. Hoppas verkligen att jag inte ökar med 4 storlekar :( Har massor med fjärilar i magen då det är op dags på torsdag. Tack för alla svar!
'

4 storlekar kommer du knappast öka, det är 2-3 storlekar, inte mer. är ca 125 cc per kupa 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem