Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jojanna profilbild

Jojanna

Kvinna ·

12 apr, 2020

Hjälp!!! 550cc

Bröstförstoring

Jag opererades på Bella Kliniken i Helsingborg i onsdags 8/4. Jag la in 550cc Motiva via armhålan. Jag hade inte så många synpunkter på storleken innan operationen utan förklarade att jag villa ha lagom stora och fasta bröst. ( Jag gick upp 40kg när jag var gravid med min son så där var mest hud kvar när jag gått ner allt igen) Kirurgen stod fast vid att jag skulle ha 550cc pga min vikt och att jag är bredare över axlarna och han försäkrade mig om innan jag blev sövd att dem inte skulle bli så stora... Men alltså... Stora är dem jävlar i det! Är det någon som har samma storlek/vikt som mig? Jag förstår ju att dem är svullna nu men vet någon ca hur många procent dem går ner? Vilken bh storlek har ni haft efter? Tacksam för svar! /TuttLisa

16

Sortera efter

Sella

Kvinna ·

12 apr, 2020

Hur mycket egen vävnad hade du?
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

12 apr, 2020

Jag vet inte i cc men hade 80b innan!
Gilla

Nathau

Kvinna ·

13 apr, 2020

Hej, jag hade 80B innan operation precis som dig. Lade in 550 cc bakom muskeln för 5 dagar sen. Det är svårt att säga hur de kommer se ut när man kollar på dem nu tycker jag, dem sitter mer som ovala klossar även om svullnaden gått ner lite nu. Jag väger förvisso lite mer än dig och är kortare, jag har ganska breda höfter och ganska bred över axlarna men än så länge tycker jag dem känns mkt passande till min kropp. Hoppas det känns bättre för dig sen när svullnaden lagt sig lite och att dem är smälter in lite, brukar ofta höra från mina vänner att de fått en chock över hur stora dem är i början för att de är ovana men sedan blivit helnöjda :)
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

13 apr, 2020

Hej Natha! Vad roligt o höra att du känner dig nöjd! Jag kommer säkerligen också göra det men det är som du säger, nu sitter dem bara som två ovala klossar så jag har svårt att se hur slutresultatet kommer bli! Har du också band över för att få ner bulorna? Hur känner du annars i dina bröst? Mitt högra bröst har börjat göra väldigt ont, känns som jag har en stor brinnande sten som ligger och ”skvalpar” och gör riktigt ont! Nästan värre än smärtan efter op... Hoppas inte det är något som är fel bara, jag blir så nojig! Var gjorde du dina?
Gilla

Nathau

Kvinna ·

13 apr, 2020

Hej Jojanna! Haha ja precis. Jag är så otålig också men man får vänta ut resultatet helt enkelt. Jag använder bröstbandet 24/7. Tycker det är det mest obehagliga. Känns som att när den ligger och tycker så börjar mina nerver i högra bröstet leta efter varandra och det ilar till ganska ofta. Sen tycker jag det är en utmaning med att ha BHn som trycker emot ärren. Det smärtar till, men annars är känner jag mig relativt i skick, mycket bättre än de tidigare dagarna. Opererades på nordiska kliniken (SÅ nöjd med NK och min kirurg Mattias) Jag hoppas att det du upplever inte är något fel, har du ringt kliniken och kollat va de säger? Jag känner att implantaten försöker få plats, känns som att de försöker trycka sig ut genom mina nippels haha men inte så som du beskriver det. Ring dem och fråga så att du är på säkra sidan? Håller tummarna för dig
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

14 apr, 2020

Tack snälla du! Jag ringde dem igår och då sa hon att hon trodde det kunde vara nerver i kläm men idag mår jag så mycket bättre! Jag hade kanske bara ”min värsta dag”. Har hört att det kan gå mycket uppochner? Jag har också bröstbandet 24/7 och jag håller med dig att det är det värsta! Men jag tycker nästan det är värre att vara helt utan både bh & band och dem ”hänger löst” ? Jag har fått lägga bomull mellan brösten då jag har fått blåmärken av byglarna! Inte så jätteskönt dock men vill man vara fin? Vad fick du för smärtstillande? Äter du dem fortfarande?
Gilla

M78

Kvinna ·

14 apr, 2020

Hej :> Jag op mig den 20/2-20 och lade i 510cc men tycker dem är alldeles för stora, jag var så nervös på op dagen och hade egentligen bestämt för 455cc men kirurgen tyckte 510 på op dagen och jag hade fått lugnade och sa bara ja ja kör du vet bäst, men nu har det gått 7 veckor och jag van trivs så med brösten tycker dem är fula och jättestora. Hoppas du kommer bli nöjd med dina och att du får känna glädje och vara stolt över din kropp. Kram kram :>
Gilla

Nathau

Kvinna ·

14 apr, 2020

Åh skönt att hon sa att det troligtvis var nerver! Haha ja jag var tvungen att lufta lite idag och ta av mig allt, sååå obekvämt ? ville bara ta på mig BHn igen. Nu är allt inpackat som vanligt. Har fått massa med utslag, tror att det är värmeutslag eller från tejpen. Har du också fått sånt?? Kliar som sjutton? Jag åt tidigare Oxy som smärtstillande men slutade sen ca 2-3 dagar tillbaka. Har hänt att jag tagit när jag ska sova bara för att kunna somna bekvämt. Men sen är det dags igen för morning boob, god damn det är jobbigt ? upplever du samma? Kör du fortfarande smärtstillande?
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

15 apr, 2020

Hej M78, Usch vad tråkigt o höra att du känner så ? Jag ser att du är bra mycket mindre än mig så jag förstår att dina är ännu större till din kropp! Säkert hur snyggt dem helst men man vill ju inte ha känslan att dem är förstora :( Har du pratat med din kirurg om det? Jag har haft mina en vecka nu men ser redan att dem börjar förändras och gå ner så det är iaf skönt??
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

15 apr, 2020

Haha Nathau, lufta är så skönt! Blev positivt överraskad idag när jag skulle duscha och såg att svullnaden lagt sig en del?? Jävlar vad jobbigt med värmeutslag!! Jag har inte fått något (än) men däremot blåmärken av byglarna mellan brösten så har fullt av bomull? Alla jag pratat med verkar ha fått Oxy, jag fick bara Citadon... Ganska snålt i jämförelse? Haha morning boob, vad menar du med det? ?
Gilla

Nathau

Kvinna ·

15 apr, 2020

Haha ja enormt Jojanna. Jaså fick du bygel? Separerar den melonerna i BHn? Det låter jobbigare med blåmärken än värmeutslag. ?? ja lite snålt med citodon, funkade det bra mot smärtan ändå? Morning boob är på morgonen när man legat stilla och man blivit helt stel så ska man ta sig upp och det bara värker i hela brösten. Känns som att implantaten typ flyttar sig från liggläge till ståläge även om dem är inpackade. Känner du aldrig så? Gör så ont ett tag ?
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

16 apr, 2020

Ja, en helt underbart skön bygel bh??? Vad har du för bh? Den separerar väl dem en del men inte jättemycket! Citodonen fungerade inte alls första dagarna! Kände ingen skillnad alls så jag ringde och ville ha något starkare men nepp, det fick hon inte? Nu tar jag en innan jag ska sova bara! Aaaah om det är morning boob vet jag definitivt vad du menar!!!! Bara att ta sig ur sängen är ju en mardröm?
Gilla

Nathau

Kvinna ·

16 apr, 2020

Oh spännande. Jag har en vanlig ”operationsBH” antar jag. Inget som sitter emellan. Har återbesök på Lördag, dock via Mail nu pga Corona. Då ska jag beställa lite nya BHar både från kliniken och andra ställen ?Har du vågat beställa någon annan BH? Hur känns dina stygn förresten?
Gilla

Jojanna

Kvinna ·

16 apr, 2020

Vad märkligt att vi fått olika! Undra vad anledningen är?? Är det en sån mjuk man knäpper fram? Vad jag förstått så får jag bara ha denna bh-n i tre månader! Jag har två likadana? Får du ha bygel bh? Jo stygnen känns helt okej! Har inte haft några direkt besvär av dem alls förutom om bröstbandet kasar upp, då kan det göra lite ont! Hur är dina? Har du märkt någon förändring på dina bröst?
Gilla

Nathau

Kvinna ·

16 apr, 2020

Haha verkligen! Ja exakt en sådan mjuk man knäpper fram ☺️ BARA 3 månader? ? nej ingen bygel ännu, jag har återbesök på lördag. Kikar vad dem säger då. Mina stygn har känts ok fram tills för 2 dagar sen. Högra bröstet smärtar rejäääääält. Märker att det speciellt är när BHn trycker på. Var nästan orolig att jag började få infektion eller att något hade hänt men tydligen väldigt vanligt att det smärtar så när massa nerver ska läkas ihop. Har vaddat upp under BHn nu så att det avbelastas lite. Har du haft ditt åb ännu? Eller när har du??
Gilla

Hannachris

Kvinna ·

03 maj, 2020

M78 gud vad tråkigt att höra , även fast det säkert ser jätte fint ut så ska du ju känna dig bekväm ! Det ska ju vara det ”bästa” man gjort inte få en att må dåligt , det kändes hemskt att höra ! :/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem