Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Har stor B-kupa idag, 375 cc - vilken storlek blir det?

Bröstförstoring
Hej!
Jag ska göra en bröstförstoring hos Örjan Gribbe i början av maj och jag undrar lite hur det kommer bli. Jag har en stor B-kupa idag med rätt mycket egen bröstvävnad och bestämde 375cc på konsultationen idag men jag undrar om det inte blir för lite?.. Någon som vet vilken kupa det blir? Örjan sa E-kupa men jag undrar om det inte blir mindre. Någon som vet?
Tacksam för hjälp!
13

Sortera efter

Jagominatuttar

Jagominatuttar

Kvinna ·

Tror E kupa kan stämma bra.. :)
Gilla
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Okej! Du väljer mellan 350-400 ser jag, vad gör att du hellre vill ha 400cc? Vilket strlk kommer du få då? Tack för svar förresten!
Gilla
Jagsh

Jagsh

Kvinna ·

Med 375 -400 skulle jag gissa på att du hamnar på minst F
Gilla
Jagominatuttar

Jagominatuttar

Kvinna ·

350 ska ge mig en D-kupa enl. Kirurgen, men efter att ha masat en del med ristestet så känns 400cc bättre. Är. Nog bättre att känna sig fram med ristestet istället för att fokusera på kupstorlek :)
Gilla
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Jagsh skrev:
Med 375 -400 skulle jag gissa på att du hamnar på minst F

Tror du? Vad hade du innan op? :)
Gilla
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Då provar jag ristestet nu, tack! Återkommer när jag vet mer hahaha!
Gilla
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Juste! Det är bakom muskeln jag ska ha implantaten.. Det gör väl så att brösten känns som mindre?
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

Tror att du kommer få ungefär en visuell d-kupa med 375cc. Man går upp en visuell kupa ungefär med 200cc tycker jag. 
Gilla
Jagsh

Jagsh

Kvinna ·

Jag fyllde inte upp en B kupa. Men är du säker på att du är 75 runt? Det är avgörande för kupan. Min 70 F är ju samma kup storlek som en 75E. Så egentligen ska du inte stirra dig blind på BH storleken.
Gilla
Ravaelsi

Ravaelsi

Kvinna ·

Hej! Hur menar du med visuell D-kupa? Och varför går man upp visuellt med 200 cc? Alltså ser det ut som den d-kupa men är en E? förklara gärna för jag känner mig så lost i allt detta!!

Det kändes spontant bra när jag provade 375cc - som ett par stora naturliga bröst. Sen började jag ju tänka om utifall jag skulle vilja ha större. Desto mer jag tänker och kollar på bilder desto mer säker på att jag vill ha större blir jag.. Samtidigt känns det som att jag kanske blir lite storleksblind? Jag vill inte ha ENORMA bröst liksom jag vill bara ha stora snygga men inte onaturliga.
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

En kupa som bokstav säger egentligen ingenting om hur stora brösten är. Det är i kombination med ett underbandmått som man kan få en uppfattning om bröstens storlek. (sen spelar även formen in, två bröst som ser olika stora kan ha samma bhstorlek också)

Alltså. En 75D är lika stor i volym i kupan som en 70E , som en 65F som en 60 G osv. För varje gång man går ner ett underbandsmått går man upp i kupan, på samma sätt om man går upp i underband går man ner i kupa. En 80D är ju en mycket större kupa än 65D (3 kupstorlekar) så att säga att man har en G, H eller D osv kupa säger ingenting. Jag använder en bh i 65G men mina bröst ser ut som en visuell liten d-kupa. Visuella storlekar är hur stora brösten ser ut i proportion till din kropp.
Gilla
Blondie79

Blondie79

Kvinna ·

Jag hade 75B innan (stämde nog inte helt) Lade in 375cc framför och har 70F idag. Kolla gärna mina bilder.
Gilla
Ettan

Ettan

Kvinna ·

Intressant tråd:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem