Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Isaves

Isaves

Kvinna ·

Han rekommenderar 350cc motiva runda, hög profil

Bröstförstoring

Nu har jag äntligen varit på min konsultation hos Bo Cederqvist och det kändes väldigt bra! Verkar som att han förstod mina önskemål bra. Innan konsultationen hade jag testat med ris hemma och då känt mig bekväm med 350cc. På konsultationen gav Bo mig 350 och 400 innan jag sagt vad jag hade testat med hemma, så det kändes verkligen som att vi var på samma spår :) 400 såg lite för onaturligt ut på mig då jag endast är 157cm lång (56 kg), så vi bestämde oss för motiva runda 350, hög profil för nu. Jag tror ju detta blir jättebra men skulle ändå vilja höra era erfarenheter som är korta, max 160 cm och vad ni lagt i?

18

Sortera efter

madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Jag är 155 och läger cirka 49 kilo, jag har 400 cc i dagsläget och tycker inte dem är stora. Ska byta till 600 klassen i Mars.
Men jag är ute efter ett resultat som inte är så naturligt.
Gilla
Bambis

Bambis

Kvinna ·

Jag är också kort, la in 400cc fär 8 år sen och det vart stoort! Dert går inte att förneka en bröstop. Krävdes två händer för att nå runt ett bröst! Jag vill att det ska se naturligt men uppfyllt ut :)) Nu har jag precis bytt till 355cc motiva hög profil. Har ju inte sett resultatet än men det känns bra... Lycka till :))
Gilla
Isaves

Isaves

Kvinna ·

Åh jag blir så kluven, jag tycker det e snyggt när det det ganska stort ut och det gör inget att det syns att jag har opererat brösten. Men jag vill samtidigt inte se ut som två bröst och en kropp.. Hur mycket vävnad har ni haft själva innan? Det påverkar väl också ganska mycket eller? Tycker jag ha läst här på forumet ngnstans att ca 50cc "försvinner" bakom muskeln så att man borde gå upp lite i strl för att få samma som med ett ristest typ, så inför konsultationen trodde jag att det skulle bli 400.. Detta dementerade dock Bo och sa att det inte stämde. Hur har ni upplevt strl med ristest vs verkligheten? :)
Gilla
Valeria

Valeria

Kvinna ·

Jag är 153 cm lång och har blivit rekommenderad 280 cc. Jag velar också mycket mellan storlekar men sjuksköterskan på kliniken frågade mig: vill du hellre vakna upp med för små bröst eller för stora? Och då kände jag bara att det hade varit en mardröm att vakna upp och få panik för att dom är för stora. Man kan ju alltid använda push-up osv men är dom för stora finns det inte så mycket att göra..

Gilla
e-w-n

e-w-n

Kvinna ·

Jag är 158 cm lång, hade 70a innan op och har lagt in 350cc då det inte fick plats med mer. Tycker mina är små i vissa vinklar och okej i andra :p skulle gärna vilja byta till 500cc. Alla som jag träffat har iaf sagt att dom tycker dom är perfekta till min kropp men skulle absolut kunna bärs upp lite större tycker jag. Kolla mina bilder om du vill se hur det ser ut men dom är långt ifråga klara, bara 17 dagar sen op :)
Gilla
Orhe

Orhe

Kvinna ·

Tyvärr lite för lång, 166cm, men skriver ändå eftersom jag har bilder på bröst i ungefär den storleken, har 375cc HP. :)
Gilla
Bambis

Bambis

Kvinna ·

När jag la in 400cc tyckte jag att mina vart "små", kände lite vad detta allt?? Man vande sig alldeles för fort... Men nåt som verkligen bevisade motsatsen var bilderna på mig. När man såg bilderna, då vart det shit, vilka stoora! Så uppenbart, matchade inte min tunna kropp. Så hur mkt du än lägger in, så kommer din känsla att vara att dom vart små... Velade lika mycket som du, vet hur svårt det är... Alla är olika, alla tycker olika och alla har olika bilder av hur det ska se ut :))
Gilla
Isaves

Isaves

Kvinna ·

Åh, du har helt rätt! Pratade med en vän som också gjort förstoring och hon sa samma sak! Det skulle ju vara mycker värre och vakna upp med för stora som man ångrar än för små som alltid går att pusha upp :) 

Har funderat nu i helgen och är nu ganska så säker på att jag tar 350 och inte större.

Gilla
Isaves

Isaves

Kvinna ·

e-w-n skrev:
Jag är 158 cm lång, hade 70a innan op och har lagt in 350cc då det inte fick plats med mer. Tycker mina är små i vissa vinklar och okej i andra :p skulle gärna vilja byta till 500cc. Alla som jag träffat har iaf sagt att dom tycker dom är perfekta till min kropp men skulle absolut kunna bärs upp lite större tycker jag. Kolla mina bilder om du vill se hur det ser ut men dom är långt ifråga klara, bara 17 dagar sen op :)

Dina bröst såg jättefina ut! :D

Gilla
FruT

FruT

Kvinna ·

Hoppar in här! Funderar själv lite i de banorna, är bara 151 cm lång. Dock så väger jag 59kg just nu men ska gå ner lite till. Har gjort ristestet och provade med 350cc först men efter att ha gått med inläggen en hel dag upplevde jag de inte alls som stora. Satte 400 och det känns bra. Vill ha stora men inte för stora. :)

Gilla
FrokenM

FrokenM

Kvinna ·

Jag har lagt in Motiva 425 cc. Utan kläder ser de stora ut. Men med kläder så ser det normalt ut. Kan dölja dem om jag vill men även göra så de ser större ut. Skulle kunna lagt in lite till. Man vänjer sig fort med storleken.
Gilla
Leeto

Leeto

Kvinna ·

Jag är 157cm och har lagt in 370cc, tycker inte alls dom ser stora ut och dom försvinner nästan i vissa kläder. Ska göra ett byte snart p.g.a rotation och ska ta lite större men har inte kunnat bestämt mig än väljer mellan allt från 450cc till 550cc. Men efter att ha läst andras kommentarer här i tråden blir man att tänka, shit har jag blivit så storleksblind haha
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Tänk dock på att det inte finns så många push up-bh-ar i större storlekar, ni som skriver att ni kan använda det om ni upplever att de blir små. Även om man bara lägger in 350 cc så drar silikonbröst större storlek i bh ovh push up finns mestadels i mindre storlekar.
Gilla
hejhopp

hejhopp

Kvinna ·

Jag blev så rädd att lägga in för lite för sö många säger att de got töjde lagt i lite till. Men jag kan säga redan att jag ångrar det för även om jag ville ha stora runda fina och sket i om dem såg fake ut så ser jag bara fet ut nu. Innan va ja platt men då uppfattades jag ändå petit liksom men nu inser jag att de hade räckt med både 450 eller 409 kanske tom 350. Jag skriver i en annan trä som just detta, att även om många ångrar att de kund etagit lote till så finns de en hel del som ångrar att de tagit för mkt, sjävklart handlar allt om hur man vill ha resultatet. Men jag önskar att jag minst tagit 100 mindre iaf. För jag hade ändå fått mkt större bröst än innan liksom.
Gilla
Evalena

Evalena

Kvinna ·

Jag är 160 och väger 53kg. Har 350cc HP bakom muskeln och är jättenöjd med resultatet. Efter någon dag hade man vant sig vid storleken. Tänker att jag skulle kunnat ta lite lite större men ändå inte! Dom ser naturligt perfekta ut nu. Jag kan handla bh-ar vart jag vill eftersom att de blev en 75D storlek. Vilket de inte blivit om jag valt större. Dom går att framhäva och dölja. Är helt klart nöjd :)
Gilla
Evalena

Evalena

Kvinna ·

Finns förresten bilder om du vill se :)
Gilla
Tutten

Tutten

Kvinna ·

Jag är 160 cm och väger 51kg. Stoppade in 320cc uhp, mentor. Väldigt nöjd! :D Hade 75b i bh stl före op. Har före och efterbilder på min sida :)
Gilla
Liiia

Liiia

Kvinna ·

Jag är 157 cm lång och la 590 cc, jätte nöjd med storleken :) kunde till och med lagt in lite mer haha! Hade liten B kupa innan så ville ju ha stora hehe
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem