Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Glittertjejen

Glittertjejen

Kvinna ·

Hjälp. 171 cm lång, 400cc eller 450cc

Bröstförstoring

Jag ska operera mig nästa Måndag och börjar bli osäker på storleken jag valt. Testade först 450cc och tyckte det såg bra ut, testade 500 cc men det var för mkt. Testade sen 450cc och tyckte det såg bra ut till min kropp. 171 cm och väger nu 64 kg. Ska dock ner till 58 igen. När jag berättar för vänner om storleken jag valt får jag reaktioner som "åh jääävlar!!!" Så blir lite orolig att det kanske är för mycket? Tyckte ändå det såg bra ut till min kropp.. mina bröst jag har nu är bara tomma påsar efter en graviditet, så borde väll inte bli så stort ändå. Medium profil.

18

Sortera efter

linaK

linaK

Kvinna ·

Jag väger 47kg nu och är 169cm, har 450. Men har nyss gjort dom :) skulle vilja ha större, detta ser typ proportionerligt ut till min kropp nu, ok visst, lite större än proportionerligt kanske men.....tror inte det blir för stort på dig varken med 450 eller 500! Absolut inte :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Godmorgon! Jag är 164 lång och väger 50 kg. Men har ändå inte en tanig kropp, lätt kurvig med rumpa och hhöfter. Jag vart rekommenderad 450 till 495. Jag önskade en visuell 75D. Har små små ofylliga tuttar nu efter att ammat två barn. Folk tycker jag låter galen med så stora. Men jag tänker lite såhär jag vill alsrig mer köpa en bombshell eller pusch up bh. Det ska bara se bra ut till min kropp. Så tro inte du kommer ångra dig med den strl. Det låter värre och större än vad det är..
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Hej, gå på din magkänsla! Jag hade också en sådan period innan Op, mycket läsande på forumet om olikas åsikter om vad som var stort/lite osv. men min kirurg sa att det med volym yttrar sig helt olika på olika kroppar! Vissa får Woooow effekt med 350 andra får det inte trots att de lägger i långt över ett halvt kilo! Stog fast vid mitt beslut o la i 550 och jag är 168cm, kan idag säga att det hade i mina ögon sett konstigt ut med mindre, de ser inte ens stora ut i relation till min kropp trots att 550cc låter mycket! Lycka till, kändes 450cc bra när du var på konsultation kommer det att bli super sen med! Lycka till!! ❤️
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

hej om jag vore dig så skulle jag ta de stösta cc du kan ta tänk att du betalar ju ändå en hel del pengar jag e bara 156 lång å har 500cc extra höga å e sjukt nöjd kolla om du vill :) stort lycka till guman kram kram

Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Strunta i vad dina vänner tycker, det är du som ska leva med brösten och inte dom. Jag har en väninna som har nästan identiska mått som du och har 400, hade A-kupa innan. På henne ser 400 i kläder ut som om hon inte var opererad. I bikini/naken ser de större ut och och där är det nog 50/50 om hon är opererad eller bara har bra gener.

Gilla
Steelin

Steelin

Kvinna ·

Folk måste sluta haka upp sig över siffrorna. 450cc ser olika ut beroende på vilken typ av kropp man har. Ett exempel:Kissie har 500cc om jag inte minns fel och Våga-2014 har 550cc. Jag sökte igår på Google efter bilder på läkningsbh och klickade mig in på en blogg på en ung tjej som förstorat sina bröst. Tänkte direkt när jag såg dom att de va 450cc men de visade sig vara 900 eller 850cc. De hade jag aldrig kunnat gissa. Jag är 169 och väger just nu ca 62kg, har gravidkilon kvar att gå ner och jag ska ta 500cc :-)
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Steelin skrev:
Folk måste sluta haka upp sig över siffrorna. 450cc ser olika ut beroende på vilken typ av kropp man har. Ett exempel:Kissie har 500cc om jag inte minns fel och Våga-2014 har 550cc. Jag sökte igår på Google efter bilder på läkningsbh och klickade mig in på en blogg på en ung tjej som förstorat sina bröst. Tänkte direkt när jag såg dom att de va 450cc men de visade sig vara 900 eller 850cc. De hade jag aldrig kunnat gissa. Jag är 169 och väger just nu ca 62kg, har gravidkilon kvar att gå ner och jag ska ta 500cc :-)
Precis!! Det är bara en siffra o yttrar sig helt olika på olika kroppsformer! Bra skrivet!!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Bra svar tjejer. Det är ju helt sant. Det ser ju så olika ut. Och även fsst man har samma kropps längd och vikt kan man ju ha heelt olika kropps typer. :)
Gilla
Steelin

Steelin

Kvinna ·

Tog dig som exempel Våga-2014 just för att dina är 100% rätt på dig. Och precis som jjwl också skriver så skiljer de massor från person till person trots att man har samma mått. De bästa är att prova implantaten på konsultationen i lugn och ro och kolla inte ens va de står för siffror. Folk som har noll koll kommer tycka allt över 350cc låter stort. När jag berättade för mina vänner och familj att jag skulle ha 500cc så fick jag höra bara negativa saker. Skickade då en bild på mig och ristestet med 500cc och skrev. "Men de här då?!" Alla tyckte de såg jättebra ut och då kläckte jag ur. "Jag sa ju att 500cc skulle passa mig bäst!" hahaha in your face!
Gilla
Carro9393

Carro9393

Kvinna ·

Tror det skulle passa bra med 450 cc på dig :). Jag är också 171 cm och jag har 350 cc.. Och nu vill jag ha större. Vill byta till MINST 450 cc..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Haha vilket bra knep steelin! Ska testa den ;))
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Steelin skrev:
Tog dig som exempel Våga-2014 just för att dina är 100% rätt på dig. Och precis som jjwl också skriver så skiljer de massor från person till person trots att man har samma mått. De bästa är att prova implantaten på konsultationen i lugn och ro och kolla inte ens va de står för siffror. Folk som har noll koll kommer tycka allt över 350cc låter stort. När jag berättade för mina vänner och familj att jag skulle ha 500cc så fick jag höra bara negativa saker. Skickade då en bild på mig och ristestet med 500cc och skrev. "Men de här då?!" Alla tyckte de såg jättebra ut och då kläckte jag ur. "Jag sa ju att 500cc skulle passa mig bäst!" hahaha in your face!
Tack snälla! ❤️
Gilla
Glittertjejen

Glittertjejen

Kvinna ·

Gud vad ni är snälla allihopa!! Det känns mycket bättre nu och det känns inte så läskigt stoet längre. Som ni säger, det är bara en siffra! :)
Gilla
CitadellBoobs

CitadellBoobs

Kvinna ·

Jag är 173 cm, väger 60 kg och har lagt in 440 cc hög profil. Kände mig panikslagen innan OP då jag fick för mig att det skulle bli helt för stort, men valde det till slut ändå och jag är GLAD att jag gjorde det och inte valde mindre. Det blev alldeles lagom. Jag kan framhäva dem så att de ser riktigt stora ut, men jag kan även dölja dem riktigt bra. Lita på din magkänsla först och främst och naturligtvis din kirurg. Lyssna inte på någon annan, det blir bäst då.

Lycka till! Kram

Gilla
Glittertjejen

Glittertjejen

Kvinna ·

CitadellBoobs skrev:

Jag är 173 cm, väger 60 kg och har lagt in 440 cc hög profil. Kände mig panikslagen innan OP då jag fick för mig att det skulle bli helt för stort, men valde det till slut ändå och jag är GLAD att jag gjorde det och inte valde mindre. Det blev alldeles lagom. Jag kan framhäva dem så att de ser riktigt stora ut, men jag kan även dölja dem riktigt bra. Lita på din magkänsla först och främst och naturligtvis din kirurg. Lyssna inte på någon annan, det blir bäst då.

Lycka till! Kram

Det jag har börjat fundera på nu är istället om det är för lite.. jag har själv helt tomma bröst (har ammat) så 450 kanske kommer se mindre ut på mig ön någon som har bröst sedan innan.. jag får helt enkelt testa 450 och 500 igen, vill ändå ha så man kan undra lite om de är äkta eller ej ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Bry dig inte om siffror, kupa och cc, känn efter med storleken istället. Det beror helt på vilken kroppstyp du har hur stora brösten kommer se ut.

Jag är bara 163 och har 600cc hp vilket låter stort, ändå är inte brösten gigantiska för jag är ganska muskulös. "Rejäl" som mormor brukar säga 💋 Det är både lätt att dölja och framhäva brösten.

Gilla
Lady In Red

Lady In Red

Kvinna ·

Har en gammal kompis som gjorde sin op  för ett par år sedan och hon hade en B-C-kupa innan och ville ha större.

hon provade 450 cc och jag tyckte det såg bra ut, men hennes läkare tyckte på op dagen att hon skulle ta 500 cc för han menade på att det kan se stort ut i början men när de har satt sig och svullnaden gått ner så kommer hon vara supernöjd.

så det är ju frågan om hur nöjd du känner dig med 450. Denna tjej är 172 cm lång och vägde 62 kg. 
och ganska späd i kroppsbyggnaden'

Skulle jag göra denna op nu så har jag provat ut 450 cc till mina 176 cm och 80 kg.
jag har ganska mkt av egen vävnad men långa bröst så ett lyft är oxå aktuellt
känner mig hemsk just nu mer som en biaffrakvinna långa  med en stoppning i nedre kanten.
Skulle verkligen vilja kolla mina bröst i en 3D kamera :) 

Lycka till med din op vad du än väljer.
Gilla
Glittertjejen

Glittertjejen

Kvinna ·

prettywomen skrev:

Har en gammal kompis som gjorde sin op  för ett par år sedan och hon hade en B-C-kupa innan och ville ha större.

hon provade 450 cc och jag tyckte det såg bra ut, men hennes läkare tyckte på op dagen att hon skulle ta 500 cc för han menade på att det kan se stort ut i början men när de har satt sig och svullnaden gått ner så kommer hon vara supernöjd.

så det är ju frågan om hur nöjd du känner dig med 450. Denna tjej är 172 cm lång och vägde 62 kg. 
och ganska späd i kroppsbyggnaden'

Skulle jag göra denna op nu så har jag provat ut 450 cc till mina 176 cm och 80 kg.
jag har ganska mkt av egen vävnad men långa bröst så ett lyft är oxå aktuellt
känner mig hemsk just nu mer som en biaffrakvinna långa  med en stoppning i nedre kanten.
Skulle verkligen vilja kolla mina bröst i en 3D kamera :) 

Lycka till med din op vad du än väljer.
Det hade varit jätte kul att kolla med 3d kamera! Dock hört att det kan ge en ganska missvisande bild. Tack så mycket för ditt svar också! Kommer testa både 450 och 500 innan min op. Snart dags! På Måndag smäller det! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem