Cupcake2
Kvinna ·
Har valt 355 cc men är det för litet?
Har idag 75b och en väldigt liten sådann (förutom en vecka i månaden, haha). Var nu i veckan på konsulation hos Örjan på Proforma Clinic och vi kom väll fram till att lägga in 355 cc bakom muskeln. Men efter att ha kollat runt här så är jag tveksam. Kanske ska ta större? Implantaten kommer i och för sig vara rätt breda men ändå. Lite hjälp på traven vore toppen!! Är runt 165 cm lång och väger 56 kg.
Sortera efter

sourcherry
Kvinna ·

Emeli
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

Mullemulle
Kvinna ·
Ha ha, jag var på konsultation hos Örjan igår, han tyckte 355 cc bakom muskeln, är oxå 165, väger 57, är på väg ner till 54-55 kg. Vi verkar ha samma storlek på kropp på implantatsförslag men jag är tvärtom livrädd för att det ska bli för stort......Tyckte det såg så stort ut när jag provade implantat, men så är jag ju ovan med att ha bröst oxå (liten a-kupa).
Örjan tyckte det skulle bli proportionerligt till min kropp och han borde ju veta. Jag å andra sidan tänker hellre lite för litet än lite för stort, minsta lilla storleksökning kommer ju bli bättre än vad det är idag oavsett...

Anonym användare

pojkmorsan
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

gullviva
Kvinna ·
Vilken profil ska du ha? Det gör ju en hel del skillnad också. Jag har 375 hög profil, de är 12 cm breda, och jag tycker att de är STORA. Jag är så glad att jag inte tog 400 cc. Jag är 171cm, 56 kg. Hade A kupa innan.

NateO
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·
Storleken har jag nu kommit fram till att det kommer att vara lagom. Profilen vi valde var medel.. Tror bara att jag var extra nojig för att nu kommer det bli av liksom. Skillnad på hög profil och medelprofil, är det någon större skillnad?

Mullemulle
Kvinna ·
Jag gick in här på POF och printade ut en tabell med alla storlekar och projektioner för Mentor implantat (droppformade/anatomiska). Det jag (du oxå då kanske) blev rekommenderad var alltså CPG 321: Medium Height, Moderate Projection, 355 cc, bredd 13 cm,projektion 4,6 cm.
Väljer man iställer CPG 322: Medium Height, Moderate Plus Projection så blir det med samma bredd, 13 cm, 420 cc och projection 5,5 cm. Det är alltså nästa snäpp, brösten kommer ut 9 mm mer, bredden är ju samma, men det ser ut som en jätteökning om man bara ser på cc.
CPG 323, Medium Height, High Projection, bredd 13cm blir 495 cc, projection är då 6,5 cm.
Man ska nog inte stirra sig blind på cc utan titta på måtten, vilken bredd som passar och sedan välja projection.

Anonym användare

boobieJ
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·
Vad kul att höra att du är nöjd! Vart op:ades du och vad valde du för inlägg? Runda eller anatomiska? Kram!

Cupcake2
Kvinna ·
Nej några bomber är jag då inte ute efter :P Valde du runda eller anatomiska? (passar på att fråga så många som möjligt om det för jag funderar på att ta runda ist för anatomiska själv)

josie
Kvinna ·
Jag tror att 355 cc kommer att ge dig ett propertioneligt resultat! Men det är svårt att säga så klart
Vad är du ute? :)