Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Hjälp! 400 MP+ eller 500 HP?

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag var på konsultation igår och har väldigt svårt att bestämma mig för storlek. Antingen 400 MP+ eller 500 HP. Jag hade gärna önskat en mellanstorlek, men 450 HP ger inte den bredd jag vill ha. Som många här inne nämnt så önskar de att de tagit storleken större. Det försvinner ju oftast lite vid bakomplacering. Det som gör att jag tvekar till de större inplantatet är att det uppskattningsvis skulle bli en E/F-kupa. F låter väääldigt stort i mina öron. Speciellt då jag tränar hårda pass, exempelvis Body Combat och Piloxing 3-4 ggr i veckan. Men troligen blir jag lite missnöjd med storleken om jag väljer 400 cc. Va tycker ni? Fördelar och nackdelar? Hör gärna era erfarenheter.

23

Sortera efter

Glossygi

Glossygi

Kvinna ·

Jag valde 500, jag tycker inte mina är överdrivet stora, iofs är dom bara några dagar gamla :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det låter stort men visuellt är det inte så stort. D kanske. Oroa dig inte över träningen :) Jag brukar använda 65I och störs ingenting av brösten storleksmässigt vid hård träning. 
Gilla
Evylynn

Evylynn

Kvinna ·

500 utan att fundera;) jag har 475 cc och är kortare , och de är inte jättestora
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

tin skrev:
Det låter stort men visuellt är det inte så stort. D kanske. Oroa dig inte över träningen :) Jag brukar använda 65I och störs ingenting av brösten storleksmässigt vid hård träning. 
Är rädd att man blir storleksblind här inne, men dina ser inte alls för stora ut så :) Va hade du för storlek innan? Skönt att höra för det är träningen jag oroar mig mest för o sen såklart att jag inte vill se ut som tutt-Lisa. Jag vill kunna framhäva när jag vill o dölja dem när jag vill det.
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Glossygi skrev:
Jag valde 500, jag tycker inte mina är överdrivet stora, iofs är dom bara några dagar gamla :)
Dina ser jättefina ut redan nu! Jag har ju A-kupa idag medan du hade B så blir nog inte för stort ändå med 500 cc på mig. Magkänslan säger att det blir bäst :)
Gilla
Glossygi

Glossygi

Kvinna ·

Tack så mkt ! Tycker ansolut du ska köra på de !! :)
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Däremot tyckte Örjan 400 cc då han trodde jag skulle vara nöjdare om ngt år att jag valde den mindre. Men vill inte att dem ska bli för små. Vet du vilken Bh-storlek du kommer få ungefär Glossygi?
Gilla
Glossygi

Glossygi

Kvinna ·

Jag vela själv mellan 450 och 500, och jag kan säga hitills att jag är väldigt glad jag valde 500 :P 
Nej det vet jag tyvärr inte, vet bara att jag har F kupa nu i denna "tortyr bhn" som man ska ha i 4 veckor :p
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Drömboobs skrev:
tin skrev:
Är rädd att man blir storleksblind här inne, men dina ser inte alls för stora ut så :) Va hade du för storlek innan? Skönt att höra för det är träningen jag oroar mig mest för o sen såklart att jag inte vill se ut som tutt-Lisa. Jag vill kunna framhäva när jag vill o dölja dem när jag vill det.

Lite beroende på vikten men hade 75b/c eller 80b (hmstorlekar) innan :) Jag tycker det är lätt att dölja brösten men kan även få dom att fånga alls blickar ;) 

Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

tin skrev:
Drömboobs skrev:
tin skrev:

Lite beroende på vikten men hade 75b/c eller 80b (hmstorlekar) innan :) Jag tycker det är lätt att dölja brösten men kan även få dom att fånga alls blickar ;) 

Låter bra ;) haha. Såg att du fått ripping och kirurgen nämnde denna risk för mig, ju större inplantat desto större risk. Det går heller inte göra ngn korrigering på det. Går det inte göra ngt åt det? Ökar risken mkt på de 100 cc jag väljer mellan?
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

500 up eller något i närheten som är uhp!det ger mer synvilla och ser större ut Prg mer put.
Gilla
vintervacker

vintervacker

Kvinna ·

Tar gärna del av denna diskussion! :-) Storleksfrågan är den stora frågan!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Drömboobs skrev:
tin skrev:
Drömboobs skrev:
tin skrev:

Låter bra ;) haha. Såg att du fått ripping och kirurgen nämnde denna risk för mig, ju större inplantat desto större risk. Det går heller inte göra ngn korrigering på det. Går det inte göra ngt åt det? Ökar risken mkt på de 100 cc jag väljer mellan?

Jag hade lika mycket rippling med 450 som 540 så det kvittar nog. Tror dock att min rippling främst beror på för trånga fickor så implantaten inte kan ligga där på rätt sätt. För på mitt ena bröst som fickan töjt sig innåt på har ripplingen försvunnit i klyftan. Ska prata med kirurgen om att ev göra fickorna lite större ifall dom är för små så implantaten är ihoppressade och ripplar sig därför. Om du inte har någon vävnad att täcka implantaten med så kan du få synlig rippling, jag har bara hud som täcker där jag har rippling för all egen vävnad ligger som en klump under våtorna. Så är du helt platt från början och sätter in 250cc kan du få mer rippling än någon som har stora naturliga bröst men sätter in 600cc och kan täcka med egen vävnad.

Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Nu har jag hört med min kirurg och han gav mig förslaget Allergan TSF 450 eller 485 då de har den bredd jag vill ha. De var bättre mot rippling, lite putigare men något fastare. Är de fortfarande mjuka ändå? Vill inte att de ska vara som hårda bollar.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har haft allergan tsf (texturerade soft touch hp) 450, på mig blev dom två hårda bollar med rippling.. Överväg släta eller responsive istället. Efter att ha testat soft touch och responsive kan jag säga att jag tusen gånger hellre har lite mer rippling med mjukare bröst än något mindre rippling men hårda bröst som knappt var klämbara. 
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Ja, jag läste en del igår o märkte att väldigt många tyckte dem va hårda. Så det är inget alternativ. Jag kör på Mentor 500 cc, får han inte in det blir det 400 cc. Kör ristestet här hemma idag med sportbh o 500 cl. Är det jämförbart med hur det kommer bli?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Varför inte responsive istället för mentor, dom är ju snäppet fastare men inte lika som soft touch? :) Tycker ristestat visade större än hur det blev i verkligheten.
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

Kirurgen nämnde inte några andra än soft touch så vet inte om kliniken har dem. Jag gillade mentor o vill inte ha för hårda. Tror inte 500 blir för stort heller, spec om ristestet blir mindre. Men är lite orolig för rippling. Uppstår rippling får jag ställa mig till det då. Sån jäkla beslutsångest så jag orkar inte tänka över mer nu, haha
Gilla
ÄngelHanna

ÄngelHanna

Kvinna ·

Det är nog bättre och ta lite större så att du inte ångrar dig, tydligen vanligt
Gilla
Drömboobs

Drömboobs

Kvinna ·

En del av mig är fkt livrädd att det blir för stort, medan en annan del tänker "fuck it jag kör på, så stort kan det inte bli". Blir mer o mer förvirrad när jag tittar på bilder härinne. Somliga får stora bröst med 400 cc bara så det kanske räcker. Men gillar HP bättre. Hur mycket kan det skilja i bh-storlek mellan dessa?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem