Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mucano profilbild

Mucano

Kvinna ·

22 dec, 2015

Har äntligen genomgått operation 17 december 2015

Andra bröstoperationer

Hade först tänkt boka 2 konsultationer men efter att jag varit på läkarhuset i uppsala så kände jag att det räckte. Var på konsultation 20/11 och fick tid för operation 17/12. Hade kunnat fått tid 9 december men passade bättre med jobbet med senare datum. Skönt att det gick fort när jag väl bestämt mig. Måste ju säga att det gjorde ondare än vad jag trodde. På ett annat sätt. Gör fortfarande ont men inte så att jag behöver ta smärtlindring längre. Men sover fortfarande i soffan, svårt att ta sig upp på morgonen, då gör det ondare

11

Sortera efter

Tagitbeslutet

Kvinna ·

22 dec, 2015

Det vänder snart! :) Jag kunde ta mig ur sängen själv i lördags, gjorde min op den 14:e! Igår kände kag en stoooor skillnad i både smärta och rörlighet.
Gilla

Dino

Kvinna ·

23 dec, 2015

jag kommer ta ut mina implantat den 28e januari!

hur länge tog det innan du/ni kände att ni var redo att gå tillbaka till jobbet igen/hur länge var ni sjukskrivna?

tack för svar :)

Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

23 dec, 2015

Dino skrev:

hur länge tog det innan du/ni kände att ni var redo att gå tillbaka till jobbet igen/hur länge var ni sjukskrivna?

Vet inte alls om det är samma process att plocka ut.. Men jag blev sjukskriven i 3 veckor! Har fortfarande en del smärta kvar, och tröttheten sitter i. Men jag är igång och gör det jag kan :)
Gilla

maja2

Kvinna ·

23 dec, 2015

Dino skrev:

Jag var tillbaka efter 4 dar, hade knappt ont alls

Gilla

Mucano

Kvinna ·

23 dec, 2015

Aa skönt att höra. Gått mycket bättre idag, men sov i sängen inatt och det var inte skönt. Vakna 3 gånger och hade ont och kunde knappt vända/röra mig. Känns lite bättre att fira julafton nu. Igår såg jag verkligen inte fram mot det. Hur gamla är dina barn?
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

23 dec, 2015

2, 6 och 9 :) Senaste dagarna har jag kunnat bära upp o ner från stol o så. Och hon har varit hemma med mig 3 dagar när hennes pappa har jobbat. Hon är medveten om att jag haft ont. Stackars lilla mamma ont tuttarna ;)
Gilla

Gymtjej

Kvinna ·

23 dec, 2015

Ja hade asont efter men hade inte så mycket val än att ut och gå andra dagen haha! Har två hundar. Jag var borta en vecka i samband med lov. Men det var inte så kul att jobba sedan och spela instrument då det gjorde ont. Men det gick :) 

Gilla

Dino

Kvinna ·

28 dec, 2015

åh vad skönt, hoppas det blir samma för mig :)

Gilla

Dino

Kvinna ·

28 dec, 2015

jag tror det ska vara "enklare" att ta ut dom, göra mindre ont etc! jag hade superont när jag satte i dom, men mådde bra redan efter två veckor :)

Gilla

Gymtjej

Kvinna ·

02 jan, 2016

Jag tror allt beror på vad man ställer in sig på. Jag hade då superont men hade som inget annat val än att klara mig så då gick det. Fast klart det hade varit skönt fått lite hjälp men ingen jag kände bodde här nere. Nu har jag hunnit få vänner o så då kanske det skulle underlätta 

Gilla

Mucano

Kvinna ·

24 jan, 2016

Tagitbeslutet skrev:
2, 6 och 9 :) Senaste dagarna har jag kunnat bära upp o ner från stol o så. Och hon har varit hemma med mig 3 dagar när hennes pappa har jobbat. Hon är medveten om att jag haft ont. Stackars lilla mamma ont tuttarna ;)
Mins barn är 2, 5 och 14 år. Var lite orolig hur det skulle gå med den minsta. Men det har gått bra, han förstod att jag hade ont och inte kunde bära. Han trodde jag hade ont i armhålan då jag första dagarna inte kunde sträcka ut armarna ordentligt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem