Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
larsson123

larsson123

Kvinna ·

Hjälp, 450 cc eller 550 cc i implantat?

Bröstförstoring

Ska opereras i slutet av oktober och har varit på konsultation. Jag bestämde mig där för att lägga in 450 cc men nu har jag börjat fundera om det är för litet.

Jag har 75C i vanliga fall och vill ha 75 F. Min kirurg sa att jag kommer förstoras 2 storlekar, men jag hade velat förstora 3.

Någon som har någon erfarenhet av hur stort det egentligen blir?

Kommer sätta framför bröstmuskeln, men en del bakom.

Snälla hjälp mig!!! :)

14

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Du verkade ju ändå ha rätt stora egna bröst så vill du ha en 75F tror jag 450cc blir bra. Jag har 450cc bakom och har idag 70E/F beror på bh. Och jag ahde i stortsätt inga bröst alls innan, och la bakom vilket gör att liite "försvinner". Men tvekar du rekomenderar jag att ta de större ^^ men tror de blir större än en F då :)

lycka till, kram!

Gilla
larsson123

larsson123

Kvinna ·

Jag kanske kör på 450 cc då :-) Lät som en bra storlek efter hur du förklarar det. Är nog tillräckligt svårt att hitta underkläder till en F-kupa ;)

Har varit på två konsultationer nu och är fortfarande lite tveksam, tycker det är så svårt att bestämma sig bara genom att pröva inplantaten i en bh :) Och nu är operationsdagen bestämd, så jag gissar på att man kanske inte kan ändra sig igen innan eftersom jag inte kommer träffa kirurgen förrän på operationsbordet ;)

Tack så mycket!! :-) Ser verkligen fram emot det här!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

haha jag hade 75b innan. la in 435 cc och har idag 70 H / 70 I .

Gilla
larsson123

larsson123

Kvinna ·

ojdå, sex storlekar? Är det möjligt? :-D Haha då kanske man inte ska lägga i mer än 450 haha :)

Gilla
3barnsmamma

3barnsmamma

Kvinna ·

Jag hade b-c innan och la i 500, har en G kupa nu men skulle nog kunna ha H också. F är för litet. Det är INTE lätt att hitta bhar i G:)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag hade G men har nu efter ett tag när de läkt använt H men skulle egentlgien behöva I-kupa!

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Du kommer inte ha en 75F men det kanske ser ut som en visuell 75F kupa. Man brukar öka en kupa per 100cc. Jag hade akupa innan o har nu 65G (75E) med 495cc. Sen brukar man behöva gå ner i underbandet efter op för man haft förstort innan o då ökar man med en kupa. Tror du landar på 75G-70H med 450cc. Om du ska ha en del bakom muskeln så kallas det delvis bakom. Vissa kirurger låter som de är framför men det är bakom. Men om du har endel egen vävnad hade jag lagt helt framför muskeln. Då slipper du också riskera alla muskelproblem o ökad risk för db.
Gilla
larsson123

larsson123

Kvinna ·

Vad skönt att få höra lite från personer som har gjort en bröstoperation! :)

75G/70H låter som en perfekt storlek faktiskt, skulle nog vara väldigt nöjd med det! :)

Hur menar du med muskelproblem? Min kirurg tyckte att det bästa resultatet blir att sätta delvis bakom muskeln, men nu blir jag lite osäker! :) Om man sätter helt framför, blir resultatet lika bra? :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

får du 70 G får du hemskt gärna köpa min randiga bh från change. använd 2 ggr haha finns i mina bilder :D

Gilla
larsson123

larsson123

Kvinna ·

Hur tittar man på bilder? haha är ny här så förstår mig inte riktigt på allt ;)

Tror jag bestämt mig för att köra på 450, tror jag blir nöjd så. Men måste nog diskutera det där om att sätta delvis bakom muskeln... känner mig så osäker nu. Kirurgen skulle ringa upp mig till veckan !! :-D

Gilla
larsson123

larsson123

Kvinna ·

Hur tittar man på bilder? :-D

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

gå in på personens profil så finns alla bilder där

Gilla
twinky

twinky

Kvinna ·

larsson123 skrev:

Hur tittar man på bilder? :-D

Du måste bli bronsmedlem innan du kan se bronsbilder och silvermedlem för att se silverbilder. Det är en säkerhetsåtgärd för att hålla snuskhumrarna borta ;). Du får snabbare behörighet om du skriver många seriösa inlägg, lägger in en signatur och laddar själv upp bilder.

Hur mkt du går upp i storlek är inividuellt men man brukar säga 100-150 cc för en kupa. Jag tror du kommer få den bh-storleken du är ute efter med 450 men det är möjligt att du kommer tycka att de ser för små ut eftersom silikonbröst drar större storlekar än naturliga bröst. Har du gjort risttestet? När det gäller placeringen tycker jag att du bör läsa på lite mer så du känner till för- och nackdelarna med respektive placering. En viktig sak är att man bara kan få muskelrelaterade problem med bakom (även delvis bakom) muskeln även om långt ifrån alla får dem. Läs gärna om de vanligaste komplikationerna här https://plastikoperationsforum.se/sida/komplikationer-vid-brostforstoring. Det finns massor med information om vilken placering som är "bättre" så använd sökfunktionen upp till vänster och läs i gamla trådar innan du startar en ny diskussion. Lycka till med alla dina val!

Gilla
3barnsmamma

3barnsmamma

Kvinna ·

Vattenmelon87 skrev:

får du 70 G får du hemskt gärna köpa min randiga bh från change. använd 2 ggr haha finns i mina bilder :D

Jag har mailat dig ang den bh´n. Såg att du ev hade en annan i 70G också. Jag är intresserad:)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem