Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Har 150 nu ska lägga in 485cc

Bröstförstoring

Har bokat operation hos Peter cosmo på citadell i Landskrona... Ser såklart jätte mycket framemot det men blir osäker på storleken som jag valde....vill påpeka att kag var där själv så ingen påverkan av någon och det kändes toppen när jag var där men 485 är ju väldigt mycket att lägga in....har 150 resp 175 nu(enligt dr Cosmo), Altså 70a...är 174 cm och väger 64 kilo...har tog först fram 440 o sen frågade jag själv om lite större...han tyckte att det passade bra till min kropp och det var inte förrän efter jag bestämt mig för strl han sa hur mycket d var...e bara så rädd att jag ska ångra mig ocg tyckte att d e alldeles för stort! Är det ngn här som har haft samma mått/strl som mig, vad tyckter ni? Hur "handikappade" var ni efter operationen??bor själv med barn på 2 och 4 år, skall ha min mamma boende hos mig i iaf en vecka men tror ni att det går bra att vara själv sen?tänker mest på allt man hjälper barnen med, in i ut ur bilen, köra bil, påklädning etc...hur var det för er? Kunde ni köra själva till ert åter besök en vecka efter operationen?hur illa var det för er? Är helt ny här på sidan så ser framemot att få era värdefulla tips, tacksam dör svar! Tack!

14

Sortera efter

Joliine

Joliine

Kvinna ·

hej! Jag fick aldrig veta hur mycket jag har i egen bröstvävnad på konsultationen men efter att ha tittat på bilder och läst mycket här gissar jag på max 100. (kommer fråga kirurgen när jag op nästa vecka) men köper 75A på H&M men kupan är lite för stor men kupan på h&M i 70A passar bra men den kan jag knappt stänga. Jag är 157cm och väger 50.  Jag har inte samma mått som dig men jag skall lägga in 375 och med kläder på kändes det jätte bra.. =) så du som är mycket längre än mig och valt en aning större så tror jag du kommer bli jätte nöjd=) inte alls för stort för din längd men det är min tanke =) lycka till=)

Gilla
catlady

catlady

Kvinna ·

Jag väger mindre och är kortare men hade samma mängd vävnad innan. La in 485cc uhp så du kan kolla mina bilder så får du en bild av hur det kan se ut :)
Gilla
Joliine

Joliine

Kvinna ·

catlady skrev:
Jag väger mindre och är kortare men hade samma mängd vävnad innan. La in 485cc uhp så du kan kolla mina bilder så får du en bild av hur det kan se ut :)

Snyggt=)

Gilla
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Hej Tack för ditt svar o lycka till på operationen, bara några dagar kvar om jag läste rätt...skriv gärna om hur du mår/mådde efteråt....alltid intresserad att höra då d verkar vara så extremt olika!
Gilla
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Hej tack för att du svarade. Skulle gärna vilja se bilderna men kan inte göra d ännu då jag e ny medlem.....får vänta ett tag. Hur ont hade du efter?känner du av op ngt nu?
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

Jag valde 450 på konsultationen utan att få veta cc. Han berättade att jag valt 450 men för att få det resultatet så var han tvungen att lägga in 500cc. Tror det blir fint på dig.
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Jag har barn som är 2,5 och 5 år och det var ju absolut svårt första dagarna. Men efter en vecka borde det absolut gå bra. Ta lite mer tid på dig bara. Jag fixade att byta blöja på minstingen och klä på dom... Men det tog som sagt lite längre tid allting. Köra bil var lite läskigt i början, men det gick det oxå. Stängde bildörrarna med rumpan. Hade lite svårt att vända mig om när jag skulle backa och växlade med båda händerna. Men allt går! Hoppas allt kommer gå bra för dig! Önskar dig all lycka till!!!'
Gilla
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Hej Tack, nu känns det myrket bättre....nu försvann iaf en del av oron, tack! När började du fungerar "normalt" igen men d menar jag: typ kunna bädda sängen, tvätta håret, röra dig mer obehindrat med andra ord..kan man på ngt sätt förstöra brösten om man tar i för mycket? Eller är det bara smärta....?
Gilla
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Tack...tror nog att jag ska sluta att fundera så mycket...kändes d bra då borde d göra d efter också..mest att d låter så mycket bara....o tyngden.....hoppas att din operation gick bra!har du jätte ont eller har d värsta redan lagt sig...
Gilla
Stingman

Stingman

Kvinna ·

Var smärtan uthärdlig efterboperationen för er som har svarat här eller fick ni be om mer smärtlindring?går det att få mer tabletter om d skulle behövas?
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

Den var ok men för mig var det den förbannade bhn och bandet som gjorde så ont. Jag är väldigt tålig när det gäller tabletter kände ingen skillnad med oxynorm ens. Men det är ingen smärta man inte klarar av .)
Gilla
Usales

Usales

Kvinna ·

Låter rätt stort! Men om du har väldigt små kan det ju ändå se ok ut. Men risken e att det ser fejkigt ut
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

Bara för man har "stora" betyder inte det att det ser fejk ut. Jag har 500 och mina ser inte fejk ut.
Gilla
Emzzii

Emzzii

Kvinna ·

Jag har liknande mått/vikt som dig och jag la in 425cc high profile för två veckor sedan. Använde 75A i bh innan, dock inte helt utfylld. Brösten har börjat sjunka ner lite nu och hamna på plats och jag kan säga att dom är väldigt lagom. Hade kunnat lägga in 100cc till utan att det skulle se konstigt eller för stort ut. Var väldigt orolig i början över att de skulle vara svåra att dölja och se konstiga ut till min kropp, men de gör de verkligen inte. Kan lätt dölja dem och framhäva om jag vill. Skulle jag göra om operationen framöver hade jag nog valt lite större implantat (runt 500 tror jag). Men är väldigt nöjd nu med! Tror att storleken kommer bli super på dig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem