Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Malin88 profilbild

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

Här kommer bilder på Allergan 495cc

Bröstförstoring

Nu är jag påväh hem från citadell. ( tredje gången jag skriver denna tråden då allt har försvunnit två gånger tidigare)❤️

Men jag måsr väldigt bra, fast börjar bli lite öm i brösten nu när smärtstillanden börjar avta. Men inte i närheten av första operartionen. Också rätt skönt att ha ärren i bröstvecken då det är mkt lättare att klä sig och de svider inget vid ärren. Undrar hur ärren ser ut, får se dom på tisdag då jag har återbesök.

Jörg sa att jag hade kunnat få in allergan genom armhålan om jag bara skulle byta implantat, men sist jag träffade han sa han det inte går för de är så fasta. Undrar varför han ändrat sig. Men det kanske blir längre ärr?

Under operationen töjde Jörg nån muskeltråd vid klyftan, den va rätt tajt och nog därför jag haft ont o besvär där, sen sydde han en tråd på utsidan av höger bröst så det inte glider ut så mkt. Känns skönt :)

Fan fick precis redan på radion att det är en halv mil lång kö pga vägarbete på den vägen vi kör på. Dammit, kommer aldrig hem, körde lite vilse i örkelljunga och yrade också. Aja, bara vi kommer hem :)

Tycker inte de ser så speciellt mkt större ut av det jag ser på bilderna, men de känns endel intryckta trots det bara är 100cc mer, sen är det svullna så formen har inte riktigt kommit fram än. Får se om jag vågar ta av bhn ikväll, så kanske kommer fler bilder sen :)

Sen fick jag hem mina gamla Perthese implantat, de kändes mkt mjukare i handen än vad jag minns från konsultationen. De är rätt säckiga och blir lätt stora gropar och veck. Men de blir annorlunda i kroppen då muskeln trycker ner volymen i underpoolen och då fyller ut implantatet mer, nog därför de känns lite segare i kroppen. Men mina allergan känns inte så fasta som jag fruktade, de går klämma på, men de är betydligt mer fastare än innan op. Men de lär mjukna endel.

Sepiabilderna är från innan operationen

50

Sortera efter

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

nu finns det topless bilder på brösten :) Det ser ut som lite db på ena bröstet men tror det är tejpen som gör det ser ut så, ser inget i spegeln nämligen.

Undrar också varför man har massa blodprickar vid klyftan

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2011

Dom e skitsnygga! Skönt att du inte har så ont denna gången, ska hålla tummarna för dig.

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2011

Fina :) jättesnygga faktiskt, jag väntar med spänning på min op (första) den 11/10. 

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2011

Va skönt att det gick bra, och att du inte har så ont..Hoppas det förblir så..

Jättefina bröst..man ser att de är större=) skitsnyggt=) ska bli spännande att följa dem.

Vill me ha..🙂

Gilla

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

tack så mkt :)

hehe jag skulle inte hurra för tidigt över den lilla smärtan. den kom när jag kom hem :/ fast är inte så farligt. men värker o bränner i brösten såfort jag andas in. ska ta tramadol såfort det gått nån timme. men just nu känns det som efter den första operationen, fast lite ondare då jag va helt bedövad av tramadolet. men har inte börjat ta det än-

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2011

ja du skall nog ta tabletterna så ofta som du får lov..de säger iallafall att smärtan sitter i under kortare tid efter andra operationen.=)får hoppas på det..

Formen är så jäkla snygg...🙂.hoppas du kan sova i natt(sittande) kanske..kram

Gilla

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

gunilla78:okey, ah får hoppas det går över fort då :) tog tabletter runt 9 o man får ta de va fjärde timme. så får vänta lite.

tack! Ah år nog sova alvsittandes, annars lär ja inte komma upp imån :)

Gilla

matilda89

Kvinna ·

22 sep, 2011

Ser bra ut än så länge! Håller tummarna för dig :*

Gilla

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

matilda89: tack! ja håll alla tummar o tår :P

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2011

Ser jättebra ut än så länge! Jätteskönt att allt gick bra! :) Hoppas du blir glad och nöjd denna gång och slipper rippling. :)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

22 sep, 2011

tack så mkt zucchini :) ja vi får hoppas man kan gå vidare med brösten o bara njuta av dom :) känns rätt bra änsålänge iaf. va orolig att vakna upp med två jättekantiga bollar med stort mellanrum. man föreställer sig ju oftast de värsta :)

Gilla

Anonym användare

23 sep, 2011

Ser ju jättebra ut!👍 Skönt att det kändes som allt gick bra också! Tänkte på dig igår.

Snäckan skrev:

Ser riktigt bra ut!! :) Om exakt 3 veckor är det mina bröst Jörg har att göra med!

En fråga bara... vad är det som bestämmer om man får en uppklippt eller hel bh efteråt??

Jag frågade vid min op och då sa Cosmo, som väljer uppklippt, att det dels är för att det inte ska sitta åt någonstans i kupan och dels för att det är lättare att få bygeln rätt då man ser linjen från båda håll. Men visst är det snyggare med kupor...🙂

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

2-barnsmamma: jaha okey. Det är nog därför. För jörg sa bygeln inte ändrar sig. Men tror han menar att fickorna är ju läkta sen innan. Han sänkte det inget så mina veck är nog redan läkta så behöer inte forma med bygeln :)
Gilla

cima

Kvinna ·

23 sep, 2011

Brösten ser grymma ut! Stort grattis och hoppas du slipper komplikationer denna gången!

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

cima: tack så mkt! :) jag hoppas med det, men tror det iaf blir bättre denna gången :)

Gilla

smiley85girl

Kvinna ·

23 sep, 2011

kommer bli jätte fint :) Hoppas du slipper MDF nu å dina besvär du haft.

Skönt att smärtan var så mycket bätter från första gången, hoppas de håller i sig å inte blir värre.

Vad fick du betala för din korr?

Lycka till med läkningen

Gilla

Malin88

Kvinna ·

23 sep, 2011

smiley85girl skrev:

kommer bli jätte fint :) Hoppas du slipper MDF nu å dina besvär du haft.

Skönt att smärtan var så mycket bätter från första gången, hoppas de håller i sig å inte blir värre.

Vad fick du betala för din korr?

Lycka till med läkningen

tack så mkt :) ja vi få hoppas på det :) fast jag förväntar mig inte att min mfd kommer försvinna, tror den kommer va kvar mer eller mindre så länge jag har bakom. fast jag stör mig inte så mkt på den, men smärtan borde bli mindre då jörg fixade det.

korren och implantaten va helt gratis. så jag hade nog tur. hade inte korrat om jag fick betala nåt, hade inte haft pengar till det. men bytte inte för storleken utan för ripplingen och att de blev gropiga ibland, sen fick jag ta lite större bara jag valde coh 2. :)

Gilla

LadySS

Kvinna ·

26 sep, 2011

Hur ser det ut med ripplingen? Bättre? Borta? Jättefina verkligen :-)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 sep, 2011

ladySs: tack :) jag la upp nya bilder idag. ripplinen har redan kommit tillbaka, fast bara när jag börjer mig framåt. så jag tror inte ripplingen kommer bli bättre. men de är så nya så allt kan väl hända :)

Gilla

sia78

Kvinna ·

28 sep, 2011

Är texturerade bättre än släta..vad det gäller rippling

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem