Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Hjälp! Är 325cc för stort?

Bröstförstoring

Hej! Jag skall operera mig på måndag på Improva och börjar nu bli riktigt nervös. Jag var där på konsultation för ca två veckor sedan och sa att jag absolut inte ville ha stora bröst utan bara se mer proportionerlig ut. Nu har jag i stort sett inga bröst alls och är lång, ganska smal med breda axlar. Kirurgen, Magnus hober, räckte mig ett inplantat som han ville att jag skulle prova innan han avslöjade storleken. Detta implantat kändes bra i sportbh´n jag fick prova med. Han berättade då att det var 325cc så vi bestämde oss för det. Nu är jag jättenojig att det ändå skall bli för stort. Vill ju ha typ en b-kupa efter operationen. Vad händer om jag skulle välja mindre implantat? Kan det se mer onaturligt ut, om ni förstår vad jag menar? Aaahhhh, vet varken ut eller in längre!

11

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Ditt problem är väldigt likt mitt! Går också dagarna i ända och funderar över 300, 325 och 350 cc då jag inte vill ha jättebröst :P

Hur lång är du och vad väger du?

De flesta tjejer upplever implantaten som mindre när de är i kroppen för muskeln mosar det lite (om du ska ha bakom muskeln?) och lite cc brukar försvinna bakom muskeln så de upplevs visuellt som lite mindre efter op när man jämför med hur det såg ut när man satte implantatet framför brösten i bh:n :)

Är du lång så brukar längd sluka lite cc också.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är 180 cm lång och väger 62 kg. Hemma har jag gått omkring med ristest och tycker då att det känns bra med 250 och att 325 känns alldeles för stort, men sen säger ju alla att man inte ska lita på ristestet osv. Skall lägga bakom muskeln kanske jag ska tillägga. Anatomiska implantat. Sen sade han också att min ena bröst sitter ngt lägre än det andra (något jag aldrig ens reflekterat över tidigare). Borde man välja olika storlek på brösten då för att försöka jämna ut olikheten?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Eftersom du är så lång tror jag du definitivt kan ta implantat runt 275 - 350 för att få en visuell B kupa eller kanske liten C kupa.
De längre tjejerna på forumet brukar säga att de i efterhand kunde tagit mer cc eftersom längd påverkar också hur stora de upplevs visuellt efter operationen.

Anatomiska är ju droppformade vilket kommer ge ett väldigt naturligt resultat :) Och lite cc brukar försvinna bakom muskeln då muskeln plattar till implantatet och flera säger att de upplever att allt från 25 till 75 cc verkar ha försvunnit bakom muskeln :P

Min kirurg sa att man ska ta 25 cc mer än det implantat storleken man tyckte bäst om för lite brukar försvinna och då brukar man ångra sig att man inte tagit mer men om du är ute efter en väldigt naturlig look så tror jag 325 skulle vara jättebra :)

Carco här på forumet har 325 och de ser jättevackra och naturliga ut :D

Om du inte kan se bilder här än så finns det en tjej vars blogg jag följer och som lagt 350 bakom muskeln och som är lite längre än 1,70 cm om jag minns rätt! :)

http://twonewboobs.blogg.se/

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Mitt vänstra sitter också lite högre upp än mitt högra :( Men det är eftersom mina bröst är olikstora. Har 100 cc skillnad mellan dem :/
Men tycler du att dina bröst ser olik stora ut eller är det bara att ena bröstvecket sitter högre upp än det andra?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack för svaren! Känner mig lite lugnare nu faktiskt. Jag tycker inte att mina bröst skiljer så mycket i storlek utan det är nog så att bröstvecket sitter lite lägre på det ena bröstet (eller veck och veck, är ju i princip platt :)). Har du bestämt datum för operation?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

aah nu förstår jag! :) Det är väldigt vanligt att trots att ens bröst är lika stora så sitter bröstvecken på lite olika höjd. De flesta tjejer som har stor skillnad på sina bröst har sina bröstveck på olika höjd men ett par millimeter verkar vara väldigt vanligt :)

Jag ska bestämma tid för operation på torsdag när jag träffar min kirurg och ska då också bestämma implantat storlek :D Tror det blir i augusti för mig om han har tider då :D

Jag har inte så mycket egen vävnad och då sa kirurgen att de tjejer som har mycket egen vävnad får mycket större bröst av samma implantat än vad det ser ut på någon med mindre egen bröst vävnad så om du tycker att du upplever dina bröst som väldigt platta så blir nog resultatet ungefär som det såg ut när du provade med implantaten under sport bh:n :)

Magnus är alla jättenöjda med som haft honom också! :) Har hittills inte hittat nån missnöjd med honom :P

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ååh vad gullig du är! Du lyckas verkligen lugna mig. Hos vem ska du operera dig? Vad är du ute efter för resultat?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hihi jag vet själv hur det är :D Tänker också hela tiden på just implantat storlekar, tror jag kommer sluta hos psykologen snart :P hahah

Vill själv ha naturligt resultat :D Klart de aldrig kommer kännas som naturliga bröst men om jag kan få de att se naturliga ut så skulle det vara mer än toppen :)

Ska opereras hos Tuve Mårtensson på citadell och som jag känner just nu så säger mig magkänslan att jag kommer bli väldigt nöjd med 325 :) Vill inte ha så stora bröst så killar tänker "hubba hubba" om en i bikini ;)
Bara så det passar min kropp :) Plus så minskar mindre implantat risken för rippling och andra komplikationer vilket jag hoppas på att få slippa :P

Ska du lägga upp bilder på forumet efter operationen? Ska bli jättespännande att få se resultatet och vad du tycker efteråt om du vill lägga upp :D

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hej, jag ska också lägga in 325cc fast runda implantat, jag nojjar över att det ska bli för litet istället, fast jag vill inte heller ha för stora, bara att det ska se "lagom" ut liksom, men jag gillar breda implantat och funderade först på 350, men det är ju bara 25cc så det borde inte vara någon större skillnad hoppas jag, tog mindre bara för att minska risken för rippling för dom små skulle mina bröst täcka bättre. Vilket datum ska du operera dig?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja, usch vad svårt det är med storlekar. Det är ju ett sånt stort beslut och man vill ju att det sk bli perfekt. Jag ska operera mig på måndag den 13:e. Ska in på en extra konsultation på torsdag just för att jag nojjar så mycket :) Manekineko: ska absolut försöka lägga upp lite bilder sen om jag inte ligger hemma och gråter för att jag tycker att de blev för stora... Hahaha
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

åh jag skulle också vilja gå på en extra konsultation, jag tyckte jättemycket om 350cc MP+, men det såg ju rätt stort ut så sen började jag tycka att det var lite för stort och att folk skulle märka att jag förstorat dem å tänkte på rippling å grejjer  =/ var tvungen att bestämma mig ganska snart eftersom jag vill ha coh 2 och det tog ett tag att få in. Du får lägga upp bilder så fort som du orkar så jag ser hur fina dem blev och slutar nojja =D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem