Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pdk

Pdk

Kvinna ·

Hade 75A och la in 400/450 men känns jättesmå :(

Bröstförstoring

Hej. Jag opererades igår på proforma av Örjan. Jag hade 75A innan. Vi la in 400 i ena och 450 i andra. För dom var olika stora :) jag var orolig att de skulle bli för stort men nu när det är gjort så upplever jag att brösten är jätte små! Inte alls som mina förväntningar. Hade hoppats på mkt större! Och så är dom ju svullna nu så dom lär ju bara bli mindre när det lagt sig :( Någon annan som blivit missnöjd med storleken? :( Jag trodde 400 skulle bli mkt...

13

Sortera efter

Pdk

Pdk

Kvinna ·

Han sa att det skulle bli F kupa men detta ser knappt ut som D kupa. Vet ej hur ja lägger in bild o kan visa :/
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Du opererades igår. Om 6 månader kan du börja noja över resultatet, dagen efter är lite väl tidigt :) Ge dina bröst en chans iallafall...! ;)
Gilla
hallon1-9

hallon1-9

Kvinna ·

Pdk skrev:
Han sa att det skulle bli F kupa men detta ser knappt ut som D kupa. Vet ej hur ja lägger in bild o kan visa :/

Hej, jag har inte opererats ännu men så vitt jag vet så händer det mycket under de första veckorna/månaderna. Om du lagt bakom muskeln så måste denna "tänja ut sig" innan man kan se hur stort det verkligen kommer att bli. Så mitt råd är; misströsta inte ännu...

När det gäller bilder så måste du vara minst bronsmedlem för att kunna lägga upp påklädda bilder och silver för avklädda bilder.

Lycka till!

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Du får ha is i magen, det tar tid innan brösten får sin slutgiltliga storlek. I början är de hårda och huden är jättespänd, men allteftersom huden tänjer sig och muskeln töjer sig ochläker så får de ett annat utseende. Du hade väl provat före med inlägg? Jag har nu, tre månader efter operation, ungefär likadant utseende med tajt tröja på, som när jag testade inläggen hos Örjan före operationen.

Gilla
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Förstår din oro. Jag kände likadant efter min operation. Hade också A kupa och la in 385. Nu ca 1 mån senare kan jag säga att dom har sjunkit något och ser annorlunda ut. Kommer att förändras kommande månaderna som andra redan sagt. När det väl är dags, dvs om typ ett halvt år, kan du utvärdera och i värsta fall försöka få till en reop! Eller så blir du supernöjd. Det är hursomhelst lönlöst att lägga ner energin på det nu direkt efter op. Så försök rehabilitera på bästa sätt och njut av livet så länge tycker jag:)
Gilla
Doris77

Doris77

Kvinna ·

Hur lång är du? Vad har du för kroppsbyggnad?
Gilla
Pdk

Pdk

Kvinna ·

Mandelblom, upfattade du oxå dina bröst som "små" direkt efter operation? Jag känner typ att brösten lär väl knappast bli större under läkningen? Eller? Jag har ej så bra koll på detta men detta är knappast en F kupa iaf som han sa. Jag är 160 cm och 50 kilo. Hade 75A och la in 400/450
Gilla
Zinya

Zinya

Kvinna ·

Ingen orsak att stressa upp dig så här snabbt efter operationen! Säger som någon annan, vänta tills sex månader gått efter op - då kan du ana slutresultatet. Med tiden har mina bröst framför allt fått större underpol, och känns bredare än första månaderna efter op. Och försök att inte ägna energi åt vilken bh-storlek du kommer behöva. Jag har lagt in 255 cc i vardera bröst och har i dag storlek 65E/70D. Ta det lugnt, och försök i stället njuta av dina nya bröst. Om inte annat är det ju bara att du tar bilder nu och jämför med hur du såg ut innan op, då kommer du att se skillnad.
Gilla
Cattiss

Cattiss

Kvinna ·

Är lika stor som du ungefär och la in 415cc. Direkt efter operationen tyckte jag att brösten var väldigt små och såg knappt någon förändring till de gamla brösten som vart 75A. Var redan orolig att jag lagt i för lite. Nu nästan 3mån efter op. har brösten ändras ganska så mycket och är nöjd med storleken! Så det gäller att vänta och se hur det blir och inte oroa sig ännu vid detta skede!! Man blir lite "blind" för storleken i början :) har kanske som en synlig D/E....? ser nog ganska gigantiska ut då man väljer rätt bh :) samt utan kläder :D  med sportbh ser de ganska så små ut.. :))

Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Med dina mått blir det bomber! Jag la in 450 cc framför och är kraftigare men kanske lite mer vävnad innan.landade på 70g någon bh 70h. Jag går inte som småbystad längre. tror att du säkert får 65H
Gilla
Pdk

Pdk

Kvinna ·

Jag vet att jag ej ska brusa upp mig för storleken redan nu men mitt syfte med inlägget var mer att få höra hur ni andra upplevde storleken direkt efter operation VS några månader efter. Hoppas verkligen att dom blir "större" om ett tag :)
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Ja, jag upplevde dem som små de första dagarna kanske även första två veckorna. Nu tycker jag inte att de är små utan lagom.

Gilla
Lara Croft

Lara Croft

Kvinna ·

Pdk skrev:
Jag vet att jag ej ska brusa upp mig för storleken redan nu men mitt syfte med inlägget var mer att få höra hur ni andra upplevde storleken direkt efter operation VS några månader efter. Hoppas verkligen att dom blir "större" om ett tag :)
Förstår precis hur du känner.. Jag tycker också att mina är mindre än jag förväntat mig. Nu är mina sex veckor och det är lite dagsform över om jag tycker de är för små eller lagom. I bikini är de perfekta, men i vanliga kläder ser de mindre ut än innan, då jag bosade på med en rejäl Bombshell. Dessutom tror jag, iaf för min del, att det öht är mkt känslor inblandade i en sån här operation. För vem, vad och varför man gör den och hur folk runtomkring reagerar på att man opererat sig. Jag var helt övertygad om att jag ville öka storleken för en till två veckor sen. Nu vet jag inte längre, för jag tycker de är så fina och jag har börjat vänja mig. Du ser, inte ens i ett o samma meddelande, kan jag bestämma mig ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem