Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nala profilbild

Nala

Kvinna ·

06 mar, 2015

Har nån 200cc egen vävnad och ska lägga 375cc , hur blir det typ?

Bröstförstoring

Heeeej alla! Har vart inne o läst lite och behöver er hjälp/ råd. Ska OP:a mig 9mars på proforma i sthlm. Har bara ett problem, VET inte om jag ska ta 375cc min egna vävnad är 200cc är såååå rädd att få jättestora bröst som inte passar in på min kropp. Jag är 165 cm och väger 52kg. Kommer det se bimbo ut o klumpigt? Är det någon som har ungefär som mig ? Voooreee så tacksam för minsta lilla hjälp. Obs, jag har rökt cigg och försöker sluta men det är svårt bara sådär.. Är det farligt el är det mina ärr som blir fula?

14

Sortera efter

Längtansfull

Kvinna ·

06 mar, 2015

Jag skulle gissa att du får ganska stora bröst, men absolut inga bomber! Men det är bara vad jag gissar... :-) Ang rökningen så kan det försvåra läkningen vilket kan medföra fulare ärr. Lycka till!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

06 mar, 2015

Beror inte bara på längd o vikt.

JAg har 200cc i egen vävnad och ska lägga in 375cc mentor coh1 HP :)

Har en timglas formad kropp, så på mig såg det väldigt naturligt ut när jag provade med implantat :)

Gilla

Annunatariel

Kvinna ·

07 mar, 2015

Jag hade 200 egen vävnad och lade in 280. Du är smalare än mig och ska lägga in 100 mer så jag tror att de blir ganska stora men inte alls uppseendeväckande. Jag ångrar att jag inte lade in lite mer!
Gilla

Superc

Kvinna ·

07 mar, 2015

Jag opa mig på Proforma för snart 1,5 månad sen och är 162, väger 56 och hade ca, 300 i egen vävnad och la in 375cc, bakom bröstmuskeln. Var också livrädd för "jättebomber" men de passar verkligen min kropp! Velade mellan 350 och 375 in i det sista, men kände "äh, jag kommer säkert att bli missnöjd med en mindre storlek på längre sikt" och idag är jag SÅ GLAD att jag jag vågade ta 375 :)

Allt beror ju som sagt på hur man själv ser ut i kroppen och jag är ganska bredaxlad, så på mig syns det inte att jag opat mig om jag inte är naken eller har bikini på mig. I tighta linnen ser det ut som att jag bär en vadderad bh, alltså ingenting som folk tappar hakan över. Det är svårt att säga något när man inte kan se någon bild, men på längd och vikt (om jag jämför med mig själv) så låter det inte alls överdrivet!

Btw! Rökningen ska du försöka sluta med 2 veckor innan eftersom det försämrar läkningsprocessen.
Gilla

Mini32

Kvinna ·

07 mar, 2015

Jag har i princip bestämt mig för att lägga in 375 cc MP+ (350 cc i vänster pga storleksskillnad) och jag har ca 250 cc i egen vävnad. Är dock kortare än dig.. Jag är mer rädd för att det ska bli för litet och platt..
Gilla

Hanna_maria

Kvinna ·

07 mar, 2015

följer :)

Gilla

Fitness

Kvinna ·

07 mar, 2015

Jag har också 200 i egen vävnadag och velade jättelänge. På konsultationen provade jag ut 300 mp.. men ju mer jag tänkte på det efteråt så kände jag att jag skulle ångra mig och tycka att de blev för små. Så jag bestämde mig så sent som för nån dag sedan att istället ta 375 hp. Jag ville egentligen bara gå upp till 350 men det fanns inget som passade min bröstbredd.. Så nu går jag och är orolig för att det ska bli för stort istället.. Men har hört så många som ångrar att de inte la in mer.

Men du är ju smal, så jag tror inte alls det ska bli för litet.

Gilla

Nala

Kvinna ·

08 mar, 2015

Guud va gulliga ni är som skriver! Känns bättre och känns skönt o höra även att andra också vart/ är i samma sits. Jag rmaila min läkare ( said på proforma) och han ringde upp mig . Han förklarade att 375cc kommer se bra ut och att en del av implantatet "försvinner" bakom muskeln så antar att 375cc blir typ 350cc. Ska opereras imon men är SÅÅÅ jäkla nervös för narkosen. Har läst så mkt på nätet om folk som aldrig vaknar upp el blir hjärndöda osv:( läskigt med narkos när man inte "kan kontrollera" vad som typ händer och att man inte är medveten. Har även läst om en kille som sövdes ner vid narkos och skulle opereras och han kände alll smärta och var medveten om allt och hörde allt läkarna sa men att han kynde inte röra sig ,öppna ögonen och inte ens tala. Han kände sig helt förlamad. Har skrämt upp mig själv jättemkt haha.. Är det nån som vet om det är vanligt med kapselbindning el dubbel bröst osv? Tack för all hjälp tjejer :)
Gilla

Längtansfull

Kvinna ·

08 mar, 2015

Nu är inte jag någon läkare :-) men vad jag vet, så händer det inte ens, att folk dör i/av narkos, i Sverige! Och att känna smärtan behöver du absolut inte oroa dig för, eftersom man alltid får bedövning även om man sövs! Så om du mot all förmodan skulle vara vaken när de skär, så skulle du ändå inte känns nåt! :-) och om du skulle vakna, skulle du antagligen bli så rädd, så din puls skulle stiga, vilket läkaren märker direkt! Så det kan typ inte hända :-) hehe.. Lycka till! ❤️
Gilla

Yrväder

Kvinna ·

08 mar, 2015

Jag hade 185 cc egen vävnad, la i 300 och du kan se bild på min sida (påklätt) drar iaf E kupa (D i sport-bh) och jag skulle inte vilja ha större. :)
Gilla

Yrväder

Kvinna ·

08 mar, 2015

Jag opererades av Said :) hade inte jätte ont men klart man känner (som träningsvärk/sträckning och ett tryck) kräktes av narkosen men är själv inte nå nervös för att bli sövd. Det går jätte fort. :) Said tyckte 300 skulle passa på mig (vilket jag håller med om) men han sa inte att jag inte kunde ha större (det sa han till tjejen i samma rum som mig som också tog 300) så det beror på hur smal midja/bröst man har.
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

08 mar, 2015

Så länge du du är ärlig mot din läkare och narkos läkare så kommer de gå så fint så ^^

Gilla

Nala

Kvinna ·

22 mar, 2015

Heeeej tjejer!! Tack verkligen till var o en !! Som tog sin tid och dkrev till mig ! Ni va vEEERKLIGEN. Till stor hjälp !!! Läste om hela tråden innan j narkosläkaren skulle komma och blev lugn :))) förlåt om jag svarar nu :/ taaaac k ni e bäääst !!!!!
Gilla

Nala

Kvinna ·

22 mar, 2015

.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem