Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lillan-87

Lillan-87

Kvinna ·

Hjälp! 800cc

Bröstförstoring

Behöver lite hjälp med åsikter och erfarenheter! Jag har nyligen varit på konsultation och provade tillsammans med min läkare ut inlägg som kändes bra, får sen veta att det är 800cc och blir lite osäker.. Är detta för stort? Vill inte se för ”fake” ut. Ngn som har erfarenhet om slutresultat? Jag är 178cm och väger 75kg. Jättetacksam för all hjälp och alla råd jag kan få!!

6

Sortera efter

Marie

Marie

Kvinna ·

Jag har precis lagt in 825cc och är 173 cm och 72 kg. Känns stort just nu, ja, men jag tror det är för att de är hårda. Bara 2 dagar gamla. Hoppas på att de kommer bli mjukare och mer följsamma.
Gilla
Lillan-87

Lillan-87

Kvinna ·

Så skönt att höra att jag inte är ensam om att behöva en större storlek :) ! Har op tid i feb men är redan helt sönderstressad över siffran i sig! Har du mycket ont, läste att det kändes mer ju större man tog? Jag vill gärna kunna dölja lite med kläder och ändå se naturlig ut, känner du dig nöjd :) ?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Sandysandy skrev:

Så skönt att höra att jag inte är ensam om att behöva en större storlek :) ! Har op tid i feb men är redan helt sönderstressad över siffran i sig! Har du mycket ont, läste att det kändes mer ju större man tog? Jag vill gärna kunna dölja lite med kläder och ändå se naturlig ut, känner du dig nöjd :) ?

Jag vågar inte säga något just nu då de verkligen känns hårda som bollar ut i armhålan, men då jag opererat mig tidigare i år så vet jag att de ändras mkt de första månaderna så jag stressar inte sönder om det. Däremot så gjorde det inte ont denna gången. Har tagit smärtstillande i förebyggande syfte men känner ingen smärta jämfört med förra gången. :) Får återkomma om hur det känns efter några dagar till.
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Det är en viktig poäng detta med att hur stort ett implantat ser ut beror ju väldigt mycket på den som bär det. Samma implantat på en tjej som är 155 lång och väger 45 kg kommer ju att bli väääldigt stort, om det ens är fysiskt möjligt (förmodligen inte i första förstoringen i alla fall). Det kommer inte att bli en liten byst, men jag vet ju inte hur mycket egen vävnad du har, den tillkommer ju också.

Har du gjort ett sk ristest, med ris i BH:n för att få en ungefärlig uppfattning? Du kan läsa mer om ristestet under menyn Artiklar upptill på sidan.
Under menyn Om POF finns också POF-undersökningar, och där har ett antal tjejer svarat på hur de upplevt den storlek de faktiskt fick sedan de läkt klart. 
Gilla
Lillan-87

Lillan-87

Kvinna ·

Jag har försökt mig på riset, men det ser så enormt ut.. Jag har nu mellan b/c i egen storlek! Vill ändå uppnå ett relativt ”naturligt” resultat :)
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Testa riset i en sport-BH eller topp, som ger en jämn yta, om det är svårt att få det att lägga sig jämnt i den ordinarie BH:n..?
Men ja, 800 cc är inga små implantat och även om man tar ca 10% mindre ris för att simulera 800 cc silikon när det lagts bakom muskeln, så förstår jag om det blev en stor ökning för ögat så direkt. Men det är ändå bra, för ris kan du ta bort när du vill, men implantaten sitter där... Har ni pratat om profilvalet? För ju lägre projektion, desto diskretare blir förstoringen. Det finns en del storlekstabeller du kan kika på i vår artikel om bröstimplantat, se menyn Artiklar ovan. Där kan du se hur de olika profilerna skiljker sig åt i mått. 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem